2017-01-10, 17:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Har den här varit uppe i tråden?

http://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-misstanks-ha-rekat-vid-stugan/

Fast med google maps kan man väl lätt hitta till ställen man inte vart på innan? Inte för att det är uteslutet men långt ifrån alla "irrar" väl första gången de är på en plats de inte varit förr på? Lite underlig teori/argument må jag säga (fast de kanske har indikation att han vart där förr?)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-10 kl. 17:54.
Citera
2017-01-10, 18:19
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det inte vara typ förälder som gnäller om ditten och datten? Inte nödvändigt nedsättande. Men det måste väl ändå vara extremt ovanligt att bipolära hör röster i egentlig mening. Har de inte ofta för sig diverse ritualer som de kan bli väldigt störd över om det rubbas, i vilken ordning man tar på sig plaggen när man klär sig om morgnarna och liknande? Utöver det att börja med olika projekt som blir övermäktiga.

Nej, nu tänker du på autistiska drag. Bipolära har i allmänhet inga såna beteenden.
Citera
2017-01-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Nej, nu tänker du på autistiska drag. Bipolära har i allmänhet inga såna beteenden.

Vilka drag refererar du till som autistiska? Att dra igång projekt som är över ens kapacitet eller liknande är väl typiskt för sådana i mani fas hos bipolära?
Citera
2017-01-10, 18:47
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Mycket osannolikt pga att bipolära vanligen skadar endas sig själv och då i den depressiva skedet.

Men en som är bipolär och kommer in i en psykos skulle väl kunna skada någon annan i sitt psykotiska tillstånd , om jag har förstått rätt?
Citera
2017-01-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Men en som är bipolär och kommer in i en psykos skulle väl kunna skada någon annan i sitt psykotiska tillstånd , om jag har förstått rätt?

Ja de skulle de väl, det är väl möjligt för alla som hamnar i psykos., *normala* småbarnsföräldrar som är utvakade exempelvis. Bipolära är väl nu inte så speciellt ofta i psykos.
Citera
2017-01-10, 19:32
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det sitter kvar i gummilisten.

Bara ett klargörande ang ovanstående

sydsvenskan.se/images/G3tsF_1f_NWNK8rypQyw3JyqhJU.jpg
Citera
2017-01-10, 19:34
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilka drag refererar du till som autistiska? Att dra igång projekt som är över ens kapacitet eller liknande är väl typiskt för sådana i mani fas hos bipolära?

Ja det är det definitivt. Jag tänkte mer på det du skrev om att vara noga med rutiner och att göra saker likadant osv. Det hör inte alls till bipolaritet men är däremot vanligt vid autism eller asperger.
Citera
2017-01-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Fast alltså det finns ju inte att Simon inte är skyldig till det här. Då har vi i sådana fall att göra med århundradets mest oturliga kille. Utan motiv så hoppar han alltså av en buss mitt ute i skogen, ett par hundra meter från mordplatsen, ett ställe han inte har någon koppling till. Sen dyker han upp morgonen efter vid andra sidan skogen med en handskada och en ryggsäck full med blodiga kläder och en hammare..
Det är just det - vad gjorde han hela natten i skogen?
Citera
2017-01-10, 20:14
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Utredningstiden förlängs till den sista Januari, och den misstänkte 20-åringen hålls fortsatt häktad.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/mordutredningen-forlangs-kommer-bli-tal-om-storre-rattspsykiatrisk-undersokning

Citat:
Det har i andra mediala sammanhang framkommit uppgifter om att gärningsmannen misstänks ha rekat platsen innan dådet. Vad kan du berätta om det?
Det stämmer inte. Jag har inte sagt så, säger Christer Sammens.

Citat:
Även de drog- och medicineringstester som gjordes i samband med gripandet av den misstänkte 20-åringen inväntas. Hittills finns inget som tyder på att den misstänkte varit påverkad, men det är inte uteslutet, berättar åklagaren.
Citera
2017-01-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Det är just det - vad gjorde han hela natten i skogen?

Jag sätter mina surt förvärvade på att han tryckte i stugan.
Citera
2017-01-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag sätter mina surt förvärvade på att han tryckte i stugan.
Det tror jag med. Miss av polisen i sökandet? Taskigt att behöva vidgå det i så fall
Citera
2017-01-10, 20:36
Medlem
Ni som tror han satt och tryckte i stugan hela natten tror fel, eventuellt en annan stuga närmare Silja ja men aldrig den stugan... hur skulle han lyckats ta sig ut ur stugan och sedan ta sig vidare till Silja på morgonen när det vimlar av poliser utanför? Bara glöm det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in