2017-01-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Var kommer uppgiften om att hon jobbade som skolsköterska?

Spekulationer
Citera
2017-01-01, 14:20
Medlem
Klaedvikarens avatar
Via PM har jag fått följande meddelande. Jag har fått löfte att publicera texten och gör så. Alltså är detta inte mina ord, men de ger en delvis ny vinkel på det som skedde sent på kvällen den 22:a december.

"2 poliser åker på ett larmsamtal om någonting som är oklart. Bråk, stök? De kommer fram till platsen inte allt för lång tid efter larmsamtalet. Förstå den syn de nu får se när de kommer fram. Blod överallt, BO 1 och 2 är nästan helt tömd på blod. De inser att de står inför ett dubbelmord och att det nyligen hänt. Förstå det adrenalin påslag vilken människa som helst skulle få i detta läge. Poliser är inga övermän/kvinnor. Och att inse att GM(en eller flera) kan vara kvar i huset eller i närheten. Hur skulle ni känna om ni sätter er in i den situationen? Huset genomsöks och säkras. Sedan går de ut och de finner ett blodspår som leder dom rakt in i en kolsvart skog. Det finns inge snö ute i skogarna då det är en snöfattig vinter= kolsvart. Tänk er nu att ni är ute i skogen och letar denna/flera GM med endast ficklampor som riktas åt ett håll. Vad skulle ni tänkt i denna situation? En galning/galningar är i närheten och skulle närsomhelst kunna anfalla. Då inväntar man förstärkning, det enda kompetenta att göra vid detta tillfälle.
Och nej, inga hundar var med vid första utryckningen. Endast två poliser.

Jag vet inte så mycket om S.P som människa. Om han tar mediciner eller droger. Har aldrig träffat honom. Nån nämnde i tråden tidigare att någon vän till honom sagt att han haft tvångstankar om att döda någon. Hur lätt det kunde vara att bara ta livet om någon vid att skära halsen av någon. Nu spekulerar jag men med det jag fått höra så tror jag detta är fallet och det kommer att visa sig senare. S.P har inte haft en psykos, detta är planerat. Han har som det sägs haft kontakt med psyk tidigare. Dessa tvångstankar om att döda någon har han haft mer än halva sitt liv. Ett riktigt psykfall som ej kan känna empati. Vad är termen för det? Och var det någon i tråden som nämnde att han varit runt Råbo tidigare innan morden och vandrat? Då var han och rekognoscerade platsen för hans sjuka begär. Inbrott är tydligen inget nytt för S.P, det har gjort förut, det är därför han har hammare mm verktyg i sin ryggsäck. Det enda som hållit tillbaka S.P från att inte ha gjort detta tidigare är rädslan för att åka fast, då den enda människan han kan känna empati för är sig själv. Vården borde ha tagit honom på allvar och låst in honom för länge sen.
Det kan ha varit så att han varit ute på sina vanliga inbrott, och tog bara tillfället i akt att utföra sina tvångstankar när väl tillfället dykt upp. Men tro mig, detta hade hänt för eller senare med denna sjuka människa. Konstigt att han nekar till brott, kanske för att få det till att han skulle handlat under en psykos och bara få vård som straff. Vård behöver han oavsett för en sån människa borde inte få vistas ute bland andra människor. Lås in honom på livstid. Så sjukt att dessa två oskyldiga offer råkat ut för denna S*mon P*ersson. Jag hoppas det kommer att komma fram vad som pågått i S.P huvud det senaste decenniet, det kommer bli en chock för de som har haft honom i sin närhet."
Citera
2017-01-01, 14:24
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Var kommer uppgiften om att hon jobbade som skolsköterska?

Från hennes facebooksida.

https://www.facebook.com/v*nja.nilsson.33?ref=br_rs

Edit: Gott Nytt År! alla.
Citera
2017-01-01, 14:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Via PM har jag fått följande meddelande. Jag har fått löfte att publicera texten och gör så. Alltså är detta inte mina ord, men de ger en delvis ny vinkel på det som skedde sent på kvällen den 22:a december.

"2 poliser åker på ett larmsamtal om någonting som är oklart. Bråk, stök? De kommer fram till platsen inte allt för lång tid efter larmsamtalet. Förstå den syn de nu får se när de kommer fram. Blod överallt, BO 1 och 2 är nästan helt tömd på blod. De inser att de står inför ett dubbelmord och att det nyligen hänt. Förstå det adrenalin påslag vilken människa som helst skulle få i detta läge. Poliser är inga övermän/kvinnor. Och att inse att GM(en eller flera) kan vara kvar i huset eller i närheten. Hur skulle ni känna om ni sätter er in i den situationen? Huset genomsöks och säkras. Sedan går de ut och de finner ett blodspår som leder dom rakt in i en kolsvart skog. Det finns inge snö ute i skogarna då det är en snöfattig vinter= kolsvart. Tänk er nu att ni är ute i skogen och letar denna/flera GM med endast ficklampor som riktas åt ett håll. Vad skulle ni tänkt i denna situation? En galning/galningar är i närheten och skulle närsomhelst kunna anfalla. Då inväntar man förstärkning, det enda kompetenta att göra vid detta tillfälle.

Jag vet inte så mycket om S.P som människa. Om han tar mediciner eller droger. Har aldrig träffat honom. Nån nämnde i tråden tidigare att någon vän till honom sagt att han haft tvångstankar om att döda någon. Hur lätt det kunde vara att bara ta livet om någon vid att skära halsen av någon. Nu spekulerar jag men med det jag fått höra så tror jag detta är fallet och det kommer att visa sig senare. S.P har inte haft en psykos, detta är planerat. Han har som det sägs haft kontakt med psyk tidigare. Dessa tvångstankar om att döda någon har han haft mer än halva sitt liv. Ett riktigt psykfall som ej kan känna empati. Vad är termen för det? Och var det någon i tråden som nämnde att han varit runt Råbo tidigare innan morden och vandrat? Då var han och rekognoscerade platsen för hans sjuka begär. Inbrott är tydligen inget nytt för S.P, det har gjort förut, det är därför han har hammare mm verktyg i sin ryggsäck. Det enda som hållit tillbaka S.P från att inte ha gjort detta tidigare är rädslan för att åka fast, då den enda människan han kan känna empati för är sig själv. Vården borde ha tagit honom på allvar och låst in honom för länge sen.
Det kan ha varit så att han varit ute på sina vanliga inbrott, och tog bara tillfället i akt att utföra sina tvångstankar när väl tillfället dykt upp. Men tro mig, detta hade hänt för eller senare med denna sjuka människa. Konstigt att han nekar till brott, kanske för att få det till att han skulle handlat under en psykos och bara få vård som straff. Vård behöver han oavsett för en sån människa borde inte få vistas ute bland andra människor. Lås in honom på livstid. Så sjukt att dessa två oskyldiga offer råkat ut för denna S*mon P*ersson. Jag hoppas det kommer att komma fram vad som pågått i S.P huvud det senaste decenniet, det kommer bli en chock för de som har haft honom i sin närhet."

Ja det var mycket "insikt" av någon som säger sig inte veta mycket om Simon som människa. Hen vet att Simon haft tvångstankar om att döda folk halva livet, och att han verkar vara ute på "sina vanliga inbrott"....
Citera
2017-01-01, 14:35
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Från hennes facebooksida.

https://www.facebook.com/v*nja.nilsson.33?ref=br_rs

Edit: Gott Nytt År! alla.
Länken funkar inte.
Av det jag sett jobbade hon som Distriktssköterska/Diabetessköterska.
Om jag ska spekulera så var hon Distriktssköterska tidigare och under senare del av sitt arbetsverksamma liv arbetade hon på lasarettet i Hudik.
Citera
2017-01-01, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Länken funkar inte.
Länken fungerar utmärkt om man byter ut '*' mot 'a'.
Citera
2017-01-01, 14:39
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Jag har läst och förstått texten. Det första stycket innehåller ett starkt logiskt förfarande. Den resterande texten kan mycket väl vara sann men jag vill nog ha den bekräftad från annat håll innan jag köper den.
Citera
2017-01-01, 14:40
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det var mycket "insikt" av någon som säger sig inte veta mycket om Simon som människa. Hen vet att Simon haft tvångstankar om att döda folk halva livet, och att han verkar vara ute på "sina vanliga inbrott"....
Fast ordet insikt är det jag som skriver. Personen som författat texten påstår sig inte veta mycket om SP. Han, eller hon spekulerar utifrån uppgifter i tråden.
"Insikterna" avser, tror jag, det inledande stycket - om polisens ankomst till mordplatsen.
Så du får skylla på mig för ordvalet. Sorry.
😔
Citera
2017-01-01, 14:51
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Länken fungerar utmärkt om man byter ut '*' mot 'a'.
Såg inte * först.
Med detta åtgärdat hittar jag fortfarande ingen info om att hon jobbat som skolsköterska. Det gjorde jag iofs inte heller när jag tidigare i veckan kikade in på hennes fb sida.

Alltså: En Distriktssköterska kan ju, i och försig arbeta som skolsköterska. Fast nån info om detta hittar jag inte.
Tror inte detta leder nånstans faktiskt. Att SP skulle ha vårdats/drabbats av VN under sin slolgång och nu, när han är 20 bestämmer sig för att vandra ut i vinternatten för att döda henne... Näe, det var långsökt.
Tror mer på en galnings slumpskott i detta fall.
Citera
2017-01-01, 14:58
Medlem
5549s avatar
Är ju ingen omöjlighet att han valt ut just henne att döda, fast då är jag mer inne på att det beror på att hon är äldre och svag och att han har sett henne när han varit i området tidigare och gjort inbrott i stugor.
Senast redigerad av 5549 2017-01-01 kl. 15:03.
Citera
2017-01-01, 15:01
Medlem
Citat:
Fast ordet insikt är det jag som skriver. Personen som författat texten påstår sig inte veta mycket om SP. Han, eller hon spekulerar utifrån uppgifter i tråden.
"Insikterna" avser, tror jag, det inledande stycket - om polisens ankomst till mordplatsen.
Så du får skylla på mig för ordvalet. Sorry.
😔

Ja men det är en tydlig disclaimer inledningsvis om att hen inte vet mycket om Simon.
Citera
2017-01-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är ju ingen omöjlighet att han valt ut just henne att döda, fast då är jag mer inne på att det beror på att hon är äldre och att han har sett henne när han varit i området tidigare och gjort inbrott i stugor.

Har han varit i området tidigare och gjort inbrott i stugor? Visst ligger det väl inom det möjliga men det är ovanligt att kriminella börjar med den typen av brott, det brukar vara fordonstillgrepp och dylikt på skalan först. Detta är väl också en person som märks på orten, det vore konstigt om lokalpolis inte skulle uppmärksamma honom som kriminell innan detta i såfall. Och inget av de uttalanden som gjordes sedan de fick veta vem det är tyder på det, utan det enda som sades var att han har historia av psykisk sjukdom, vilket kan bero att de har kännedom om för att föräldrar vid tillfällen efterlyst honom om han varit deprimerad eller så.
Och jag lutar åt att hans psykiatriska historia kan handla om depressioner, i vart fall om han får förskrivet Imovane, som kanske skulle vara vansklig att medicinera någon med som liter av schizofreni?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-01 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in