Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Be om ett skriftligt beslut och sedan överklaga och argumentera för att du behöver ha en sjuklön på deltid då du bara är arbetsför på deltid. Gå till din husläkare och fixa ett intyg på att du bara kan arbeta deltid. På Försäkringskassan sitter det skrivbordsläkare som inte har en aning om vad du har för skador.
Min läkare har redan intygat det. Försäkringskassan är av en annan åsikt och fattar ett annat beslut, tyvärr. Det är väl rätt ok ändå, jag vet att mitt jobb är för tungt med diskbråck.
Jag vill överklaga från den 15 dec (när sjukpenningen drogs in), fram tom den datum som jag har rätt att överklaga, om du förstår vad jag menar. Eftersom jag inte fick veta att de drar in min sjukpenning förrän två veckor efter de bestämt det, har jag inte haft någon möjlghet till alternativ inkomst, så som a-kassa. Gör jag som Försäkringskassan vill och säger upp mig, så får jag dessutom karensmånaden utan inkomst. På andra hållet vet jag inte om min chef får säga upp mig, eftersom man vad jag vet inte får säga upp en person som är sjukskriven. Det blir för mig att trolla fram två månaders hyra/räkningar, det verkar inte rätt....
Om jag hade fått veta att jag inte skulle få sjukpenning från den 15 december, så hade jag sagt upp mig den 15 november (jag har en månads uppsägningstid), för att kunna gå till arbetsförmedlingen den 16 december och därmed fått a-kassa. Allt hade varit lugnt.