• 1
  • 2
2017-01-04, 22:26
Medlem
NakenGiraffs avatar
Är 27 år och borstar varje dag, saken är den att mina föräldrar sket i det hela när jag var tvungen att ha tandställning (11-12 år gammal). Så man har fått sneda framtänder. Därtill har jag s.k "chipped" teeth på 2 tänder längst fram. Har också en massa jävla hål.

Går det att fixa tänderna så att de blir helt raka och fina igen?

Har ca 75-100tkr att lägga på det hela.

Hur mycket tror ni det kostar?
Är det möjligt att fixa till tänderna man redan har eller blir det tandimplantat?

Mvh
Senast redigerad av NakenGiraff 2017-01-04 kl. 22:43.
Citera
2017-01-04, 22:31
Medlem
VelvetReds avatar
Du får nog posta en bild, så att man kan bedömma. Det kanske ser helt ok ut, kanske inte? Men att bara beskriva det kort säger inte så mycket.
Citera
2017-01-04, 22:36
Medlem
Varför har du "en massa jävla hål"? Går du aldrig till tandläkaren?

För att göra arbetet komplett måste du fixa det först, annars lär 75000 på det andra vara bortkastade pengar
Senast redigerad av PatricHbg 2017-01-04 kl. 22:42.
Citera
2017-01-04, 22:37
Medlem
NakenGiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Du får nog posta en bild, så att man kan bedömma. Det kanske ser helt ok ut, kanske inte? Men att bara beskriva det kort säger inte så mycket.
Lite såhär (t.v.) http://healthywomenx.com/wp-content/...nd-after.1.jpg

Fast med 2 "chipped". Tandköttet har även dragit upp sig på den ena av de 2 framtänderna.

Går det verkligen att få tänder som på 'efter' bilden på bilden jag länkade til?
Citera
2017-01-04, 22:38
Medlem
NakenGiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför har du "en en massa jävla"? Går du aldrig till tandläkaren?

För att göra arbetet komplett måste du fixa det först, annars lär 75000 på det andra vara bortkastade pengar
Har inte gått till tandläkaren på 8-9 år
Citera
2017-01-04, 22:41
Medlem
mainfurers avatar
Självklart transplantation, kanske från nått 1600-tals lik. Det va näst billigast för mig. Kunde valt en sabeltandad tiger för halva priset
Citera
2017-01-04, 22:45
Medlem
NakenGiraffs avatar
Ska man gå till privatkliniker? Eller hur gör man, om man vill få priset täckt så mycket det nu går?
Citera
2017-01-04, 22:46
Medlem
NakenGiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Måla dig i trynet med skokräm då o sätt dig med en pappmugg utanför folktandvården så kostar det nån skattepeng eller två
Har egna pengar att lägga.. läs topic. Har du inget vettigt att tillföra? Trolla i annan tråd istället..
Citera
2017-01-04, 22:49
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakenGiraff
Lite såhär (t.v.) http://healthywomenx.com/wp-content/...nd-after.1.jpg

Fast med 2 "chipped". Tandköttet har även dragit upp sig på den ena av de 2 framtänderna.

Går det verkligen att få tänder som på 'efter' bilden på bilden jag länkade til?

Klart det går, men var realistisk. Sen bryr sig ingen om tänder såvida det inte står ut radikalt, så som glipor eller riktigt skeva ena.

Annars kan det vara lite sött, tycker jag.
Citera
2017-01-04, 22:54
Medlem
har hört att du kan fixa hela käften för max 30 tusen i Thailand. skulle inte gjort det i Sverige, inte bara pga höga priser men också för det inte ser klok ut. tex dom som sätter in tandfasader här ser inte ut som dom som görs utomlands
Citera
2017-01-04, 23:00
Medlem
Här får du ärligt tips, mannen: laga alla hål, sedan är det skalfasader (googla) som gäller, om du inte vill bleka med peroxid (inte att rekommendera någon med multipla hål, även om de lagas = ofta tunn emalj). Dyrt, men fint, blir det. Lycka till
Citera
2017-01-05, 06:19
Medlem
Du kan fixa tänderna antingen genom tandreglering eller genom fasader. Tandköttet kan plastikopereras så att det blir likadant på båda sidorna.

Genom tandreglering fixar du tänderna raka tar oftast runt 2 år. Kostar runt 40-50000. Då kan man sen bygga ut tänderna dom är chipped med composite.

Gör du skalfasader får du räkna med minst 5000kr per tand Du fixar. Kanske räcker med hörntand till hörntand och kanske endast i överkäken så säg 6 tänder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in