• 1
  • 2
2016-12-20, 09:48
Medlem
Hej! Har hållet på med droger under 6 år o kommer nyligen från ett LVM. Kom hem började igen o va hemlös innan jag fick nog o lade in mig på avgiftning o sedan fick motivationsboende. Har även fått jobb nu, så allt går bra igentligen med livet.

Men jag har mina demoner, har endast varit fri i 3 veckor nu, men har periodvis stark ångest och saknar motivation till det mesta. Är även konstant trött hela jävla tiden. Det var skönt i början o gå av allt fick som en burst of energi liksom dem den första o andra veckan hade hur mycket energi som helst o motiverad till allt men detta har avtagit nu till det motsatta. Har ni tips på hur jag ska hantera denna saknad av motivation, ångest och trötthet? Vore enormt tacksam för alla tips, fortsätter det såhär är risken för återfall mkt större o vill verkligen inte falla tillbaka till skiten nu. Hur ska jag hantera och ta mig ur denna period? Tacksam för svar!

Äter även cipralex, gabapentin och theralen som medecin nu, men slarvar mkt med dem.
Citera
2016-12-20, 10:19
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
gå till din läkare och berätta hur du mår, kan tipsa om att byta ut gaba mot lyrica.
Citera
2016-12-20, 10:25
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
gå till din läkare och berätta hur du mår, kan tipsa om att byta ut gaba mot lyrica.

Till en missbrukare? Låter ju inte helt bra.
Citera
2016-12-20, 10:29
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Till en missbrukare? Låter ju inte helt bra.
Varför inte?
Citera
2016-12-20, 10:36
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Varför inte?

Trappar själv ner på det nu, och det är ju verkligen inte lätt. Har dock gjort det förr, så visste hur det skulle kännas.

Ts 3 veckor och sedan direkt på jobb, det låter tufft.
Citera
2016-12-20, 11:00
Medlem
Jag håller med, om du jobbar mitt i alltihopa så kan du vara väldigt stolt över dig själv, det var
mer än vad jag klarade av. Det är väldigt jobbigt, det värsta jag någonsin har varit med om.
Men det kommer en dag då allt är över, och det blir istället det bästa du någonsin har gjort.
Skönt att höra att allt annat omkring dig har ordnat upp sig!
Citera
2016-12-20, 12:42
Medlem
elmerengues avatar
Ja ångest från flera års missbruk släpper inte på tre veckor direkt. Den post-akuta fasen håller på ett tag, men för varje månad blir det bättre och när drogångesten släppt helt kommer du känna hur skönt det är att slippa eländet.

Sluta med de där förslöande medicinerna och börja träna istället. Kommer definitivt ha gjort dig bättre om vi blickar någon månad fram.

Starkt av dig att jobba. Kämpa på och skaffa fler nyttiga vanor så kommer det mesta komma automatiskt efter ett tag. Bara bita i och hålla ut, belöningen kommer senare istället för drogernas quick fix som mynnar ut redan efter någon timme.
Senast redigerad av elmerengue 2016-12-20 kl. 12:46.
Citera
2016-12-20, 14:33
Medlem
Tack för alla svar! Det uppskattas! Börja träna har jag tänkt har gjort det mycket förr o vet hur bra jag mår utav det! Har lite problem o ta mog ditt bara pga att kag är så trött hela tiden, ligger bara i sängen all day long om jag inte jobbar!

Men tackar för tipsen! Sen lyrican ska kag nog inte gå på, jag missbrukat det i långa perioder med höga doser! Inget kul o kliva av sen! Men det är nog som ni säger belöningen kommer senare o för varje månad kommer det bli bättre!
Citera
2016-12-20, 14:40
Medlem
Hej!

Pröva Wim Hof metoden (googla) fantastiskt sätt att stärka sig själv och må fucking bra! Det enda du behöver tillgång till är dig själv och en dusch.

Har du tillgång till bastu så kan du varva med det. Att exponera sig för hög värme i lite längre perioder rehabiliterar din opioid-B receptor och gör dig gladare!

Lycka till hoppas du ger det en chans
Citera
2016-12-21, 09:29
Moderator
evilhoneys avatar
Ett beroende är uppbyggt av så många olika delar och kan se så olika ut. Det handlar inte bara om att få ut drogen ur kroppen och sen är allt bra, inte heller kommer suger bara gå över av sig självt helt magiskt i normalfallen.
En sak du kan försöka göra är att göra något annat; det låter lamt men att börja med något som att ta promenader, börja träna, laga mat eller nästan vad som helst för att tillföra nya saker i livet istället för att allt ska kretsa kring droger eller avsaknaden av dem.
Många gillar att hata på NA/AA men även om man skiter i att följa programmet så kan det kännas bra att släppa garden en stund bland folk som vet vad det handlar om, det är också något man kan göra som tidsfördriv men även få inspiration av andra som faktiskt klivit av skiten.

Annars kan jag bara säga att försök hänga kvar, det är skitsvårt men kommer bli bättre!
Citera
2016-12-22, 16:54
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmsterdamKush
Tack för alla svar! Det uppskattas! Börja träna har jag tänkt har gjort det mycket förr o vet hur bra jag mår utav det! Har lite problem o ta mog ditt bara pga att kag är så trött hela tiden, ligger bara i sängen all day long om jag inte jobbar!

Men tackar för tipsen! Sen lyrican ska kag nog inte gå på, jag missbrukat det i långa perioder med höga doser! Inget kul o kliva av sen! Men det är nog som ni säger belöningen kommer senare o för varje månad kommer det bli bättre!
Var i samma sits med träningen i somras när jag slutade med mitt blandmissbruk. Hade tränat tidigare men hade aldrig motivationen att komma igång igen. Började dock efter ungefär en månads nykterhet och sen dess har det bara runnit på och utvecklats till en hobby. Gäller att bita i och repetera i några veckor sen kommer det nästan automatiskt, och det gäller inte bara träning heller utan de flesta vanor skapas på det viset.
Citera
2016-12-29, 00:05
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Känner igen mig jättemycket! Vet precis vad du menar med den "bursten" av energi man får precis när man slutat och drogerna gått ur kroppen. Efter det är det ett grått helvete i (för mig) närmare ett år. Men ta det lugnt! Det stabiliseras, träna är det absolut bästa.

För mig tog det nästan 6 månader innan tröttheten började försvinna, och i samma veva kom känslan av att det var intressant och roligt att leva trots att jag var nykter. Jag kan numera gå och lägga mig om kvällarna och se fram emot att vakna upp nästa dag! Fantastisk känsla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in