2017-01-02, 01:17
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Fast jag har kommenterat hur det är märkligt att han kunde komma undan uppbådet inklusive vovvar. Även om det senare visat sig finnas stora hål i bemanningen hos hälsingepolisen.

Kan det finnas en okänd GM som är still out there. Creepy.
Hundarna var som sagt inte på plats inledningsvis utan man fick ringa in en hundpatrull från någon annan stad pga sjukdom. Sen om man tittar på kartan så inser man hur stort område det är att söka av. Det är inte någon liten skogsdunge direkt. Har markerat på kartan vart privatpersoner har anträffat blodspår dagen efter. Det är en halvmil fågelvägen från mordplatsen. Sjön till vänster i bild, e4:an till höger.

Karta
Citera
2017-01-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Vi tror dig!
Men:
Någon här pratade om att SP missat hållplatsen och suttit kvar på bussen till hållplats Ingesarven, närmare Bergsjö. Från Ingesarven till Råbosjön tar det ungefär 2 tim o 50 minuter att promenera. Man ska alltså gå hela vägen söderut via Yttre, Vattlång, Ilsbo och hela vägen till Råbo...
OM den misstänkte klivit av vid närmaste hållplatsen så hade han varit framme hos sina offer efter kanske 20 minuter.
Nu hade det kunnat bli en riktig långpromenad, om inte - som någon här påstår - en taxi kommit åkande, på väg från Bergsjö till Hudiksvall.

Ja någon har säkert sagt de men finns de bevis på att de verkligen är så får dom gärna pma mig, men nu är ju fallet så att han antagligen klev av närmare Råbosjön än antytt om han tog bussen 21.10 och var i full gång med massakern 22.18? Och beräknat på hur långt de är mellan Råbosjön och hudiksvall så är väl 21.35 en ungefärlig tid som bussen passerade råbosjön sä ifall att han klev av en busshållplats tidigare och började gå låt oss säga i ungefär 5-10 minuter innan taxin plockade upp han så kanske han blev avsläppt runt 21.55-22.00 innan han beslöt sig för att gå sista biten?

Och på dom sista 18 minuterna är svårt att säga vad som skedde beroende på hur/när/varför han just gick till detta hus... eller hur länge han verkligen var i huset eller on de ens var han?

Låt oss säga att dom har gripit fel gärningsman? Finns de ens nå spekulationer om nån annan? Även om de inte verkar som de?
Citera
2017-01-02, 02:26
Medlem
Citat:
Ska bli mycket intressant!
Nu var det ju någon som påstod att han satt kvar på bussen när den åkte förbi Råbo. Han for även förbi Ilsbo, Vattlång och Yttre. Vid Ingesarven lämnade han, enligt denne nägon, bussen och anträdde en promenad som skulle komma att ta honom närmare tre timmar att gå tillbaka till Råbo. Som en skänk från ovan kommer en taxi...

Om de skulle ta 3 timmar att gå, hur lång tid skulle de ta att åka taxi då? Tidsramen stämmer inte direkt in då! Lixom från och med att han satte sig på bussen 21.10 så är de fortfarande 1 h 18 minuter till att massakern är igång och hur skulle han hinna åka ända till ingesarven+gå en liten bit+upplockad av taxi+släppt i t-korsningen för att gå sista biten? Nej att han åkte så långt med buss stämmer nog inte
Citera
2017-01-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vi snackar sista bussen mot Bergsjö. Någon här i tråden har konstaterat att om SP kliver av norr om Råbo så har han cirka tre timmar på sig att promenera tillbaka. Efter att ha skött om sina ärenden där så har han minst tre timmar för att ta sig hem. Låter lite otroligt men inte helt osannolikt.

Sista bussen haha, kolla fakta först!

https://www.pixeltopic.com/image/qvbofmmayajmc/
Citera
2017-01-02, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hundarna var som sagt inte på plats inledningsvis utan man fick ringa in en hundpatrull från någon annan stad pga sjukdom. Sen om man tittar på kartan så inser man hur stort område det är att söka av. Det är inte någon liten skogsdunge direkt. Har markerat på kartan vart privatpersoner har anträffat blodspår dagen efter. Det är en halvmil fågelvägen från mordplatsen. Sjön till vänster i bild, e4:an till höger.

Karta

Var på kartan är mordplatsen?

Saken är ju den att om polisen evakuerat alla hus i närheten så borde dom varit vid stugan som va några hundra meter bort bara.
Citera
2017-01-02, 09:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Var på kartan är mordplatsen?
Här är mordplatsen.

Orten Silja till höger på kartan är platsen jag markerade på förra bilden där man har hittat blodspår på en grusväg.
Citera
2017-01-02, 11:47
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Sista bussen haha, kolla fakta först!

https://www.pixeltopic.com/image/qvbofmmayajmc/

Haha själv din lilla ärthjärna.

Ja. Vi snackar sista bussen för Simons del men du får gärna redogöra för hur han ska hinna med att gå från Ingesarven till brottsplatsen, utföra brotten där och ta sig till busshållplatsen Råbo på 51 minuter.

Här följer ett tidsflöde som slår hål på teorin att Simon skulle ha lämnat bussen i Ingelsarven.

