Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-17, 16:02
  #1
Medlem
timpanis avatar
Jag har en mikrostereo där kompet låter alldeles för högt i förhållande till sången. Jag har ändrat på de få inställningar som går att ändra på, och jag har provat att ta ut och sätta in antennsladdarna igen, men det är fortfarande samma missförhållande i ljudbilden - och det oavsett om jag lyssnar på CD eller radio. Bör tilläggas att det är ett nytt problem - det var visserligen c:a ett år sen jag använde stereon sist, men då lät den perfekt.

Vad kan vara problemet?
Citera
2005-12-18, 00:21
  #2
Medlem
Stonecakes avatar
Högtalarsladdarna felvända?Alltså fel fas!?
Citera
2005-12-18, 00:42
  #3
Medlem
timpanis avatar
Nix. Kan tilläggas att det låtar likadant när man lyssnar i lurar. Måste alltså vara nåt fel i själva stereon...
Citera
2005-12-18, 14:24
  #4
Medlem
mugabes avatar
har du ingen sån karaokeknapp då som fastnat i intryckt läge??
Citera
2005-12-18, 14:42
  #5
Medlem
timpanis avatar
Nej, inte det heller.
Citera
2005-12-18, 18:42
  #6
Medlem
Guybrushs avatar
pillat i eq:n?
Citera
2005-12-18, 19:59
  #7
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag har en mikrostereo där kompet låter alldeles för högt i förhållande till sången. Jag har ändrat på de få inställningar som går att ändra på, och jag har provat att ta ut och sätta in antennsladdarna igen, men det är fortfarande samma missförhållande i ljudbilden - och det oavsett om jag lyssnar på CD eller radio. Bör tilläggas att det är ett nytt problem - det var visserligen c:a ett år sen jag använde stereon sist, men då lät den perfekt.

Vad kan vara problemet?

Går det att höra om det gäller båda högtalarna eller bara den ena? Antar att det kan vara lite krångligt om högtalarna sitter nära varandra...
Citera
2005-12-18, 20:44
  #8
Medlem
timpanis avatar
Japp, jag har testat och ändra de få inställningar som finns (EQ, surround och extra bas). Samma konstiga nivåer (leadsången alldeles för låg - kan tilläggas att det låter lite som att ljudet distar i vissa låtar) Det är ingen skillnad på högtalarna - samma ljudbild - och det gäller oavsett om jag lyssnar på CD eller radio, eller med lurar direkt in i stereon.
Citera
2005-12-18, 21:03
  #9
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Japp, jag har testat och ändra de få inställningar som finns (EQ, surround och extra bas). Samma konstiga nivåer (leadsången alldeles för låg - kan tilläggas att det låter lite som att ljudet distar i vissa låtar) Det är ingen skillnad på högtalarna - samma ljudbild - och det gäller oavsett om jag lyssnar på CD eller radio, eller med lurar direkt in i stereon.

Spräckt ett membran kanske? Låter det lika illa i båda högtalarna?
Citera
2005-12-18, 23:24
  #10
Medlem
timpanis avatar
Det låter precis lika illa från lurarna, som sagt, så det är nog nåt i själva stereon...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback