Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-24, 23:23
  #1
Medlem
Into the Valley har du gått vidare, och har redan tre nya festivaler på gång, idag släpptes biljetterna till Into the Factory, inte mycket information finns förutom att det kommer att utspela sig i en gammal industrilokal i Norra Vika 10km utanför Nynäshamn, citerar deras sida:

"Into the Factory is a totally new festival where the musical focus will be on the thriving advanced electronic music scene. Just like the sister festivals, nothing has left to chance when it comes to the whole experience. Music, art, technology, food and beverage are very important components here, and this rustic venue will definitely influence the conception.

Stora Vika is a very special place with its rough industrial atmosphere. The buildings and the silos will still be there, but the perception of them will totally change when adding sounds, lights and art to the area. Since it’s isolated, with nothing to interrupt the “small world” that will be built, the possibility of creating something truly exceptional is grand."

Citat om lokalen:

"10 km from Nynäshamn. 68 km from Stockholm.



"Stora Vika is an industrial park, far away from domiciliation, making Into the Factory an isolated festival. The site includes grey buildings and silos creating a totally unusual festival feeling."

Vad tror ni om detta? Vi som varit i Dalhalla på Into the Valley vet att akustiken är det som gör det till en sådan stark upplevelse, tror ni att Into the Factory kommer att leverera samma typ utav upplevelse?

De har också Into the Valley och Into the Castle på gång nästa år, men det är dock utomlands.

Länk till deras sida: http://www.musicgoesfurther.com/fest...to-the-factory
Citera
2016-10-25, 00:54
  #2
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Har också sett detta, verkar lovande. Stället ser ju fantastiskt ut faktiskt.
Citera
2016-11-04, 23:16
  #3
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Funderar kraftigt på att släpa mig dit.
Stället verkar tokfett!

Undrar dock hur mycket snuten kommer att trakassera festivalen med tanke på vad man läst om into the valley i år..

Vill gärna kunna springa omkring i såsens fina dimmor utan att riskera att sluta som en apelsin..
Citera
2016-12-17, 23:08
  #4
Medlem
Milky.Bongs avatar
Vilka bokningar!!! Blir garanterat att tjata på gänget att hänga med hit i sommar, oavsett vad ska jag dit!
Citera
2016-12-26, 00:59
  #5
Medlem
Into The Factory 10-12 augusti 2017

Noterade reklamposters för detta idag(i GBG). Gillar man EDM, eller ja, framförallt techno så är line-upen något utöver det vanliga.

Dessa verkar vara klara, fetade är nog mina två favoriter. Fler skall visst tillkomma.

Citat:
Adam Beyer
Andrew Weatherall
Bicep (live)
Cari Lekebusch & Joel Mull (B2B)
Dasha Rush
Dax J
DVS1
Headless Horseman (live)
Ion Ludwig (live)
Johanna Schneider
Karenn (live)
La Fleur
Magda
Mathew Jonson (live)
Moodymann
Nastia
Rodhåd
Sebastian Mullaert (live)
Shanti Celeste
SHXCXCHCXSH (live)
Skatebård
Sonja Moonear
Studio Barnhus
Veronica Vasicka

Citat:
Into the Factory will take place from the 10th until 12th August 2017, just outside Stockholm, in Nynashamn. The site is called Stora Vika, and it’s an old abandoned cement factory, close to a stream in the middle of the forest. The fact that it is an industrial area with rustic facilities gives it a very special, desolate and rough feeling. The place also offers new opportunities since it’s isolated in the middle of the wild nature, yet close to both Nynashamn and Stockholm.
Citera
2016-12-26, 09:56
  #6
Medlem
Detta kmr bli sjukt fett!
Citera
2017-02-21, 20:24
  #7
Medlem
schlafhunds avatar
Into the Valley i Valhalla har intresserat mig en del, sökte upp information om hur det skulle bli 2017 och såg då att de tyvärr skulle flytta till Rummu i Estland, dock hittade jag strax efteråt Into the Factory som ju som bekant tar plats på svensk mark, rätt häftig sådan dessutom.

Fantastisk lineup också, så klart. Larry Heard vore mäktig att uppleva live, bland många andra. Var är all hype?!

Men säg för helvete inte “EDM”! Förutom det att det är felaktigt kanske du även skrämmer bort folk, i och med att det är så fruktansvärt katastrofal musik.
Citera
2017-02-22, 02:57
  #8
Medlem
Faragons avatar
Wow, detta kommer jag garanterat gå på! Verkar mycket trevligt och fett! Någon som har länk till någon officiell hemsida eller liknande? När släpps biljetter, kostnad, tider, osv?


Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Men säg för helvete inte “EDM”! Förutom det att det är felaktigt kanske du även skrämmer bort folk, i och med att det är så fruktansvärt katastrofal musik.

Tja, EDM kan ju betyda lite olika. Du menar att det är synonymt med big-room house antar jag. Men i den ursprungliga betydelsen är det ju bara elektronisk dansmusik, där techno definitivt ingår. Men jag får hålla med, säger man EDM så är det nog inte så många som tänker techno (fast jag har inte något emot big-room house heller, personligen).
Citera
2017-02-23, 01:00
  #9
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Wow, detta kommer jag garanterat gå på! Verkar mycket trevligt och fett! Någon som har länk till någon officiell hemsida eller liknande? När släpps biljetter, kostnad, tider, osv?
Här har du den officiella hemsidan för “Into the ...”-festivalerna. Där finns även information om biljetter, kostnader och annat. 1 500 SEK verkar det som att en vanlig biljett kostar (för hela festivalen då, torsdag 10:e — lördag 12:e augusti).

Facebook-eventet.


Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Tja, EDM kan ju betyda lite olika. Du menar att det är synonymt med big-room house antar jag. Men i den ursprungliga betydelsen är det ju bara elektronisk dansmusik, där techno definitivt ingår. Men jag får hålla med, säger man EDM så är det nog inte så många som tänker techno (fast jag har inte något emot big-room house heller, personligen).
Precis, EDM är big room house/electro house och inget annat. Mycket kommersiellt och lättsmält, inte särskilt långt från pop.

Möjligt att jag låter förmer men det finns ingen med hyfsad kunskap och erfarenhet av diverse genrer av elektronisk musik som använder termen “EDM” utan man kallar det istället för vad det är. Deep house, techno eller vad det nu kan vara för något. Ska det vara så svårt för folk?
Citera
2017-02-23, 03:02
  #10
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Här har du den officiella hemsidan för “Into the ...”-festivalerna. Där finns även information om biljetter, kostnader och annat. 1 500 SEK verkar det som att en vanlig biljett kostar (för hela festivalen då, torsdag 10:e — lördag 12:e augusti).

Facebook-eventet.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Precis, EDM är big room house/electro house och inget annat. Mycket kommersiellt och lättsmält, inte särskilt långt från pop.

Möjligt att jag låter förmer men det finns ingen med hyfsad kunskap och erfarenhet av diverse genrer av elektronisk musik som använder termen “EDM” utan man kallar det istället för vad det är. Deep house, techno eller vad det nu kan vara för något. Ska det vara så svårt för folk?
Svårigheten uppstår väl när det inte längre finns någon bra samlingsterm för all form av just elektronisk dansmusik. Jag tycker termen EDM i den breda bemärkelsen var mycket praktisk. Innan big-roomhousevågen startade typ 2012 och innebörden i begreppet EDM förändrades.
Citera
2017-02-27, 15:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Precis, EDM är big room house/electro house och inget annat. Mycket kommersiellt och lättsmält, inte särskilt långt från pop.

Möjligt att jag låter förmer men det finns ingen med hyfsad kunskap och erfarenhet av diverse genrer av elektronisk musik som använder termen “EDM” utan man kallar det istället för vad det är. Deep house, techno eller vad det nu kan vara för något. Ska det vara så svårt för folk?

haha, jag har lyssnat på EDM sedans jag var en snorunge, yngre tonåren, fastnade(gillar dock väldigt mycket musik) väl när jag var 10-12 år, jag har gått igenom, och nördat ner mig i väldigt många subgenrer, cheesy dutch trance, progressive house(också en term som blivit fullständigt kidnappad och förvrängd), techno etc och lyssnar idag framförallt på deep house(när jag lyssnar på EDM). Adam Beyer var för övrigt en av de första DJsen jag "såg" live. Det var 15 år sedan och då var jag 15 år.

Att termen EDM har blivit fullständigt kidnappad av tjackhousen bryr jag mig helt ärligt inte ett skit om.

Så... ta det lugnt gubben.

Edit: Danny Howells är för övrigt min husgud, och det har han varit i mer än ett årtionde nu.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-27 kl. 15:08.
Citera
2017-07-13, 10:39
  #12
Medlem
Multiplys avatar
Finns det några flashbackare som ska hit? Behöver ett gott gäng att dra dit med!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback