2016-12-31, 02:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ribz28
Hmm, tänk efter ordentligt. En mördare skulle dra till ett sjukhus om dennes sår var livshotande, vilket de i detta fall inte var. Mördare föredrar att ligga lågt, gömma sig ett tag i sina hem eller andras hem tills polisens hopp slocknar. Det verkar inte logiskt att den misstänkte GM är den som bär ansvar för morden. Simon är den enda tråden polisen har, en ytterst lös tråd som jag vägrar dansa lindans på.
Du baserar allt det där på filmer du sett. Denna kille är inte erfaren när det gäller att mörda, han agerar inte rationellt.
Citera
2016-12-31, 02:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om polisen var ca 10 min efter honom med ett koppel blodhundar. Varför har blodhundarna inte hunnit ifatt honom på nolltid och speciellt om han kvartade i en närbelägen stuga. Mest troligt har han först gått till stugan, sedan till kvinnans boningshus. Sedan kaozat.

Om han nu tar någon konstig medicin som lugnar ner honom typ Zolpidem som får honom att somna så skulle hundarna hittat honom ganska snart.
Han måste vara snabb som en iller och samtidigt gå på neråt-tjack.
En hundpatrull var mest troligt inte först på plats. Vet inte hur många hundpatruller dom har tillgång till där uppe, men är dom inte i tjänst just då så måste dom ringas in och ta sig dit, kanske från en stad flera mil därifrån. Det kan ha varit 1,2,3 timmar som gått.
Citera
2016-12-31, 02:24
Medlem
Det blir rättspsyk för han, trist men sant.
Citera
2016-12-31, 03:34
Medlem
Är de inte lite märkligt att polisen inte upptäckte huset som det var inbrott i då på natten ? Med tanke på att dom evakuerade alla boende i närheten ?
Hade det varit ett krossat fönster där då så borde ju polisen upptäckt det då?
Citera
2016-12-31, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du baserar allt det där på filmer du sett. Denna kille är inte erfaren när det gäller att mörda, han agerar inte rationellt.

Fel. Det kräver inte erfarenhet eller någon slags expertis inom mord för att veta om att det är säkrare att gömma sig i lyan än att dra till ett sjukhus med en väska som innehåller en hammare. Det handlar om instinkter. Du baserar din hypotes på att han tidigare varit dum i huvudet, men du glömmer att han lärde sig lösa en rubikskub på kort tid, vilket tyder på ökad intelligens. Man förblir inte irrationell hörredu. Min hypotes förblir som den är. Polisen har fel GM.
Senast redigerad av Deduktionensfader 2016-12-31 kl. 04:24.
Citera
2016-12-31, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deduktionensfader
Fel. Det kräver inte erfarenhet eller någon slags expertis inom mord för att veta om att det är säkrare att gömma sig i lyan än att dra till ett sjukhus med en väska som innehåller en hammare. Det handlar om instinkter. Du baserar din hypotes på att han tidigare varit dum i huvudet, men du glömmer att han lärde sig lösa en rubikskub på kort tid, vilket tyder på ökad intelligens. Man förblir inte irrationell hörredu. Min hypotes förblir som den är. Polisen har fel GM.

Vill du på fullt allvar hävda att det faktum att MGM "på kort tid lärt sig lösa en Rubiks kub" [citation needed] utesluter honom som faktisk gärningsman, eftersom han är för smart?

Ungefär som "Hitler kunde aldrig ha förlorat världskriget, eftersom han var ett geni!"

Tänk igen!
Citera
2016-12-31, 06:35
Medlem
Universells avatar
Jag hoppas att de har hittat rätt person, annars går det en mördare lös nånstans
Stackars de anhöriga som kommer att få höra det där SOS Alarm samtalet under rättegången,
måste vara extremt påfrestande och chockande
Citera
2016-12-31, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Vill du på fullt allvar hävda att det faktum att MGM "på kort tid lärt sig lösa en Rubiks kub" [citation needed] utesluter honom som faktisk gärningsman, eftersom han är för smart?

Ungefär som "Hitler kunde aldrig ha förlorat världskriget, eftersom han var ett geni!"

Jo men det skulle väl kunna platsa som ett starkt argument i advokatens plädering; 'Ja i och för sig, min klients blod, dna, finger- och skoavtryck har ju återfunnits på brottsplatsen men å andra sidan hemställer jag å det eftertryckligaste att rätten beaktar det faktum att min klient löser kuben på 1 min blankt!'
Citera
2016-12-31, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Bedrövligt hur åklagaren snackar med allt och alla utom den misstänkte!

/--/
27 december:
Däremot avslog tingsrätten åklagarens begäran om restriktioner med motiveringen att 20-åringen inte kan försvåra utredningen. Det betyder att 20-åringen får ha kontakt med omvärlden och läsa tidningar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QzVWR/misstankte-mordaren-sag-nya-star-wars-pa-bio--innan-dubbelmordet

Ja att någon som häktas misstänkt för 2 mord undslipper restriktioner kan inte höra till vanligheterna. Självklart skall inte restr slås på slentrianmässigt 'bara' för att brottet är grovt men lite märkligt känns det; mgm ges ju nu möjligheten att försöka påverka de personer som han haft kontakt med före/efter dådet.

Å andra sidan kan man förstå att rätten avslog begäran om restr; med en åkl som läcker som ett pumphagelskadeskjutet durkslag så spelar det mindre roll..
Citera
2016-12-31, 08:37
Medlem
DNA proverna kommer att ge oss en hel del svar, det
kommer sannolikt glappkäft att se till.
Citera
2016-12-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
En hundpatrull var mest troligt inte först på plats. Vet inte hur många hundpatruller dom har tillgång till där uppe, men är dom inte i tjänst just då så måste dom ringas in och ta sig dit, kanske från en stad flera mil därifrån. Det kan ha varit 1,2,3 timmar som gått.

Det låter som det borde varit ett ganska lätt jobb får en någorlunda
skaplig spårhund.
Antagligen har det varit ett jävla rännande å stirrande runt omkring
som har förstört för hunden.
Citera
2016-12-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Förstår det, men vad jag menade var att allt detta i kombination med trasig uppväxt och slakt blodtörstighet och dödande i barndomen genast sätter sina spår...
Du har absolut poäng i att uppväxtmiljön kan ha påverkat S.P.
VI kan inte säkert veta hur, men enligt uppgifter i tråden så har problematik funnits, och S.P har varit ett barn som behövt stöd från Bup, alltså i tidig ålder haft någon form av psykiska problem.
Han kanske är diagnostiserad -vad vet vi.
Men du kan ha rätt i att ett känsligt barn kan reagera traumatiskt om de blir vittne till en blodig djurslakt. Barn reagerar olika, barn kan tycka det är högintressant att se djur-slakt, ett annat barn - traumatiserad.
Men vi vet inte om han bevittnat djurslakt eller deltagit i någon jakt. Det naturliga är att
har man en far som jagar så brukar det vara tradition att barnen "ärver" intresse för jakt.
Kanske har S.P istället värjt sig från djur-jakt, och valt att fly in i fantacy-världar istället.
Hans framtoning verkar inte heller tyda på att han är småstadstuff med sprit och brudar, eller jaktintresse för småvilt el så-.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in