Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Det är synd om alla människor i olika skeden av livet. Betyder det att alla kan flytta till Sverige/Europa för det? Nej. Eftersom när en grupp som det är synd om flyttar hit så blir följden och konsekvensen av det att att en annan grupp drabbas.
Vad hon egentligen säger är att det är mer synd om vissa grupper. Och att alla måste hålla med henne om det, annars är man rasist och en ond person. Hon har ett väldigt barnsligt, naivt och förenklat sätt att se på saken - "alla ledsna ska få bo i Sverige".
Hennes samvete och moraliska bedömningssystem säger så, men mina säger mig någonting helt annat. Jag bryr mig inte om hela världen eller de män som kallar sig barn. Att de saknar framtidstro är inte svenskarnas problem. Men hon är fri att engagera sig i det. Men då utan att raljera för andra vad de ska tycka eller känna i frågan. Skuldbeläggning är vänsterns paradgren.
Jag hatar att behöva vara den, men de flesta människor har en begränsad empaticirkel som börjar inifrån och sträcker sig utåt till de närmaste och den närmaste omgivningen, inte tvärtom.
Det är liksom så människan fungerar om allt flyter på utan inblandning av ideologier eller politisk hjärntvätt.
Och var kom välfärden ifrån? Damp den ner från himlen en dag? Kan vem som helst moraliskt skörda frukterna?
Exakt så. Du uttrycker allt jag vill ha sagt.
Vi svenskar har i långeliga tider varit mästare i att resa ut i världen och tala om för fplk hur svårt de har det och hur mycket bättre allt skulle vara med vår Gud och med vårt sätt att leva.
Det kan inte ha varit vår Guds mening att vi skulle hjälpa till att rädda liv där det inte finns resurser att överleva.
Här överskjöldes vi av diverse farsoter som höll befolkningsantalet på en rimlig nivå. Vi hade kapacitet att så småningom själv komma på botemedel och få en bra levnadsstandard.
Att det sedan släpptes loss förrädare i form av bestämmande politiker som var kortsynta nog att nu ha ödelagt vårt land, ja för dem finns ingen ursäkt. De var besatta av sin ideologi. Arnstad var profeten.
Må de fortsatt leva för eftermälen därefter. Hitler och Stalin kan tyckas änglalika i jämförelse.