2016-12-18, 00:30
Medlem
azzzelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Bor det verkligen höginkomsttagare i lägenhetsområden i Bollnäs. I hålan jag bor i så bor höginkomsttagarna antingen mitt i centrum i våningar eller i villor.

Är f.ö inte Bollnäs en förvånansvärt problemtyngd stad i förhållande till befolkningen? Flera mord inom loppet av sex år och typ 10000 invånare? Hur kommer det sig egentligen? I städer av samma storlek kanske det begås ett mord på 10 år om ens det.
På Brånan är det majoriteten villor i miljonklassen. Väldigt mycket medel-övre medelklass.
Citera
2016-12-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kolla namnen på Solbackavägen, case closed.
Bara för att det bor svenskar där betyder inte att alla måste ha varit svenskar. Det kanske var en mångkulturell fest.
Citera
2016-12-18, 00:31
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzzelito
På Brånan är det majoriteten villor i miljonklassen. Väldigt mycket medel-övre medelklass.

Ok, tolkade det som att det var ett lgh-område med tanke på att det skett i en lägenhet.
Citera
2016-12-18, 00:35
Medlem
Citat:
Fick detta på PM av en nyregistrerad användare.
"Jag blev precis medlem så kan inte posta i tråden Å*e P*rsson, äldre 50+ kanske, jobbade som bovärd, mannen som ska ha dödat honom är bovärdens frus exman, muslimer och han har även kopplingar till hedersmordet på Fadime i Uppsala."

Ok finns ett par-tre män i stan i lämplig ålder som bär efternamnet Sahindal.
Citera
2016-12-18, 00:38
Medlem
Citat:
Fick detta på PM av en nyregistrerad användare.
"Jag blev precis medlem så kan inte posta i tråden Å*e P*rsson, äldre 50+ kanske, jobbade som bovärd, mannen som ska ha dödat honom är bovärdens frus exman, muslimer och han har även kopplingar till hedersmordet på Fadime i Uppsala."
Oj, detta blir intressant att följa om det skulle stämma.
Citera
2016-12-18, 00:42
Medlem
Ser ju ut som Kilberg på bilderna. Röda och gula radhus/lägenheter.
Citera
2016-12-18, 00:54
Medlem
https://www.bollnasbostader.se/Aktue...mregatan-10-F/
Denne man som är BO alltså? Så sorgligt.
Citera
2016-12-18, 01:01
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Ok finns ett par-tre män i stan i lämplig ålder som bär efternamnet Sahindal.
Ser ut som en av dom bor ensam på sin adress, på Solbackavägen bor en ung kvinna med samma efternamn tillsammans med en 23 år äldre kvinna (med annat efternamn).
Mor och dotter?
Citera
2016-12-18, 01:05
Medlem
Bollnäs var en gång en av de av kriminalitet minst drabbade orterna i Sverige. Inflyttad från annan ort blev man förundrad över hur lugnt det var här. Som medelsvenne så ser man inget annat nu heller. I mitt område ska det bo en del skummisar, men man hör sällan något liv här. NÄR det händer saker här så vi "vanligt folk" hör av det så är det alltid WT det handlar om. De uppmärksammade morden, ett par knivskärningar, bombattentat m.m. Vet inte hur det gått med GHBn. Som sagt, man ser ju inget av den världen när man inte har kontakt med den. Ser man en otrevlig stad så är man antagligen här i "den mörka dimensionen". För min del är det bara lugnt och fridfullt här. Jag VET att "de där skumma" finns, men vart? Vilka är de? Vad har de för sig? Inte en susning.
Citera
2016-12-18, 01:12
Medlem
azzzelitos avatar
Fick mer info på PM
"Det är Lind* Sh*kur på fb, hennes pappa som dödat hennes styvpappa. Lind* är i 15-års åldern och hade en kompis i samma ålder där. Bovärden som någon postade en länk till en bild på är rätt person. Sonen har fått det bekräftat."
Citera
2016-12-18, 01:16
Medlem
azzzelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AeroPiloten
Bollnäs var en gång en av de av kriminalitet minst drabbade orterna i Sverige. Inflyttad från annan ort blev man förundrad över hur lugnt det var här. Som medelsvenne så ser man inget annat nu heller. I mitt område ska det bo en del skummisar, men man hör sällan något liv här. NÄR det händer saker här så vi "vanligt folk" hör av det så är det alltid WT det handlar om. De uppmärksammade morden, ett par knivskärningar, bombattentat m.m. Vet inte hur det gått med GHBn. Som sagt, man ser ju inget av den världen när man inte har kontakt med den. Ser man en otrevlig stad så är man antagligen här i "den mörka dimensionen". För min del är det bara lugnt och fridfullt här. Jag VET att "de där skumma" finns, men vart? Vilka är de? Vad har de för sig? Inte en susning.
Känner igen mig mycket i det du skriver och håller helt med. Uppväxt i ett väldigt lugnt område jag också och har aldrig märkt av några "skummisar".
Citera
2016-12-18, 01:17
Medlem
SvinFullGreks avatar
En hetlevrad svarting har bragt ännu en svensk om livet alltså.. Korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in