Linje 34 Hudiksvalls stn – Ingesarven 28min. Kl. 21:10 – 21:38
Promenad Ingesarven – BP (13,0 km) = 2 tim 37 min. Kl. 21:38 – 00:15
Tidsåtgång för morden > 5 min. Kl. 00:15 – 00:20
Promenad BP – hpl Råbo (1,2 km) = 14 min. Kl. 00:20 – 00:34
Linje 34 Hudiksvalls stn – hpl Råbo (13;7 km) = 14 min. Kl. 22:15 – 22:29

Grattis. Han missade bussen med bara 2 timmar och 5 minuter. Close, or not! Haha. Kolla fakta först.
Citera
2017-01-02, 12:05
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Haha själv din lilla ärthjärna.

Ja. Vi snackar sista bussen för Simons del men du får gärna redogöra för hur han ska hinna med att gå från Ingesarven till brottsplatsen, utföra brotten där och ta sig till busshållplatsen Råbo på 51 minuter.

Här följer ett tidsflöde som slår hål på teorin att Simon skulle ha lämnat bussen i Ingelsarven.

Linje 34 Hudiksvalls stn – Ingesarven 28min. Kl. 21:10 – 21:38
Promenad Ingesarven – BP (13,0 km) = 2 tim 37 min. Kl. 21:38 – 00:15
Tidsåtgång för morden > 5 min. Kl. 00:15 – 00:20
Promenad BP – hpl Råbo (1,2 km) = 14 min. Kl. 00:20 – 00:34
Linje 34 Hudiksvalls stn – hpl Råbo (13;7 km) = 14 min. Kl. 22:15 – 22:29

Grattis. Han missade bussen med bara 2 timmar och 5 minuter. Close, or not! Haha. Kolla fakta först.
Intressant jobb av dig här.
Dock...
Vi säger att SP verkligen missade avstigningen från bussen och inte klev av innan bussen kommit till Ingesarven.
*Ok, bara att börja gå....
*En taxi kommer från Bergsjöhållet... Om det är styrkt att han åkt taxi denna kväll.
*SP får skjuts och blir avsläppt vid Råbovägskälet...
*Går vidare mot sommarstugorna...

Ska jag förstå det som att du ger 2 scenarior i din text?
Citera
2017-01-02, 12:19
Medlem
matedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Med stor sannolikhet är det han brutit sig in i det närliggande fritidshuset för att där delvis övernatta .. ett antal timmar senare beger han sig i beckmörker
ut i i skogen, österut, för att framledes passera genom byn Silja på sin vandring mot E4. Det är en sträcka på drygt 7 km.. Hur fn många skulle klara den bedriften under samma förhållande?

Jag har en hel del skogsvana men jag tror inte att jag hade rott det ”projektet” iland utan att hamnat någon helt annanstans. Så hur psykotisk/paranoid/förvirrad kan GM egentligen ha varit den här natten??

Det finns skogsväg hela vägen till Silja, han behövde aldrig gå ut i själva skogen. Möjligen en kortare sträcka. Som alla andra hade han nog en smartphone som är ett utmärkt hjälpmedel om man måste orientera i mörker.
Citera
2017-01-02, 13:20
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Intressant jobb av dig här.
Dock...
Vi säger att SP verkligen missade avstigningen från bussen och inte klev av innan bussen kommit till Ingesarven.
*Ok, bara att börja gå....
*En taxi kommer från Bergsjöhållet... Om det är styrkt att han åkt taxi denna kväll.
*SP får skjuts och blir avsläppt vid Råbovägskälet...
*Går vidare mot sommarstugorna...

Ska jag förstå det som att du ger 2 scenarior i din text?

Scenariot jag beskrev talar om hur det inte kan ha gått till. Tiden räcker helt enkelt inte till. Larmsamtalet till 112 inkom 22:18 och då var Simon redan inne hos VN.

Det är styrkt att Simon fick skjuts en kort bit fram till vägskälet vid Råbo men för att ha en sportslig för att hinna med så borde han ha åkt taxi hela sträckan. Den teorin spricker med chaufförens berättelse att han såg en ensam man som gick på vägen i mörkret och att Simon åkte bara en kort bit tills att han blev avsläppt vid Råbo. Då skulle han ha hunnit gå en rejäl bit men det hade han inte tid till.
Citera
2017-01-02, 13:23
Medlem
-0L0-s avatar
Hur var det, skulle DNAsvaren komma idag. Eller är det flera månader som gäller nu?
Citera
2017-01-02, 13:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Scenariot jag beskrev talar om hur det inte kan ha gått till. Tiden räcker helt enkelt inte till. Larmsamtalet till 112 inkom 22:18 och då var Simon redan inne hos VN.

Det är styrkt att Simon fick skjuts en kort bit fram till vägskälet vid Råbo men för att ha en sportslig för att hinna med så borde han ha åkt taxi hela sträckan. Den teorin spricker med chaufförens berättelse att han såg en ensam man som gick på vägen i mörkret och att Simon åkte bara en kort bit tills att han blev avsläppt vid Råbo. Då skulle han ha hunnit gå en rejäl bit men det hade han inte tid till.
Det låter logiskt det du säger. Troligtvis har han inte åkt så långt med bussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in