2017-03-02, 22:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Tragiskt liv som Calle verkar ha dr den enda han kunde skriva brev till efter ett s lngt liva var en korrekturlsare till han framtida bok.
Han har tydligen brnt alla broar irl - ett veritabelt envishuvud r vad han r som bara ser fel hos andra och antagligen inget p sig sjlv.
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Haha... gillar att de alltid pannonserar det som ska ske efter reklaminslaget med Kalles klassiska kommentar; "Det hr r ingen jvla parningsgrop, det hr r farmen!"
Jo jo han avsljar verkligen sin svartsjuka dr. Han hade s grna velat f till det ute i skogen och gjorde ju ihrdiga frsk ocks efter vad man kunde uttyda
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Konstigt att Alexander Vrs hade snt dligt sjlvfrtroende nr det gller styrka och teknik mot Carl-Johan von Rosen och trodde att det skulle g bttre i kunskap mot honom.
Fr Carl-Johan von Rosen var ju nd vldigt bra i kunskaps matchen mot Alexandra Broberg.

Carl-Johan von Rosen sjlv vgade ju inte utmana Alexander s han frstod ju att han inte skulle ha en chans.

Kanske r det s att Alexander Vrs har ett vldigt bra minne.
Han r en luring den hr Alex. Skert har han infr Farmen trnat enormt p sin styrka och skert har han ocks pluggat lika mycket, sen har han lika skert sugit upp allt och lite till av vad de ftt av kunskap frn Gutta m.m. och jo att komma ihg r ett mste som kortspelare....s han r helt skert mycket vl preparerad. Han rds varken kunskap, teknik eller styrka. Han r i Farmen fr att vinna pengar och inte fr att jobba och f berm.
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
r det ngon som vet om deltagarna har ngra bloggar i r.
Det hade varit intressant att lsa lite inside information.
Ja lnka grna sdana och gr ven det med Facebooksidor till deltagare (nr ni omtalar dessa)!
Citera
2017-03-02, 22:12
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tror att den store strategen och taktikern Alexander den late sticker kniven i ryggen p sin farmlovade Syliane och vljer henne till AK. Han ser en sker amulett och en SB-vecka med powernap och vila.

Jag hoppas att Syliane isf har en verraskning till honom.
Citera
2017-03-02, 22:17
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att den store strategen och taktikern Alexander den late sticker kniven i ryggen p sin farmlovade Syliane och vljer henne till AK. Han ser en sker amulett och en SB-vecka med powernap och vila.

Jo det knns faktiskt s. Mste vara ett av de strsta sveken i farmens historia i s fall. D lr ju inte syliane vlja han till storbonde veckan drp.

Skulle grna se alexander sl ut bettan men tror bettan tar han i kunskap.

Hade jag varit alexander hade jag nog funderat p inger med.

tror alexander skulle kunna vinna mot hasse men de tycks ha en pakt.

Carl-Johan var roligast i det hr avsnittet.

Hoppas p en final mellan Niklas och Carl-Johan dr Niklas vinner:9
Citera
2017-03-02, 22:28
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

N, han r fr slipad fr det. Fstmn skulle sl bakut - finns vl inget giftigare r en fre detta man kommit p kant med. Det trumfkortet vill han hlla p handen och inte vind fr vg lgga vrdslst p bordet. Kan mycket vl bli Hasse som nu byter ut sin jovialiska stil mot en trttsamt sjlvmkande iom att han fr ta rorna till kmpekojan.

Pakter ser Alex skert bara som ngot han hur som helst kan bryta och rtt s - man r ju inte med i en pakt fr att andra ska dra frdel av den utan enbart fr att sjlv ha nytta av den tills tiden r inne fr att vara den som bryter och inte bli den som blir sviken
Senast redigerad av nobbens 2017-03-02 kl. 22:35.
Citera
2017-03-02, 22:42
Medlem
Hur mnga amuletter har Bettan? Fick hon behlla den frsta som hon hade innan hon frpassades till torpet. Intressant nr de nu fr kpa ut sig frn ett andrakmpeval.
Citera
2017-03-02, 22:49
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakvillage1
Hur mnga amuletter har Bettan? Fick hon behlla den frsta som hon hade innan hon frpassades till torpet. Intressant nr de nu fr kpa ut sig frn ett andrakmpeval.

Hon har tv, en ifrn tvekampen vecka 3 nr hon slog ut Linnea i husfrhret och en ifrn tisdagens torpkamp.
Citera
2017-03-02, 23:16
Medlem
bagarn29s avatar
Hasse hade ju en bra tanke med att amuletterna kan ju bytas mot att slipa vara andrekmpe. Inger och Syliane r vl de enda som r utan och r ju lttare byte. Ingen vet ju hur stark spelare Inger r i kunskap. Syliane anses ju vara den svagaste spelaren men hon fr grna verraska om hon blir AK.
Detsamma gller Inger.
Citera
2017-03-02, 23:23
Medlem
Giggsys avatar
Vad tror ni d antalet amuletter har fr pverkan i en final? Frst till 10 i husfrhr i finalen ovh varje amulett r en pong?
Citera
2017-03-03, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Siljan r 29 r gammal. Hon lter oerhrt fnig nr hon pratar, bde vad gller hur/vad hon uttrycker sig och tonlge. Ja, hon vill uppfattas som gullig och spelar p sin naivitet fr att samla pong och f uppmrksamhet av det motsatta knet.

Hon snackade nt om att tjocka tjejer inte gillade henne, att hon r rdd fr kvartssamtal och kallar sig fr prinsessa nr hon skriver till sin familj. Hennes sjlvbild verkar best i en avsaknad av sjlvinsikt samt oskerhet. Att andra tjejer, oavsett vikt, inte gillar henne, beror p att de avsljar hennes agerande direkt, medans killar utnyttjar det. Alex verkar ju ha en fbless fr den typen av tjejer, d de verkar vara de enda som fattar tycke fr honom.

Det r hg tid att ngon berttar fr 29-riga Siljan att det r dags att mogna till sig. Det r patetiskt med vuxna mnniskor som beter sig som smbarn.

Du har helt rtt i sak, men jag kan som man tillgga att det absolut finns utrymme fr sna kvinnor ocks.
Nr man blir lite trtt p den "handlingskraftiga", gpiga, "sjlvstndiga" typen r det fint med en sn ett tag.
Det passar dessvrre smre ju ldre dom blir vilket Pernilla visade frra ret.

Jag vill dessutom pst att den andra typen av kvinnor inte gillar henne, inte s mkt pga att dom genomskdar henne, utan att dom str sig p att sna som hon finns och underminerar deras stllning d vldigt mnga(inte alla) av dom gillar att bossa runt med mn.
Finns gott om mn som vill ha den typen som Sylvania, utan att fr den skull vilja utnyttja henne.
Sjlv tar jag hellre en prinsessa n en manhaftig skiftarbeterska med mom-cut alla dar i veckan.

Jag vill dock pst att den osannolika kombinationen av Fransk/Vrnamo-dialekt tillsammans med allmnt naiv livssyn fr henne att framst som gravt sinnesvag, men jag anser ocks att skningar r mindre vrda enbart baserat p dialekten.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Haha... gillar att de alltid pannonserar det som ska ske efter reklaminslaget med Kalles klassiska kommentar; "Det hr r ingen jvla parningsgrop, det hr r farmen!"

Han har anvnt det uttrycket ngra gnger nu. Vad R en parningsgrop egentligen? En ormgrop fast med mer allvar och effektivitet fr avel eller?

Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo

Sg frresten nyss Fittja Paradiso uppdateringen med Josefsson dr man sg hur illa det gtt fr de ungarna som hade vrdelsa fder och nu fr man reda p att Vrs har barn (plural)...humret i botten.

Tror nog att det r en viss skillnad p en allmnt lat och kanske arbetsskygg pappa och en bindgalen blandmissbrukare som inte tvekar att sprcka skallen p en 7-ring med jrnrr, sparka p liggande barn samt intala barnen att mamman r dd pga att hon lmnat honom.

En idiotisk jmfrelse p alla plan.
Jag tror Alex kan vara en skitbra pappa. Hetsar inte upp sig i varken frsta eller andra taget och hnger sig inte t myten om att "man mste jobba stenhrt och visa vad man gr fr" konstant.

https://www.youtube.com/watch?v=tMLWKGBvkN8
Senast redigerad av UrbanSpaceman3 2017-03-03 kl. 00:28.
Citera
2017-03-03, 03:37
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Redigerarna r inte lite frtjusta i linen "Det r ingen jvla parningsgrop det hr, det r Farmen!"
Haha..Knns som man hr den infr varje paus och i varje "infr nsta avsnitt".
Citera
2017-03-03, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Tror nog att det r en viss skillnad p en allmnt lat och kanske arbetsskygg pappa och en bindgalen blandmissbrukare som inte tvekar att sprcka skallen p en 7-ring med jrnrr, sparka p liggande barn samt intala barnen att mamman r dd pga att hon lmnat honom.

En idiotisk jmfrelse p alla plan.
Jag tror Alex kan vara en skitbra pappa. Hetsar inte upp sig i varken frsta eller andra taget och hnger sig inte t myten om att "man mste jobba stenhrt och visa vad man gr fr" konstant.

https://www.youtube.com/watch?v=tMLWKGBvkN8

Sger du inte? Nu var det ju d inte en direkt jmfrelse mellan de bda utan bara jag som gnllde ver att precis ha beskdat ett par misslyckade livsden och sedan p det dessutom f hra att slfocken har barn. Tv helt separata freteelser ja men med den gemensamma nmnaren att de gjort mig p dligt humr frstr du?

Klart det finns grader i helvetet men lite skillnad p att "jobba stenhrt och visa upp sig konstant" mot vad det nu r han gr fr tillfllet ocks(?). Tror inte det handlar om mrkning s barnlicens ja tack.

Edit. fr att inte bara g offtopic angende AK knns vl Hasse eller Maria (och husfrhr i bda fallen) nu mest troliga? Han r redan rdd fr Bettan i kunskap och Maria visade att hon hade koll p styckdelar. Verkar ogilla bda men kan hoppas p att Hasse inte "fegar" s 10/20/70 Bettan/Maria/Hasse? Generalen rknar jag bort efter husfrhr mot Alexandra och tror nd att han r "stor nog" (no pun intended) att inte ta Sylen i det hr lget.

Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Han r en luring den hr Alex. Skert har han infr Farmen trnat enormt p sin styrka och skert har han ocks pluggat lika mycket, sen har han lika skert sugit upp allt och lite till av vad de ftt av kunskap frn Gutta m.m. och jo att komma ihg r ett mste som kortspelare....s han r helt skert mycket vl preparerad. Han rds varken kunskap, teknik eller styrka. Han r i Farmen fr att vinna pengar och inte fr att jobba och f berm.
Ja lnka grna sdana och gr ven det med Facebooksidor till deltagare (nr ni omtalar dessa)!

Helt rtt drfr fr han grna vara kvar och reta folk. De andra verkar ha ftt fr sig att den som jobbar bst vinner. Hur han dock inte blivit vald till frstekmpe fler gnger r en gta. Det verkar som att deltagarna har alldeles fr mycket mat iom att man kan lta ngon s pass stor g runt och gra s pass lite (av vad man ftt se iaf). Tycker det var dligt att de fick nya grisar. Bara att slakta som man vill och hux flux fr man nya djur nr de tagit slut.

Edit 2:

Vad hade Jerry tnkt f ut av sina kvartssamtal egentligen? Bara slippa tristessen en stund? Calles rvslickeri om att de skulle vara taktiskt vettiga ger jag noll fr.

Edit 3: Grinden pensionerad? Vilken r styrkegrenen nu?
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-03-03 kl. 04:53.
Citera
2017-03-03, 06:54
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
sch, alla som lumpat vet att yrkesofficerare r speciella. Kan tnka mig att nr mina ljtnanter och kaptener som jag hade i lumpen kommer upp i Calles lder s kommer de vara sdr ocks, tjuriga och griniga som fan. Yrkesskadade av att gapa p vrnpliktiga och va fr mycket med skarp ammunition.

Dessutom r ju sl-alex ett socfall, "gambler", mmm...absolut, det lter troligt att han livnr sig p det.

D tycker jag Bettan r mngdubbelt vidrigare. Hon projicerar sin avsky mot Calle p de andra tjejerna och tror sig vara ngon talesperson fr dem. r det ngon som ska ka hem fr hen r underlig s r det hon.
Trailern avsljade ocks att Maria trttnat p Bettans falskhet. Och sklart en twist vid andrekmpevalet, fan om sl-alex blir kvar.
Dr tror jag att hon talar sanning. T o m Syltan sa att hon ville att Lomhrd skulle bli nste att lmna Farmen, och hon r ju vldigt lojal mot sina Skogsmnniskor. Ska mycket avsky till fr att hon ska sga s.
Senast redigerad av Zurfarn08 2017-03-03 kl. 07:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in