• 1
  • 2
2016-12-20, 18:03
Medlem
Tjena!

Har fått tag på riktigt fint gräs, och tänkte precis snurra upp en tillsammans med min polare. När jag tar fram bagen och börjar mecka så börjar han nysa som en galning, 9-10 nysningar på en gång. Kan han få någon reaktion av något slag om han skulle röka det?

Det känns ju lite dumt att dra i sig det om man är så pass allergisk, men ingen av oss är några kärnfysiker, så vad tror ni?

Må väl!
Citera
2016-12-20, 18:25
Medlem
Ryggradsluss avatar
Han kan få andningssvårigheter och problem med ögonen mm. Jag skulle avråda från intag.
Citera
2016-12-20, 18:26
Moderator
kvm3s avatar
Det ni röker är honblommor, vilka ej innehåller pollen överhuvudtaget.
Citera
2016-12-20, 18:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Visst är det så att honblommorna inte innehåller pollen, men å andra sidan är det inte pollenet man är allergisk mot, utan diverse protein och andra ämnen som pollenet - men även andra delar av växten - innehåller.

Så han skulle kunna få en reaktion. Bästa sättet är väl att testa. Då menar jag inte röka det direkt utan låt honom lukta på det osv. Sen röka när man väl vet.
Citera
2016-12-20, 18:49
Medlem
-spitzlix-s avatar
Lukta/gnid lite på huden. Polare som har allergi gjorde så, vissa fick allergianfall och vissa inte på något vis och kunde puffa. Dom som fick utslag osv kunde dock röka brunt :s
Citera
2016-12-20, 18:51
Medlem
ia015s avatar
För att vara riktigt säker så baka på det ist. Du blir rejält bäng på det. Dom gånger jag blivit så pass bäng att jag mår dåligt är när jag intar det oralt.
Citera
2016-12-20, 19:10
Medlem
Nej. Däremot är inte rökning bra för allergin.

Skulle jag ha fel kommer han bli superbäng och THC motverkar symptomen. Så kör på!
Citera
2016-12-20, 23:46
Medlem
rondellhundens avatar
Mest när man meckar gräset och pollenet flyger upp i luften som reaktionerna kommer. röka är lugnt.
Citera
2016-12-21, 17:23
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Visst är det så att honblommorna inte innehåller pollen, men å andra sidan är det inte pollenet man är allergisk mot, utan diverse protein och andra ämnen som pollenet - men även andra delar av växten - innehåller.
Jag skulle gärna läsa mer om detta. Har du någon vetenskaplig källa på att sinsemilla kan ge upphov till pollenallergiska reaktioner? Jag har läst ett par forskningsrapporter som tar upp cannabispollenallergi, men pollen förekommer som bekant endast hos hanplantor.
Citera
2016-12-21, 19:40
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag skulle gärna läsa mer om detta. Har du någon vetenskaplig källa på att sinsemilla kan ge upphov till pollenallergiska reaktioner? Jag har läst ett par forskningsrapporter som tar upp cannabispollenallergi, men pollen förekommer som bekant endast hos hanplantor.
Har ingenting. Jag vet bara att det är inget magiskt med pollenet som orsakar histaminproduktionen utan alla partiklar som innehåller samma ämnen kommer att skapa samma reaktion. Det är ju mycket möjligt att vid cannabispollenallergi är man allergisk mot ett ämne som bara finns i just pollenet. Men det är som sagt inte så med all allergi.
Citera
2016-12-22, 22:59
Medlem
123qazs avatar
Jag har inte någon allergi mot pollen men har haft gräs som var så starkt i doften att det började kittla i näsan och stack man ner snoken i burken så nös man.

Good times!

Vaporizer kanske är bättre om han är allergisk.
Citera
2016-12-23, 01:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag har pollenallergi, men jag har aldrig känt något besvär av det när jag röker cannabis. Men det kan finnas de som är känsligare och de kan ju kanske regera på det. Det finns ju också allergitabletter att ta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in