2023-04-23, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Någon mer än jag som inte är förvånad?
BOMBSHELL new details on the 9/11 attacks revealed in court documents

A recent court filing suggests that two 9/11 hijackers were working with the CIA. This comes from Donald Canestraro, a veteran of the DEA and investigator for the Office of Military Commissions. Canestraro details how two 9/11 attackers were both connected to the CIA and Saudi intelligence. In fact, when the FBI attempted to monitor the two men, they were told that it was not their case or jurisdiction.

https://youtu.be/dEVtD3Uxoyk
När når vi critical mass?
James och James pratar om det i senaste New World Next Week.
https://www.corbettreport.com/nwnw517/
Corbetts fantastiska tegelstensdokumentär om falska flaggor och terrororganisationer får sig ju en liten skjuts av att allmänheten plötsligt får läsa sånt här (men vi som följt James Corbett visste ju redan allt om detta) så det är klart intressant att MSM skriver om det.
Citera
2023-04-23, 10:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
James och James pratar om det i senaste New World Next Week.
https://www.corbettreport.com/nwnw517/
Corbetts fantastiska tegelstensdokumentär om falska flaggor och terrororganisationer får sig ju en liten skjuts av att allmänheten plötsligt får läsa sånt här (men vi som följt James Corbett visste ju redan allt om detta) så det är klart intressant att MSM skriver om det.

Härligt - mer ”nyheter” som spridits av RT, diverse muslimska källor och nu okritiskt plockats upp av högerextremister i USA…

Vad jag kan hitta verkar det i själva verket handla om att CIA hade de två männen under övervakning, vilket förstås är bra även om de inte verkar ha övervakat dem tillräckligt noga för att avslöja och stoppa deras planer.

Här är dokumentet: https://www.floridabulldog.org/wp-content/uploads/2023/04/Canestraro-Declaration-dated-20-July-2021.pdf

En kommentar jag kan skriva under på…

Not even your own quotes from the notoriously trustworthy Russia Today suggest that. They suggest that the attackers might have been monitored by the CIA (plausible, if some were associated with extremist groups before the attack) and at some point in the distant past, may have worked for another extremist whom they did not even know was passing information to the CIA.
Citera
2023-04-23, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Härligt - mer ”nyheter” som spridits av RT, diverse muslimska källor och nu okritiskt plockats upp av högerextremister i USA…

Vad jag kan hitta verkar det i själva verket handla om att CIA hade de två männen under övervakning, vilket förstås är bra även om de inte verkar ha övervakat dem tillräckligt noga för att avslöja och stoppa deras planer.

Här är dokumentet: https://www.floridabulldog.org/wp-content/uploads/2023/04/Canestraro-Declaration-dated-20-July-2021.pdf

En kommentar jag kan skriva under på…

Not even your own quotes from the notoriously trustworthy Russia Today suggest that. They suggest that the attackers might have been monitored by the CIA (plausible, if some were associated with extremist groups before the attack) and at some point in the distant past, may have worked for another extremist whom they did not even know was passing information to the CIA.
Det är bara att visa på felaktigheter i Corbetts dokumentär, så ska jag ta till mig av dom.
Citera
2023-04-23, 11:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är bara att visa på felaktigheter i Corbetts dokumentär, så ska jag ta till mig av dom.

Är det inte bättre att du använder ursprungskällan, själva dokumentet det handlar om, som jag länkade och visar var det framgår att kaparna skulle arbetat för CIA? Vad Corbett och andra konspirationsteoretiker fabulerat ihop utifrån RT’s fabulerande finner jag fullständigt irrelevant om jag ska vara ärlig..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-04-23 kl. 11:08.
Citera
2023-04-23, 11:11
Bannlyst
Citat:
Är det inte bättre att du använder ursprungskällan, själva dokumentet det handlar om, som jag länkade och visar var det framgår att kaparna skulle arbetat för CIA? Vad Corbett och andra konspirationsteoretiker fabulerat ihop utifrån RT’s fabulerande finner jag fullständigt irrelevant om jag ska vara ärlig..
Corbett har med alla källorna. Så det är bara att peka på felaktigheterna eller acceptera att han har rätt.
Citera
2023-04-23, 11:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Corbett har med alla källorna. Så det är bara att peka på felaktigheterna eller acceptera att Jan har rätt.

