Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
jag hade i unga dagar 6 månader kvar av min prövotid alltså hade jag haft körkort 18 månader
blev stoppad av snuten en kväll för att jag körde mot rött vilket i mina ögon var gult när jag blåste förbi trafiksignalen. men men 3500kr i böter och indraget körkort i 2 månader minst. sedan tog jag om kortet + risk1 + risk2 + teoriprov + körprovet.
det komiska i det hela var att jag fick samma uppkörnings person
tiden utan körkort var inge roligt men bor dock inne i stan men ändå haha
Min gamla polare körde 25 km över hastigheten på en 80-väg, då även under sin prövotid, de tog hans körkort men han fick tillbaka det, alltså inget indraget eller så, så det är ju inte konstigt att man funderar. Men visst, 114 på 70-väg, eller ens köra för fort, är inte okej, och det är bara svälja sin stolthet och bara ta det. Haha synd man inte bodde lika bra, har 5 mil till jobbet och inga tåg, inga bussar eller något då jag börjar vid 6 och kollektivtrafiken drar igång vid samma tid.....
Citat:
Ursprungligen postat av
Serval
Fastnar du i en kamera så neka. Jag råkade ut för det för något år sen, skickade in papper där jag hävdade att jag lånat ut bilen till en som var intresserad av att köpa den. Ärendet blev nedlagt.
Nu vet jag inte hur processen ser ut riktigt, men om det inte blir nedlagt så erkänn innan rättegång.
Nu var det ju en riktig människa och jag nekar definitivt inte till något då jag med handen på hjärtat kan säga att jag körde för fort, hur fort visste jag inte förrän han tvunget skulle visa mig hur snabbt jag körde (trots att han sa hastigheten och jag förstod vad som hände)..