2016-12-23, 13:28
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressant, Undrar hur färskt blodet är ??. Kan ju betyda att GM är skadad på något sätt.

Nu vet vi ju inte om blodet tillhör GM?
Citera
2016-12-23, 13:34
Medlem
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/uppgifter-jakten-pa-dubbelmordaren-fortsatter-blodspar-i-byn-silja
Live snart från byn Silja
Citera
2016-12-23, 13:36
Medlem
"Vårt team berättar att det inte är avspärrat i Silja, men att det finns blodspår på en väg där"
Citera
2016-12-23, 13:38
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tydligen så ska det finnas en misstänkt nu.

http://www.expressen.se/nyheter/man-och-kvinna-hittade-doda-i-bostad/

Citat:
Enligt uppvaktning till Expressen så vet Polisen vem de jagar sägs det i klippet.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2016-12-23 kl. 13:43.
Citera
2016-12-23, 13:38
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nu vet vi ju inte om blodet tillhör GM?
Nej. naturligtvis inte. Därav min formulering "Kan ju betyda".
Citera
2016-12-23, 13:42
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satriale
Ett rykte som går, säger att ett av offren, VN, hade ett ex som var extremt svartsjuk och har alkoholproblem och dåligt ölsinne. Han besökte VN igår kväll.

KL som bodde i grannhuset hörde handgemäng motsvarande och gick över vägen och blev även han ett offer.

Ingen som vet vem VNs ex är?

Så vad Du påstår att ryktet säger är:

BO: Va*nja Nilsson

BO: Kje*ll Lis*t

GM: Söre*n Nil*sson Ex till VN

Vem är isåfall denne SN dvs exet???
Citera
2016-12-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Med detta pådrag känns det, som tidigare nämnts, att det är ett tillvägagångssätt av det värre slaget. Tio patruller måste vara hela Hälsinglands poliskår!
Känns som att det mest rimliga är jaktvapen eller något tillhygge som yxa eller liknande, "tokig" man låter ju illavarslande.

Gissar på något svartsjukedrama eller en skuld av något slag.

Hela Hälsingland? Hela norrland tror jag 😉
Citera
2016-12-23, 13:52
Medlem
Eftersom ni säger att BO bodde på platsen tycker jag att det är konstigt att de inte hade identifierat dem i morse. Jag hörde polisen på radion vid 9-tiden. Kan det verkligen stämma?
Citera
2016-12-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
[/b]Samtidigt som man har förståelse för att polisern i det här skedet vill hålla saker för sig själv, så funderar man samtidigt frenetiskt vad det är som de inte vill gå ut med. Att polisen inte går ut med all info är väl också av den orsaken att om en eller flera GM nu på något sätt följer mediarapporteringen, så vill man inte avslöja vissa saker.

Polisen ska givetvis gå ut med namn och bild, om jag bor i området och en dubbelmördare dyker upp på min farstukvist då vill jag först hinna ladda hagelbössan innan jag öppnar dörren , eller välja att inte öppna.
Citera
2016-12-23, 13:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Eftersom ni säger att BO bodde på platsen tycker jag att det är konstigt att de inte hade identifierat dem i morse. Jag hörde polisen på radion vid 9-tiden. Kan det verkligen stämma?

Det krävs rätt mycket för att få en döing identifierad. Någon nära anhörig som kan identifiera eller finger eller tandavtryck. Att bara hittas död där man bor räcker nog inte.
Citera
2016-12-23, 14:03
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det gör det antagligen. Men om han inte kommer från Hälsingland så vet jag inte om han har sådana kontakter?

Tror den information du fått är felaktig.

En knarkare har för det mesta kontakter med andra knarkare som bor i knarkarkvartar, det ligger i sakens natur att knarkare söker sig till ställen där det finns knark och andra knarkare, kända som okända... Pucko!
Citera
2016-12-23, 14:28
Medlem
LeeVans avatar
Här handlar det nog varken om flyktingar, Romer eller öststatare.

Däremot stämmer det som hand i handske på förrymd mentalpatient. Alltså person som avvikit från någon form av ”vårdinrättning”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in