Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-19, 15:08
  #1
Medlem
Finns det repeaters som kan koppla in sig i routern utan att man fysiskt måste trycka på en knapp på routern? Routern sitter nämligen otillgängligt
Citera
2016-12-19, 15:11
  #2
Medlem
Man måste väl bara använda en knapp om man använder osäkra WPS istället för lösenordet.
Citera
2016-12-19, 15:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Man måste väl bara använda en knapp om man använder osäkra WPS istället för lösenordet.


Så man kan koppla ihop repeatern med routern med hjälp av sin laptop och ett webbgränssnitt då? Går det att genomföra med alla moderna repeaters?
Citera
2016-12-19, 16:13
  #4
Medlem
Jofs avatar
Jo, i reklamen står det att det ska vara enkelt. Fick ta in en konsult för att fixa det. Och sen visade det sig att det inte blev skyddat så han fick komma tillbaka och fixa det. Nu efter att ha bytt router har jag inte orkat göra om det. Så repeatern ligger bara där.
Fast andra verkar ha kunnat få det fixat rel. enkelt.
Men WPS har jag aldrig lyckats med - i andra sammanhang.
Citera
2016-12-19, 16:14
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Så man kan koppla ihop repeatern med routern med hjälp av sin laptop och ett webbgränssnitt då? Går det att genomföra med alla moderna repeaters?

Jag kan göra så med min repeater i alla fall. Vilken modell är det du vill köpa/har?
Citera
2016-12-20, 00:46
  #6
Medlem
BortkastatNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Finns det repeaters som kan koppla in sig i routern utan att man fysiskt måste trycka på en knapp på routern? Routern sitter nämligen otillgängligt
Vad har du för router, vissa kan man "klicka" på WPS knappen genom att logga in på webbgränssnittet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback