2016-12-26, 21:10
Medlem
Gotesvanssons avatar
Mina föräldrar har valt att skaffa barn i Sverige! Hur fan kan det vara tur? Jag skulle knappast kunna födas i Afrika liksom... det fungerar inte så!
Citera
2016-12-26, 21:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Flicksnärtan är ju bara 26 år. Dumt att ett "barn" som henne får så stort utrymme.
Citera
2016-12-26, 21:14
Medlem
Vedklyvens avatar
Nu har ju Sveriges regeringar de senaste 30 åren arbetat på att avveckla Svenska välfärden och är på väg att lyckas. Fattigpensionärerna ökar. Kriminaliteten ökar (PK-etablissemanget hävdar högljutt att det är tvärt om). NoGo-zonerna ökar. Kalifatområdena (med Syrier, Somalier osv) ökar. Över huvud taget ökar motsättningarna och oron i Sverige.

Så Emelie Åkerlinds underförstådda önskningar att Svenskarna ska få det allt jävligare kommer sannolikt infrias.
Citera
2016-12-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
i sak har honfullständigt rätt.

Detta argumentet kommer från tankeexperimentet om okunnighetens slöja *

Känns som många här har extrema problem med abstrakt tänkande.
ja det är ren jävla tur, det finns en orsak men den är ni INTE upphovdmsn till. och att era föräldrar dprutade och befruktades är oväsentlig då vi inte tror på nedåtgående andvar annars så.

sen att vi inte är orsak till någonting, då det inte finns fri vilja är en djupqre dimension. nu bollar vi med språkbruk och konventioner som är vedertagna i Sverige, då anses fri vilja vara existerande

ser att vissa säger jaaaa men dååå ska jag ha samma standard som de i Schweiz, not an argument
Det är sakligt sett fel (lite beroende om jag läser dina kråkfötter rätt) eftersom vi har laglott i Sverige, bröstarvingar har rätt till det föräldrar lämnar efter sig. Det uttrycker en allmän princip: familjen går före allt annat, och i den ingår inte all världens människor. Inte i din heller, torde jag anta. Och vari består turen att föräldrar får barn? Jag skaffade medvetet tre barn med min hustru och vi ville att just de skulle få det bästa livet vi kan erbjuda dem. De har rätt till denna vår önskan och beslutsamhet. Eller vill du ta det ifrån dem och ge det vi har till alla andra? "Egendom är stöld"?
Citera
2016-12-26, 21:25
Avslutad
Att vara fattig, religiös eller kriminell är inget evigt tillstånd som man är dömd till. Varför vägrar Emilie och hennes typ fatta att Mena har lika mycket eget ansvar som någon annan världsdel.

Att vårda jättebebisarna här förstör bara för oss andra. Emelie kan väl hänga med tillbaka till Afrika och hjälpa dem att få ut max av sina naturtillgångar.

Men jag misstänker att Emelie tycker att det ansvaret faller på någon annan. Det är bekvämt att sitta i Sverige, inom etablissemanget, och tycka att hela världen ska få komma hit. Konsekvenserna behöver inte hon ta.
Citera
2016-12-26, 21:30
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Flicksnärtan är ju bara 26 år. Dumt att ett "barn" som henne får så stort utrymme.
Egoismen breder ut sig i Sverige och många vet inte ens vad det som kallas välfärd är för något, bävas de kommer ifrån och vilka uppoffringar tidigare generationer gjort för att vi ska ha det så som vi har det idag.
Man tar allt för självklart och tänker inte på att allt man har kan försvinna snabbt och det genom ett riksdagsbeslut eller att kollektivavtalen försvinner. Är fan inte många som ägnar en tanke på det utan man skriker sig allt hesare att JAG ska ha mer men inte du.
Så till viss del kan jag hålla med att många svenskar förtjänar inte välfärden då de inte själva är beredda stå upp för den!
Citera
2016-12-26, 21:37
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Det hade inte behövat vara något tjafsande om övriga EU och även andra länder ställt upp och dragit sitt strå till stacken. Men sverige har tagit emot flest invandrare per capita, vilket gör att det blir en väldig obalans i samhället.

Klart de inte vill, det är vuxna män som leker barn (bedragare kallas de på icke-nyspråk), det är fientligt inställda terrorister, det är desertörer, det är kriminella, det är lycksökare/ekonomiska migranter som vill leva på bidrag (dvs. råna dina föräldrar på deras pension men även din pension), det är slödder och så en liten liten liten del på ett par hundra riktiga flyktingar.

Hade vi gjort som så att vi bara tog de där lilla hundratalet riktigt flyktingar (där räknar jag bara kvinnor och barn, män ska inte fly alls, de ska slåss och arbeta inte leta kravfri lyxtillvaro som packet som är här nu) så hade det inte varit några större problem, istället valde man att inte direkt sparka ut alla dessa män och problemen är ofantliga.

Kicka ut alla utländska män över 14 år så löser sig de flesta problemen.
Alla dessa fega krakar, ut med de.

Svenskarna har förtjänat sin pension och välfärd, de har betalat in i SITT system, dessa GÖKUNGAR till hormuslimer har inte förtjänat någon pension/välfärd, de har inte i sitt egna land eller i Sverige betalat in i något system och ska därför ALDRIG kunna ta del av ett system de aldrig betalat in i, det är här Sveriges IDIOT-Politiker gör fel, man kan inte bjuda in de som inte betalar in i systemet att ta del av systemer, det borde gälla precis allt. Vidare borde de inte kunna ta ut mer än vad de betalat in.
Har de betalat in en femhundring så kan de aldrig ta ut mer än en än femhundring och eventuella räntor på pengarna

Det är trams allt det här, de förrädarpolitiker som tillåtit svartskallarna att ta del av systemet borde samtliga hängas för dessa landsförrädande bedrägerier.

Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Mina föräldrar har valt att skaffa barn i Sverige! Hur fan kan det vara tur? Jag skulle knappast kunna födas i Afrika liksom... det fungerar inte så!

I vänsters mystiska metafysisks värld så är allt en slump, i den riktiga världen så är var man föds absolut inte en slump, man kan inte födas någon annanstans.

De tror att det är någon sorts kosmisk tombola och någon drar vinstnummer och nitlotter om var man föds. De är genuint dumma i huvudet, speciellt den här bruden.

Någon måste ge henne en örfil i bakhuvudet så att hjärnan ramlar på rätt plats igen
Någon av jihadgrabbarna på boendet kan väl assistera här?
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2016-12-26 kl. 21:40.
Citera
2016-12-26, 21:38
Bannlyst
Så folk som har byggt välfärden har inte rätt till den, medans Mohammed som har bränt bilar i 17 år har det?

Den logiken...
Citera
2016-12-26, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Nej i sak har kommunisten inte rätt.

Det är meningslöst att ha en diskussion såsom kommunister har om huruvida någon "förtjänar" något eller ej.

Min farmor förtjänar x, någon annans syster förtjänar y etc etc.

Det är rent kommunistiskt flum, påhittat för stunden...

som sagt det kallas abstrakt tänkande.

sen ser jag extremt många här köra med känsloargument, liknar en vänsterdebatt

Men det är något så ovanligt som filosofi och djupare diskussioner något politiken, speciellt inte i Sverige tar upp någonsin. här handlar det mest om skatteavdrag och fler fritidsgårdar.
Senast redigerad av Attraktiv 2016-12-26 kl. 21:40.
Citera
2016-12-26, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Så folk som har byggt välfärden har inte rätt till den, medans Mohammed som har bränt bilar i 17 år har det?

Den logiken...

Ytterst kränkt, tror inte hen menade så. Antar att du insuinerar att båda är svenska medborgare då du talar om ahmed som bedrivit bildbrändning i 17 år, hon talar generellt, om alla människor.
Citera
2016-12-26, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Ytterst kränkt, tror inte hen menade så. Antar att du insuinerar att båda är svenska medborgare då du talar om ahmed som bedrivit bildbrändning i 17 år, hon talar generellt, om alla människor.

Ahmed förtjänar givetvis enbart en enkelbiljett.
Citera
2016-12-26, 22:04
Bannlyst
Ujja, vet hur det känns att vara allt det där. Det finns ett sätt att lösa det på. MAN GREPPAR SITT LIV OM KULORNA OCH GÖR NÅGOT ÅT DET!

Fuck her som väljer att ta parti. Att komma hit och bete sig som ett grottmongo för att man är uppvuxen med hjärntvätt är ingen ursäkt. Våldta, råna och ställa till med no-go zoner i den världsdel som erbjuder skydd och möjligheter. Bränna bilar precis som där hemma i sandland och tro att det ska förändra något? Blir väl lite samma situation som i hemlandet va?

Så sitter godhetsknarkare och säger att vi inte ska få tycka till!

Dom har alla möjligheter i världen att styra upp sina liv nu. Tar dom inte det tillfället i akt så förtjänar dom ingen respekt.

Det där är vardag för många svenskar också. När ska hon resa sig upp och ta hand om dom?

Nä, låt svenskarna sluta jobba och låt invandrarna ta över. Så får vi se hur lång tid det tar innan vårt land börjar brinna och förfalla. Det är ju vad kärringarna i det här landet vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in