2017-05-22, 22:05
Medlem
Lao Tzus avatar
Veterans Today avslöjar nu hur Trumps inblandning bland dom ansvariga ser ut
Citat:
Trump knows the 9/11 briefing information below, something that makes his current trip even more treasonous

Below, is an unedited portion of the email to which the secret 9/11 report, tying the attack to both Israel and Saudi Arabia, aided by American traitors, was attached some years ago.

First we are going to do some business, with an American president who has been briefed on 9/11, who knows that Saudi Arabia and Israel did it, and who has visited both nations now placing America at their feet.

http://www.veteranstoday.com/2017/05/21/vt-does-a-super-leak-as-trump-makes-america-a-saudi-whore/
Citera
2017-07-31, 20:48
Bannlyst
En liten artikel om s.k. false-flag operationer vilken nämner olika sådana. Det intressanta är att USA (NATO, Pentagon och CIA) för inte så länge sedan mördade och skadade många människor i Europa i sin kamp mot kommunismen i olika europeiska länder och även planerade att utföra terroraktioner (spränga flygplan) i USA vilka skulle skyllas på kommuniststaten Kuba och även spränga ett amerikanskt konsulat i Dominikanska Republiken som en orsak att anfalla de två länderna. Breven med anthrax vilka en del människor fick i USA strax efter att tvillingtornen hade tagits ner med bomber och som Irak beskylldes för att ligga bakom var även de från folk inom USAs krigshetsande skara.

Ett uttalande från en av de medverkande under de hemliga terrorattackerna i Europa påminner mycket om vad som hände i NY 11 september 2001.
Citat:
You had to attack civilians, people, women, children, innocent people, unknown people far removed from any political game. The reason was quite simple. They were supposed to force these people, the Italian public, to turn to the state to ask for greater security

Så det finns inte mycket som säger att folk knutna till Vita Huset inte skulle kunna låta döda ca 2000 oskyldiga och inte låg bakom vad som hände i New York 2001 som en orsak till att få tillgång till Iraks olja och vad mer de ville uppnå med det mördandet. USAs allians med Israel och Saudiarabien var säkert del av orsaken till att mossadagenter greps och att mycket pekar på att familjen Saud finansierade vissa av de som satt i planen.

Att USA nu samarbetar med al-Qaeda i Syrien är även de ett tecken på att de egentligen inte ser dem som skyldiga till flygplansattacken.
Senast redigerad av pethom 2017-07-31 kl. 21:13.
Citera
2021-09-04, 01:55
Medlem
lasternassummas avatar
Om Saudiarabiens roll i 11e september igen...
Biden: 9/11-dokument ska släppas
«Anhöriga har hävdat att dokumenten kan innehålla bevis på att Saudiarabiens regering hade band till kaparna som flög in med två plan i World Trade Center.»

https://texttv.nu/130
Då får jag väl påminna om jippot på Saudiarabiens ambassad i Washington DC på morgonen 2001-09-11.

(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Citera
2021-09-04, 11:04
Medlem
lasternassummas avatar
I tillägg till ovanstående vill jag anföra detta.

Några liknande historier...
Temat är ungefär "sanningar som är uppenbara men ändå inte riktigt tillåts komma upp till ytan".

Navalny
Att Navalny skulle ha förgiftat sig själv för att få sympati och uppmärksamhet är väl få som tror på? Finns det någon utanför den ryska säkerhetstjänsten som kan få tag på nervgiftet Novichok? Osäkerheten är väl om det var Putin eller någon av hans underhuggare som gav den direkta ordern om att Navalny skulle "avättas" med Novichok?
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexei_Navalny#Poisoning_and_recovery

Khashoggi
När Jamal Khashoggi mördades på Saudiarabiens konsulat i Istanbul så var det uppenbart att det följde en plan. Utförd av ett antal Saudiska "statstjänstmän" som var ditsända för att fullfölja ett uppdrag. Om det var på direkt order från Mohammed bin Salman eller från någon av hans underhuggare ska kanske anses som osäkert, men USAs underrättelstjänst har väl hävdat att instruktionerna om mordet skulle utföras kom från "högsta nivå" i Saudiarabien?
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-57760786
Att USA ändå emellanåt ser ut att krypa framför Saudiarabien beror väl främst på att både USA och världen i hög grad är beroende av att Saudiarabien levererar stora mängder olja. Att en hel del av pengarna som Saudiarabien får för oljan kommer tillbaka till USA genom omfattande vapenaffärer har också betydelse.

Mordet på två flickor som flytt från Saudiarabien
Mordet på två flickor som flydde från Saudiarabien till USA utfördes väl troligen av Saudiarabiens säkerhetstjänst?
https://www.reuters.com/article/new-york-crime-sisters-saudi-idINKCN1PO241
Om jag minns rätt hade dom tejpat ihop sig med silvertejp och hoppat i Hudson enligt den officiella förklaringen. Är det ens möjligt?

Despoter har ofta en tendens att inte bry sig om sanning och ärlighet eftersom dom har makt nog att skapa sin egen "sanning".

Kan USA fortsätta krypa inför Saudiarabien om dom var inblandade i 9/11?
Vi får väl se vad som framkommer från dom dokument som Biden nu beordrat att dom ska offentliggöras. Om det presenteras bevis för att Saudiarabien var inblandade i 9/11, kan USA då ignorera detta? Det är förvisso 20 år sedan terrorattacken om en vecka, men jag tror ändå inte att USA är redo att förlåta...

Citera
2021-09-04, 12:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kan USA fortsätta krypa inför Saudiarabien om dom var inblandade i 9/11?
Vi får väl se vad som framkommer från dom dokument som Biden nu beordrat att dom ska offentliggöras. Om det presenteras bevis för att Saudiarabien var inblandade i 9/11, kan USA då ignorera detta? Det är förvisso 20 år sedan terrorattacken om en vecka, men jag tror ändå inte att USA är redo att förlåta...

Om dokumenten tveklöst visar att Saudi beordrade, eller var kraftigt insyltade, i attacken så är det nog i första skedet främst amerikanska huvuden som kommer rulla för att de lagt locket på så länge om detta.
Citera
2021-09-04, 12:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om dokumenten tveklöst visar att Saudi beordrade, eller var kraftigt insyltade, i attacken så är det nog i första skedet främst amerikanska huvuden som kommer rulla för att de lagt locket på så länge om detta.

Kanske? Men tror du inte att synen på Saudiarabien i USA kommer att förskjutas om det visar sig att dom har spelat en nyckelroll i 9/11?

Jag har lite svårt att få en klar bild av Saudiarabiens syn på Israel. I skolböcker skriver dom att judar ska utrotas, men ibland ser det ut som om Israel och Saudiarabien är allierade mot Iran.

Jag upplever det som att det som finns nu i USA är skepsis mot Saudi-styret. Att det inte är mer än skepsis kan bero på att kunskapen om Saudiarabien är begränsad. Kanske bryr sig dom flesta i USA inte om vad som händer på andra sidan Jorden?

Några exempel på sådant som jag tror bidrar till skepsisen.

Saudi school textbooks teach violence, anti-Semitism, ADL report says
https://www.nbcnews.com/news/world/saudi-school-textbooks-violence-anti-semitism-adl-report-says-n938316

Saudi Arabian textbook controversy
«Following the attacks, and the revelation that the leader of the organization (Osama bin Laden) and 15 of the 19 hijackers involved in the attacks, were Saudis, concern was expressed in the U.S. over "what role" the Saudi educational system "played in shaping the beliefs of Osama bin Laden's followers".»
«It's allowed to demolish, burn or destroy the bastions of the Kuffar (infidels).»

https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabian_textbook_controversy

Pragmatism?
Anta att det framkommer att Saudiarabien spelade en nyckeroll i planeringen av 9/11. Om USA då ändå kommer att ha överseende med detta, ska man då se det som ett utslag av pragmatism? USA och världen behöver den Saudiska oljan och USAs vapenindustri behöver vapenförsäljningen till Saudiarabien och därför kan dom inte höja tonen mot Saudiarabien.
Kan det vara så? Lite så ser det ju ut att ha varit hittills.

Citera
2021-09-04, 12:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske? Men tror du inte att synen på Saudiarabien i USA kommer att förskjutas om det visar sig att dom har spelat en nyckelroll i 9/11?

Oj, förlåt om jag var otydlig - självklart tror jag att det skulle bli ett jäkla liv med repressalier och en helt annan och kallare relation dem emellan. Jag menade bara att man först kommer fokusera på att riva upp himmel och jord över det inhemska sveket om ”Amerikas höjdare” känt till detta utan att ha gjort något åt det.

(USA behöver väl för övrigt inte saudisk olja länge - i alla fall inte för eget behov)
Citera
2021-09-04, 15:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Oj, förlåt om jag var otydlig - självklart tror jag att det skulle bli ett jäkla liv med repressalier och en helt annan och kallare relation dem emellan. Jag menade bara att man först kommer fokusera på att riva upp himmel och jord över det inhemska sveket om ”Amerikas höjdare” känt till detta utan att ha gjort något åt det.

(USA behöver väl för övrigt inte saudisk olja länge - i alla fall inte för eget behov)

Kanske är det lite (inrikes-)politik också. Trump arbetade för en god relation med Saudiarabien och det kan ju slå mot honom om det kommer fram att han visste mer om saudernas roll i 9/11 och även om mordet på Khashoggi än vad som framkommit hittills.

USA är "ungefär" självförsörjande med olja. Efter att tidigare ha importerat en hel del. Dom hade ett litet överskott 2020. Dels tack vare stor inhemsk produktion och dels tack var ovanligt liten förbrukning "corona-året". 2019 var det ett litet underskott.

https://www.eia.gov/energyexplained/oil-and-petroleum-products/imports-and-exports.php

Jag bedömer USA som den ekonomi i Världen som är mest beroende av olja. Ja, dom har ungefär balans, men även en liten import påverkar marknaden och priset, beroende på priset på världsmarknaden. USA konsumerade ungefär 18,12 miljoner fat/dag 2020, jämfört med 91 miljoner globalt. USA konsumerar ungefär 20% av världsproduktionen, med ungefär 4% av befolkningen. Fem gånger världsmedelvärdet om man så vill.

Kända fyndigheter i USA var 44,2 miljarder fat vid utgången av 2019 (enligt EIA). Med nuvarande förbrukning, på ca 6,6 miljarder fat per år, så räcker det inte så länge. Då gäller det att det finns att köpa på världsmarknaden, för oljeberoendet kommer att finnas kvar länge i USA, IMO.

När jag hävdar att USA har ett behov att vårda relationen till Saudiarabien för oljans skull så är det dels för att Saudiarabien har gott om olja och dels för att många av alternativen (Venezuela, Iran, Irak, Ryssland och Libyen t.ex.) måste betraktas som osäkra. Venezuela och Saudiarabien hade 34,4% av dom kända tillgångarna 2016.

Min bedömning är att USAs "nära oberoende" inte kommer att vara så många år.

Det finns många "om". Det största just nu är väl vad som kommer fram om Saudiarabiens roll i 9/11.

Berättelsen om vad som hände på saudernas ambassad i DC på morgonen 9/11 talar kanske för att det som vi kommer att få veta är uppseendeväckande. Väntar med spänning...

Citera
2021-09-04, 15:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske är det lite (inrikes-)politik också. Trump arbetade för en god relation med Saudiarabien och det kan ju slå mot honom om det kommer fram att han visste mer om saudernas roll i 9/11 och även om mordet på Khashoggi än vad som framkommit hittills.

För en gångs skull vill jag ta Trump i försvar här - Trump släppte ju en hel del 9/11-papper rörande Saudi, och ville - i alla fall officiellt - släppa mer men stoppades av William Barr. Så vitt jag kan förstå är det just dessa stoppade handlingar som är uppe till granskning nu igen.
Sen om de verkligen kommer släppas får framtiden utvisa, men spännande är det onekligen - inte minst just eftersom de stoppades för bara något år sedan..
Citera
2021-09-04, 17:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
För en gångs skull vill jag ta Trump i försvar här - Trump släppte ju en hel del 9/11-papper rörande Saudi, och ville - i alla fall officiellt - släppa mer men stoppades av William Barr. Så vitt jag kan förstå är det just dessa stoppade handlingar som är uppe till granskning nu igen.
Sen om de verkligen kommer släppas får framtiden utvisa, men spännande är det onekligen - inte minst just eftersom de stoppades för bara något år sedan..