Nu är det här ett diskussionsforum och inte ett fan-forum för Corbett-länkar, så om du menar att han bevisat något får du förklara vad han bevisat och hur, så tar vi det därifrån.

Själv litar jag mer på själva dokumentet som, vad det verkar felaktigt, påstås visa att kaparna skulle varit CIA-anknutna.

Det är RT-propaganda från start till slut, och det är fan patetiskt att folk faller för det gång på gång.
Citera
2023-04-23, 11:32
Bannlyst
Citat:
Nu är det här ett diskussionsforum och inte ett fan-forum för Corbett-länkar, så om du menar att han bevisat något får du förklara vad han bevisat och hur, så tar vi det därifrån.

Själv litar jag mer på själva dokumentet som, vad det verkar felaktigt, påstås visa att kaparna skulle varit CIA-anknutna.

Det är RT-propaganda från start till slut, och det är fan patetiskt att folk faller för det gång på gång.
Allt gås igenom kopiöst noggrant (och med hänvisningar till originaldokumenten) i Corbetts dokumentär.
Och detta LÅNGT innan denna snudd på bagatellartade "nyhet" togs upp av MSM.

Tyvärr är den över tre timmar långa dokumentären för faktaspäckad och svårsmält för oss vanliga trögskallar, men den fungerar bra som uppslagsverk när MSM skriver något som redan är allmän kännedom för dom som är insatta.
Citera
2023-04-23, 11:51
Medlem
LKKINGENs avatar
Jag hittade det här om 911.
Låter logiskt, skickar även med länken med mer info.

In November of 1967 the FCC met with the American Telephone and Telegraph Company (AT&T) to find a means of establishing a universal emergency number that could be implemented quickly.
In 1968, AT&T announced that it would establish the digits 9-1-1 (nine-one-one) as emergency code throughout the United States.

https://www.showmeboone.com/bcjc/about/911-history.asp
Citera
2023-04-23, 11:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Allt gås igenom kopiöst noggrant (och med hänvisningar till originaldokumenten) i Corbetts dokumentär.
Och detta LÅNGT innan denna snudd på bagatellartade "nyhet" togs upp av MSM.

Tyvärr är den över tre timmar långa dokumentären för faktaspäckad och svårsmält för oss vanliga trögskallar, men den fungerar bra som uppslagsverk när MSM skriver något som redan är allmän kännedom för dom som är insatta.

Lycka till med det där - jag förlitar mig på källdokumentet som sagt så kan du förlita dig på RT och de andra källorna som spridit dessa påståenden - t.ex Corbetts källa The Grayzone:
Blumenthal is the editor of The Grayzone website, which is known for its apologetic coverage of—among other authoritarian regimes—the Chinese, Russian, Syrian, and Venezuelan governments, as well as denial of the Uyghur Genocide and other atrocities committed by these regimes.
Citera
2023-04-23, 11:57
Bannlyst
Citat:
Lycka till med det där - jag förlitar mig på källdokumentet som sagt så kan du förlita dig på RT och de andra källorna som spridit dessa påståenden - t.ex Corbetts källa The Grayzone:
Blumenthal is the editor of The Grayzone website, which is known for its apologetic coverage of—among other authoritarian regimes—the Chinese, Russian, Syrian, and Venezuelan governments, as well as denial of the Uyghur Genocide and other atrocities committed by these regimes.
När hänvisar Corbett till The Grayzone i sin dokumentär?
Citera
2023-04-23, 12:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När hänvisar Corbett till The Grayzone i sin dokumentär?
Direkt under filmklippet i din egen länk.
Citera
2023-04-23, 12:15
Bannlyst
Citat:
Direkt under filmklippet i din egen länk.
Det klippet har inget med dokumentären att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in