Är 27 år och borstar varje dag, saken är den att mina föräldrar sket i det hela när jag var tvungen att ha tandställning (11-12 år gammal). Så man har fått sneda framtänder. Därtill har jag s.k "chipped" teeth på 2 tänder längst fram. Har också en massa jävla hål.
Går det att fixa tänderna så att de blir helt raka och fina igen?
Har ca 75-100tkr att lägga på det hela.
Hur mycket tror ni det kostar?
Är det möjligt att fixa till tänderna man redan har eller blir det tandimplantat?
Mvh
Senast redigerad av NakenGiraff 2017-01-04 kl. 22:43.
har hört att du kan fixa hela käften för max 30 tusen i Thailand. skulle inte gjort det i Sverige, inte bara pga höga priser men också för det inte ser klok ut. tex dom som sätter in tandfasader här ser inte ut som dom som görs utomlands
Här får du ärligt tips, mannen: laga alla hål, sedan är det skalfasader (googla) som gäller, om du inte vill bleka med peroxid (inte att rekommendera någon med multipla hål, även om de lagas = ofta tunn emalj). Dyrt, men fint, blir det. Lycka till
Du kan fixa tänderna antingen genom tandreglering eller genom fasader. Tandköttet kan plastikopereras så att det blir likadant på båda sidorna.
Genom tandreglering fixar du tänderna raka tar oftast runt 2 år. Kostar runt 40-50000. Då kan man sen bygga ut tänderna dom är chipped med composite.
Gör du skalfasader får du räkna med minst 5000kr per tand Du fixar. Kanske räcker med hörntand till hörntand och kanske endast i överkäken så säg 6 tänder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!