• 1
  • 2
2016-12-23, 02:48
Medlem
Det behöver inte alls ha något att göra med pollenallergi eller att gräset är potent utan det kan vara att gräset inte är flushat och kurerat ordentligt samt att din vän har en överkänslighet.
Citera
2016-12-25, 12:12
Medlem
Vemesanns avatar
Kan vara så enkelt att han även är gräsallergiker..
Då det är honblommor man röker och dessa inte ska innehålla något pollen så är dettroligtvos att han även är gräs allergiker.
Jag är båda och blir alltid tjock i näskanalerna inte snorig utan bara svullen när jag röker
Citera
2017-01-05, 22:48
Medlem
YonDohs avatar
Det är ingen fara, jag är själv allergisk mot gräs-pollen och har rökt i mååånga år. Det kan dock vara lite jobbigt att röka under själva pollen-säsongen (i mitt fall juni-juli) då slemhinnorna är extra känsliga och man väldigt lätt får hostisar.
Citera
2017-01-08, 12:46
Medlem
Krickerts avatar
Jag har pollenallergi och det händer ibland att jag får en reaktion,det gäller främst vissa grässorter.
Citera
2017-01-08, 13:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det ni röker är honblommor, vilka ej innehåller pollen överhuvudtaget.
Min tanke också.

Personligen så nyser jag som en idiot om jag får in små och mycket partiklar i en dust.
Värst är stark pulver av chili, det blir 1-3 våldsamma nysningar.
Vilket jag kan tänka kan ske när man plockar upp sitt grönt.
Citera
2017-01-26, 20:21
Bannlyst
Jag har ett plickeplock av olika pollenallergiker och har inga som helst problem när jag röker weed eller brunt. Däremot hoppades jag på att cannabis skulle dämpa besvären när det var som värst men det gjorde inte ett skit.
Citera
2017-02-06, 19:33
Medlem
Jag kan känna att det kliar lite i halsen precis som när pollensäsongen börjar. Alla är olika känsliga , dock aldrig hört någon som fått svåra andningsproblem av de
Citera
2017-02-06, 19:56
Medlem
Är allergisk mot gräs och björkpollen men kan röka utan problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in