2009-09-06, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse82
FAIL på samtliga förslag..

Bullens njutes bäst ute i naturen.

Fixa en eldhink, låt glöden bli ordentligt varm. Ställ en öppnad burk över glöden och låt burken nå temperatur tills du ser att ånga stiger från burken.

Helst ska detta vara på vintern. Kanske när man pimpelfiskar.

Serveras rykande varm i ett färsk korvbröd.

/ Eclipse.

Får rysningar av välbehag när jag tänker på det där
Citera
2009-09-06, 22:52
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Är det inte Bullens Pilsnerkorv som nästa bara består av inälvor?
Citera
2009-09-06, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazepurple
måste ta och prova denna bullens korvar ngn dag.. är dom så goda som dom serut ? smakar dom som vanlig koktkorv? eller är det mer ölkorv över det hela ?

Mycket mycket mycket godare än vanlig kokkorv, Ja faktiskt godare än all kokkorv jag tidigare ätit. Men smaken är som baken.
Citera
2009-09-06, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Är det inte Bullens Pilsnerkorv som nästa bara består av inälvor?

Förstör inte det här nu Men serriöst så betvivlar jag det, Dom smakar för bra. Men däremot vanliga korvar typ *grillare* och sådana skulle mkt väl kunna vara som så :P
Citera
2009-09-06, 23:00
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Bullens pilsnerkorv ... Innehåll. Gris- och nötkött, vatten, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, mjölkprotein, salt, ...
Smarrigt va?
Citera
2009-09-06, 23:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goagubbar
Förstör inte det här nu Men serriöst så betvivlar jag det, Dom smakar för bra. Men däremot vanliga korvar typ *grillare* och sådana skulle mkt väl kunna vara som så :P

Läs innehållsförteckningen.
http://www.scan.se/sortiment_visa.as...35&cat=1&ref=1
Citat:
Gris- och nötkött, vatten, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, mjölkprotein, salt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250.
Men strunt samma det smakar gott
Citera
2009-09-06, 23:34
Medlem
Eclipse82s avatar
Om man ska vara nitisk så uppmanar bullens tillverkare att man värmer upp vatten lagerblad och kryddpeppar för att sedan lägga ner korven i detta och värma den på det sättet.

http://www.bullens.se

/ Eclipse
Citera
2009-09-07, 00:48
Medlem
BridgeRocks avatar
Folk käkar hela kackerlackor som delikatess, varför ska man då bry sig om innehållet i något som man tycker är gott?

Bullens funkar finfint som mat när man inte har tillgång till något ställe att värma den på. Dock så glömde jag konservöppnar i somras på festival och fick ta sågen på polarens fickkniv
Citera
2009-09-07, 01:20
Medlem
HugSeals avatar
33% köttinnehåll Men bullens är djävulskt goda för att vara fyllda med skräp. och den ger en såna sköna födelsedagskalasvibbar med
Citera
2009-09-07, 11:10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
33% köttinnehåll Men bullens är djävulskt goda för att vara fyllda med skräp. och den ger en såna sköna födelsedagskalasvibbar med
Vad menar du det är som är "skräp" i Bullens? Hjärta och lungor är gamla klassiska smaksättare på korv, bindväven och proteinerna för att hålla ihop korven. Kolla i stället vad som finns i Dennis-grillare och liknande, där pratar vi skräp!
Citera
2009-09-07, 12:16
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad menar du det är som är "skräp" i Bullens? Hjärta och lungor är gamla klassiska smaksättare på korv, bindväven och proteinerna för att hålla ihop korven. Kolla i stället vad som finns i Dennis-grillare och liknande, där pratar vi skräp!

Jag har inte sagt något om denniskorv och är medveten om deras innehåll. Men lunga är till exempel ett organ som bara går att komma undan med att ha med i korv. Detsamma med bindväv från gris. Sedan är inte vatten och potatismjöl något som man vill ha för mycket av. Därför definerar jag det som "skräp"
Citera
2009-09-07, 12:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Man häller ut spadet som korvarna ligger i en kastrull, sedan fyller man på med vatten så pass mycket att det täcker korvarna. Släng i ett par lagerblad och kryddpepparkorn. Koka upp vattnet med lock, dra kastrullen från plattan. Lägg i korvarna och sätt på locket. (På detta vis slipper du spräckta krovar.)
Låt korvarna ligga i kastrullen ca 10 minuter.

Serveras i korvbröd med stark senap och en öl till!

Så här gör en riktig bullengastronom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in