Politik och inte minst utrikespolitik i en ofta väldigt polariserad värld är inte så lätt att förstå.

Han som berättade för mig om mötet på saudis ambassad i DC 9/11 berättade om sin tolkning av Trumps besök i Saudiarabien.

Symboliken i att dansa svärddansen är att man visar styrka inför att man ska gå ut i krig. Den gemensamma fienden skulle vara Iran.

https://www.theguardian.com/us-news/video/2017/may/21/trump-joins-ceremonial-sword-dance-in-saudi-arabia-video

«The most common Ardah in Saudi, called the Najdi Ardah, was initially performed by Arab warriors in the central Najd region of Saudi before meeting their enemies on the battlefield. Sword dancing was a way for the men to display their weaponry and show their heroic spirit.»
https://www.visitsaudi.com/en/do/culture/sword-dancing-in-saudi

Nu har det ju gått fyra år sedan Trump dansade svärddansen och det har ju inte blivit något krig mot Iran. Inte ännu i alla fall. Kanske är det dags att avfärda den teorin?

En bild (av flera bilder) av situationen i mellanöstern nu är att USA, Israel och Saudiarabien ingår i någon slags ohelig allians som trots allt har en stabiliserande effekt i regionen. Som väl närmast kan beskrivas som en krutdurk med en stor del av världens oljetillgångar...

Samtidigt lär man ut i skolorna i Saudiarabien att judarna ska utrotas. Om dom nu fortfarande gör det. Det borde inte falla i god jord i Israel eller hos dom ganska många och inflytelserika sympatisörer som Israel har i USA.

Jag lutar nog, trots allt, åt att USA kommer att välja att bibehålla någon slags fungerande relation med Saudiarabien även om dokumenten som ska släppas har ett uppseendeväckande innehåll.

Eller inte?

Biden orders declassification of 9/11 investigation documents
«The move on Friday comes days before the 20th anniversary of the al-Qaeda attacks and a month after 9/11 survivors, first responders and family members of the nearly 3,000 victims wrote a sternly worded letter to the president. They accused the US of deliberately keeping the documents – which they say prove that Saudi government officials aided the al-Qaeda attackers – under wraps.»

https://www.aljazeera.com/news/2021/9/3/biden-orders-declassification-of-9-11-investigation

Citera
2021-09-04, 18:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Politik och inte minst utrikespolitik i en ofta väldigt polariserad värld är inte så lätt att förstå.

Han som berättade för mig om mötet på saudis ambassad i DC 9/11 berättade om sin tolkning av Trumps besök i Saudiarabien.–
Jag vet förstås inte om du noterat det men jag har aktivt klippt bort och undvikit att kommentera allt du skrivit om vad du hört att någon har sagt om ett påstått möte på saudiska ambassaden i Washington. Det har jag gjort eftersom jag tycker det andra du skrivit ändå varit intressant att diskutera och jag ibte ville gå i clinch om en massa (i mina ögon) obevisat trams. Jag tar det för givet att precis hela världens ögon var riktade mot tv-skärmar den dagen och om ingen kan visa att SA kände till händelsen i förväg betyder din hörsägen ingenting för mig. Tyvärr.
Citera
2023-04-22, 16:35
Avstängd
Någon mer än jag som inte är förvånad?
BOMBSHELL new details on the 9/11 attacks revealed in court documents

A recent court filing suggests that two 9/11 hijackers were working with the CIA. This comes from Donald Canestraro, a veteran of the DEA and investigator for the Office of Military Commissions. Canestraro details how two 9/11 attackers were both connected to the CIA and Saudi intelligence. In fact, when the FBI attempted to monitor the two men, they were told that it was not their case or jurisdiction.

https://youtu.be/dEVtD3Uxoyk
När når vi critical mass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in