2016-12-27, 16:19
Medlem
Torpedullas avatar
Ett barn med kroppen full av en cocktail med mycket potenta och giftiga mediciner. Kommer någon att utreda detta? Hans "diagnoser", utskrivet rävgift osv?
Citera
2016-12-27, 16:21
Medlem
withnonames avatar
Ett annat bevis jag tror man har är att hans telefon pingat mobilmaster.
Citera
2016-12-27, 16:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En skön twist vore ju om det är han som försökt göra inbrott i huset i närområdet, men varken har skuld i mordet eller har utsatts för en rånförsök.

Nåja. DNA och andra bevis kommer att ge oss de viktigaste svaren i sinom tid.

BTW: polisen fick in ett larm. Någon som vet vem som larmade? Detta är ju näst intill
ödebyggd och dom attackerade var dödligt skadade. Så vem larmade?
Senast redigerad av Starback 2016-12-27 kl. 16:28.
Citera
2016-12-27, 16:26
Medlem
5549s avatar
Så det var alltså ett av BO som kontaktade 112. Obehagligt. Vet man något om dessa två? Dom var grannar såg jag, men har någon mer info än så kommit ut? Bilder? Facebook?
Citera
2016-12-27, 16:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

BTW: polisen fick in ett larm. Någon som vet vem som larmade? Detta är ju näst intill

Var det inte den nu döda mannen som larmade när kvinnan först blivit attackerad?
Citera
2016-12-27, 16:35
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Bandagerad högerhand. Man kan spekulera i om han möjligtvis attackerat någon med en vanlig kökskniv som han hittat på platsen, som nästan alltid saknar sk parerstång.

Jag tror också på att skadorna har kommit från en kniv som han har använt, huggar man på för fullt så slinker ju handen på egget eller så.Så frågan som han säkert kommer att få svara på är ju, är du högerhänt?
Citera
2016-12-27, 16:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag tror också på att skadorna har kommit från en kniv som han har använt, huggar man på för fullt så slinker ju handen på egget eller så.Så frågan som han säkert kommer att få svara på är ju, är du högerhänt?

Eller om han skurit sig på glas vid stugan som haft inbrott (om nu inbrottet skett vid det tillfället, blodspår borde väl finnas där isåfall).
Citera
2016-12-27, 16:50
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ett annat bevis jag tror man har är att hans telefon pingat mobilmaster.

Mobiloperatörerna har slutat att lagra denna information/lämna ut den till polisen sedan förra veckan.
Citera
2016-12-27, 17:01
Medlem
Grumpe0000s avatar
Ska bli mycket intressant att läsa denna fup. För av allt att döma så verkar dom ha rätt gm och åtal kommer att väckas. Eller vad tror ni mina damer och herrar?
Citera
2016-12-27, 17:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om han skurit sig på glas vid stugan som haft inbrott (om nu inbrottet skett vid det tillfället, blodspår borde väl finnas där isåfall).
Kan självklart vara så också. Men på sjukhuset fattade man misstanke mot mannen när han behandlades för sina skador, så det är inte omöjligt att dom kände igen skador som man oftast får när man brukar kniv mot någon och skär sig själv.

Denna typ av skador finns förklarat här.
Senast redigerad av 5549 2016-12-27 kl. 17:09.
Citera
2016-12-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Är inte teoristöld ett regelbrott?
Citera
2016-12-27, 17:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Ja, tyvärr är ju inte verkligheten en film... skulle tro att den häktade är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in