jag brukade också gilla det tills jag en dag fick för mig att läsa innehållsförteckningen ..såg hjärta och lunga osv.. men antar att det är betydligt värre saker i annan korv där det inte står utskrivet.. dom är iaf ärliga
Bäst är den när den kokar i sin burk över öppen eld vid havet.
Och den är garanterat salmonellafri vilket är bra på många platser på klotet
Se till att det är pilsnerkorven bara och inte varmkorven
Innehåll:
Gris- och nötkött, vatten, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, mjölkprotein, salt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250.
Har inte ätit Bullens på många år. Sist jag såg en konserv var priset hutlöst.
Har alltid romantiserat Bullens pilsnerkorv i mitt huvud, och jag tror ärligt talat att det mesta av kärleken för korvarna är nostalgi snarare än själva smaken.
Låter mysigt. Ska man öppna burken först helt? Pilsner/varmkorv finns det olika varianter? Varför inte varmkorven?
Lägger du den i brasan så den nuddar elden eller en bit över? skall testas!
Haha. Ja öppna burken helt tror jag. Jag lägger den mitt i härden så att burken blir sotad. Jag vet inte allt som skiljer "Pilsnerkorven" från "Varmkorven" åt, men den främsta fördelen, som är svår att kopiera, är ju att etiketten är bättre; man kan kolla på Bullen när man käkar och fattar ju direkt att "det här är en bra korv."
Lite som Historieätarna på SVT. Det är väl där smaken sitter.
Plus denna egendomliga pilsnersmak. Oefterhärmelig!
Jag har aldrig förstått mig på Bullens alls. Rena Dennis Hotdog-kvaliteten... Det känns som en sån där produkt som många har fått för sig att man "ska" gilla, sen känner de nog inte efter så noga när de äter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!