2016-12-27, 07:01
Medlem
Bertings avatar
Ja som de flesta vet, ska man ej koka korven, den är ju färdiglagad från fabrik. Man kokar upp vatten i en kastrull, stänger av, lägger korvarna i det heta vattnet i 8 minuter med locket på. Det är vad jag har lärt mej.
Citera
2016-12-27, 08:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har aldrig förstått mig på Bullens alls. Rena Dennis Hotdog-kvaliteten... Det känns som en sån där produkt som många har fått för sig att man "ska" gilla, sen känner de nog inte efter så noga när de äter.
Så är det absolut. En produkt som har hängt med sedan forntiden och som har en snygg burk. "Korven" smakar dock vedervärdigt.
Citera
2016-12-27, 09:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så är det absolut. En produkt som har hängt med sedan forntiden och som har en snygg burk. "Korven" smakar dock vedervärdigt.

Ja, burken är stilig får man säga. Hela grejen med en burk istället för en trist plastförpackning är lite trevlig också. Äldre generationer kommer ju ihåg den sen de var unga, men det är inte som att det är den bästa korv du kan köpa år 2016 om man säger så...
Citera
2016-12-28, 22:20
Medlem
VelvetReds avatar
Du har nog för höga förväntningar?

Tycker de korvarna är riktigt goda.
Citera
2017-01-04, 17:41
Medlem
HasseBanans avatar
Jag gillade Bullens förr men uppskattar det inte längre. Tycker också det har blivit skum smak på korvarna. Nästan besk. Funkar väl i nödfall om man är riktigt hungrig, med slotts skånska grovkorniga senap på.
Citera
2017-09-14, 21:50
Medlem
Dr.Katis avatar
Mästerkocken Amir har bestämt sig!

https://www.youtube.com/watch?v=L3gMDh2PQ1g

Citera
2017-10-10, 20:34
Medlem
maxorrs avatar
Tycker väl att den borde ha lite mer tuggmotstånd och mer köttkvalitee. Den går förbättra definitvt med fler versioner, finns ju bara en. Kan värmas bara i lite pressad vitlök också. Inget gorm utan bara senap och ev ketchup i brödet och ibland rå lök. God är den, inge snack om det
Citera
2018-01-04, 10:21
Medlem
Hade inte ätit Bullens på många år så jag köpte en liten burk för ett tag sedan.
Snacka om besvikelse för den var verkligen inte god.
Den allra bästa och den allra godaste korven har de lyckats förstöra:-(
Citera
2018-01-04, 10:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hade inte ätit Bullens på många år så jag köpte en liten burk för ett tag sedan.
Snacka om besvikelse för den var verkligen inte god.
Den allra bästa och den allra godaste korven har de lyckats förstöra:-(
Det är kanske du som utvecklats och inte korven...?
Citera
2018-01-07, 20:44
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag brukar köpa burkar med Bullens varmkorv, som är precis samma som Pilsnerkorven, och frysa in dem i plastpåsar om fem st. Detta fungerar utmärkt. Hemligheten är att dessa korvar inte ska koka. Då spricker de. De ska bara sjuda.

Godare korv med bröd finns inte.
Citera
2018-02-04, 23:00
Medlem
EpicureNo2s avatar
Bullens Hjärt & Lungkorv har jag inte ätit på länge. Lös inälvskorv med kemisk smak. Usch. Nej, tacka vet jag Lithells varmkorv, eller Sibyllas. Jag tror det är ordet "pilsner" som gör Bullens korv cool. Det finns dock ingen öl alls i varken korv eller spad. Bullen brukade spela i pilsnerfilmer, och det tog man vara på när man namngav produkten.
Citera
2018-07-01, 09:42
Medlem
Trogskalles avatar
Bullens Pilsnerkorv är bra för dom som gillar att äta spruckna korvar. Alltid flera korvar i burken som är spruckna. Senast var endast 5 av 8 hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in