Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 21:31
  #1
Medlem
Jag har tänkt att införskaffa en kamera som jag ska använda främst för att fota fiskar/räkor/akvaristik. Möjligen även lite porträtt. Har dock ingen större kameravana och därav ingen större koll på marknaden. Tänkte därför försöka ta hjälp av er. Jag vill ha en väldigt nybörjarvänlig kamera som inte kräver att man ska kunna alla settings för att få en bra bild. Kommer som sagt fota fiskar/räkor och lite porträtt/selfies. Budget ca max 5000 kr. Ser dock gärna att det hamnar runt 2000-4000 kr. Behöver man även köpa till objektiv isfl vilka?
__________________
Senast redigerad av Jompii 2017-01-03 kl. 21:49.
Citera
2017-01-03, 22:50
  #2
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Jag har tänkt att införskaffa en kamera som jag ska använda främst för att fota fiskar/räkor/akvaristik. Möjligen även lite porträtt. Har dock ingen större kameravana och därav ingen större koll på marknaden. Tänkte därför försöka ta hjälp av er. Jag vill ha en väldigt nybörjarvänlig kamera som inte kräver att man ska kunna alla settings för att få en bra bild. Kommer som sagt fota fiskar/räkor och lite porträtt/selfies. Budget ca max 5000 kr. Ser dock gärna att det hamnar runt 2000-4000 kr. Behöver man även köpa till objektiv isfl vilka?

Verkar inte som du har så höga krav. Du säger att du ska fota fiskar så jag antar att du är ute efter en vattentät kamera. Du vill helst inte göra några inställningar själv utan fota helt automatiskt och du vill knäppa lite selfies. Köp en Nikon Coolpix. Den verkar uppfylla dina krav och den är långt under din budget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback