2016-12-27, 17:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedal
"På morgonen plockar en bilist upp en skadad främmande man vid E4. Han kör honom till sjukhuset i Hudiksvall. I förhör pekar bilisten ut 20-åringen som den skadade liftaren, enligt åklagaren."

http://www.expressen.se/nyheter/20-aringens-egna-ord--sa-att-han-blev-ranad/

Var har han befunnit sig från att mordet begicks ca 22.18 tills på morgonen då bilisten plockade upp honom?? I den andra stugan, nära brottsplatsen, där det nämnts att det varit inbrott -och just blodspår?
Citera
2016-12-27, 17:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Var har han befunnit sig från att mordet begicks ca 22.18 tills på morgonen då bilisten plockade upp honom?? I den andra stugan, nära brottsplatsen, där det nämnts att det varit inbrott -och just blodspår?

Kanske, som jag förstod det sökte de längs efter blodspåren som bitvis försvann. Han kan ju irrat runt ett tag och inte begripit om han var i närheten av var han utgått ifrån. Det verkar ju inte helt rationellt att gömma sig i närheten men han kanske inte var riktigt klartänkt, eller så insåg han inte att andra BO hade hunnit larma polis och trodde han kunde trycka lugnt där?
Citera
2016-12-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Mobiloperatörerna har slutat att lagra denna information/lämna ut den till polisen sedan förra veckan.

Stämmer detta verkligen? Operatörerna lagrar inte längre all information sedan EU-domstolens besked, det vet jag. Men uppgifter om telefonens rörelsemönster mm, det sparas väl fortfarande? Det är väl innehållet i SMS och samtal man inte längre sparar?

Och vid allvarligare brott lämnar väl operatörerna ut informationen - det var väl de låga kraven som gjorde att många protesterade mot lagringen? I princip vilket skitbrott som helst kunde leda till att all mobildata blev tillgänglig för polisen. Utan vidare krav. Försökte googla men är nog för oprecis i mina söktermer just nu. Hjärnan har smått julledigt.
Citera
2016-12-27, 17:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Huggar egget. Bra där...

Tack, det var ju ett allvarligt brott som jag begick, har du något mer att komma med i tråden.Tror du att det är rätt GM som nu sitter anhållen? eller kom handskadan genom att SP slog handen genom rutan till Bussen eller Taxin eller ytterdörren till lillstugan?
Citera
2016-12-27, 17:51
Medlem
Bild på MGM?
Citera
2016-12-27, 17:59
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Bild på MGM?

Här har du.

https://i.sli.mg/qjh1Ql.jpg
Citera
2016-12-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Ett barn med kroppen full av en cocktail med mycket potenta och giftiga mediciner. Kommer någon att utreda detta? Hans "diagnoser", utskrivet rävgift osv?

Man höjer dosen och skickar hem pojken
Citera
2016-12-27, 18:05
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack, det var ju ett allvarligt brott som jag begick, har du något mer att komma med i tråden.Tror du att det är rätt GM som nu sitter anhållen? eller kom handskadan genom att SP slog handen genom rutan till Bussen eller Taxin eller ytterdörren till lillstugan?
Sorry för min snarstuckenhet. Jag hoppas förstås att det är GM som är häktad. Sannolikheten för detta verkar med given information hög.

- Han befann sig i området (har bilföraren som gav honom lift vittnat om).
- Han behandlades för en handskada vid en tidpunkt som stämmer med honom som GM.
- Han har inte kunnat prestera ett alibi för tidpunkten då brottet begicks (då hade han inte häktats).

Men det vore ju mer intressant om han är en stackare som drabbats av otur och som visserligen begick ett inbrott i samma område vid samma tidpunkt och då skadade sin hand, men som inte är identisk med GM. Det viktiga är att GM grips.
Citera
2016-12-27, 18:06
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Bild på MGM?
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Här har du.

https://i.sli.mg/qjh1Ql.jpg
Identitiet och bevis?
Citera
2016-12-27, 18:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Identitiet och bevis?
Bevis är det väl ändå åklagare och polis som ska presentera. Han är häktad i alla fall, identitet finns ett par sidor bakåt i tråden.
Citera
2016-12-27, 18:10
Medlem
x&ys avatar
Är manliga BO K*elle L*st gammal Solna kille ?
Citera
2016-12-27, 18:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x&y
Är manliga BO K*elle L*st gammal Solna kille ?
Japp, enligt ett pm till mig så är det Kjell. Tidigare verksam inom fastighetsbranschen (tillsammans med en viss N. Tholander) enligt samma uppgiftslämnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in