Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-14, 16:51
  #1
Medlem
pyramusthisbes avatar
Åker ner till LA om några dagar med min mamma och lillasyster på 13 år.

Skulle vilja få någon idé om vilka platser vi ska undvika, då detta är ett gäng jag skulle vilja undvika hamna i trubbel tillsammans med. Kommer färdas i hyrbil.

Har hört East L.A, Inglewood och West Hollywood bör vara lite rough. Compton osv finns ju inte på kartan.

Tar gärna emot tips och råd!
Citera
2016-12-14, 16:58
  #2
Medlem
Voglys avatar
Skid Row och Pico-Union är inte sådär jättetrevliga områden har jag för mig.
Citera
2016-12-14, 19:19
  #3
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
South Central har jag sett på film. Ska vara kusligt där.
Citera
2016-12-14, 19:34
  #4
Medlem
TröttSvensks avatar
Dagtid, om man cruisar med bil så är det lugnt att köra i alla områden.
Kul att se dessa omtalade områden.
Ofta fina hus, fina trädgårdar, men med rejäla galler för fönster och dörrar.
Jag skulle dock inte promenera alls eller köra bil kvällstid i dessa områden.
Downtown och Chinatown på kvällstid är fulla med narkomaner och horor, undvik.
Citera
2016-12-15, 09:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Åker ner till LA om några dagar med min mamma och lillasyster på 13 år.

Skulle vilja få någon idé om vilka platser vi ska undvika, då detta är ett gäng jag skulle vilja undvika hamna i trubbel tillsammans med. Kommer färdas i hyrbil.

Har hört East L.A, Inglewood och West Hollywood bör vara lite rough. Compton osv finns ju inte på kartan.

Tar gärna emot tips och råd!

Var i LA ska ni bo? Staden är verkligen gigantisk och det är svårt att förstå på förhand. Vad har ni planerat att göra? Ska ni bara göra vanliga turistsaker kommer ni aldrig hamna i de riktigt skumma områdena, förutom om ni skulle köra jäääättevilse. Använd gps i mobilen eller köp en i en elektronikaffär. Färdas ni på motorväg genom eller farligt område för att det går snabbast tycker jag inte ni ska oroa er. Kommer alltid vara massor av andra bilar där runt er.

Som nämnts, Downtown är precis som i nästan alla amerikanska storstäder bland de värsta stadsdelarna. Riktigt sunkigt när folk åkt hem från sina arbeten framför allt.
Söder om I-10 finns inte så mycket att se (såvida ni inte ska till Disneyland i Anaheim). Mest ghetton blandat med övre medelklassvillaomården i de mer kuperade områdena.

Tycker Santa Monica är 100 gånger bättre än Venice Beach. Samma omgivning vid stranden fast utan en massa missbrukare, psykiskt sjuka och hemlösa som drar runt och ser allmänt suspekta ut. Dessutom ett fint shoppingområde som känns väldigt oamerikanskt två kvarter uppför kullen från stranden.

Norr om Hwy 101 (sålänge den går i väst-östlig riktning) finns inte så mycket att se heller förutom Six Flags. Inte lika dåligt som söder om I-10 men säkerheten ändras snabbt från gata till gata. Finns jättefina områden och urusla.

Österom nordsydliga riktningen av Hwy 101/Hwy 170 är det bara North Hollywood som är sunkigt. Resten mestadels lugna medel-/övre medelklassområden. Finns en hel del lokala pärlor här om man gillar vällagad mat. Men det kanske vill till att man bor på ett hotell där i krokarna.
Citera
2016-12-15, 16:40
  #6
Medlem
Glömde såklart skriva att det inom den här femhörningen eller vad det nu blir, med motorvägar och hav som kanter, för det mesta bara finns bra områden. Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica är inga problem även om Hollywood kan vara slitet på sina ställen.

Det är en storstad, så var streetsmart om du ser någon som ger ett skumt intryck, håll koll på fickor och väskor i folksamlingar etc. Sunt förnuft alltså. Då kommer det gå galant!
Citera
2016-12-15, 19:36
  #7
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miscusi
Glömde såklart skriva att det inom den här femhörningen eller vad det nu blir, med motorvägar och hav som kanter, för det mesta bara finns bra områden. Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica är inga problem även om Hollywood kan vara slitet på sina ställen.

Det är en storstad, så var streetsmart om du ser någon som ger ett skumt intryck, håll koll på fickor och väskor i folksamlingar etc. Sunt förnuft alltså. Då kommer det gå galant!

Tack för långt och vettigt svar!

Vi kommer mestadels göra typiska turist-grejor, ja. Dock kommer vi inte bo på samma ställe i mer än 2 dagar så vi kommer åka runt en del. Det där om att Santa Monica är bättre ska läggas på minnet!
Citera
2017-01-07, 18:25
  #8
Medlem
Hela staden i mitt tycke. En riktig skitstad. Åk hellre till SF, Washington, Seattle eller Portland för att nämna några om du skall till västkusten.
Citera
2017-01-13, 10:38
  #9
Medlem
padrons avatar
Downtown har ändrat karaktär lite de senaste åren och är inte så farligt som det har varit. Numer finns ett rätt stort uteliv och priserna på bostäder är bland de högsta i LA. Men det finns ett skid row kvar som bör undvikas.

I övrigt kan det vara lite vanskligt att gå omkring i LA. Även om det är ett OK område kan det vara uteliggare som smällt upp en tältstad under en bro tex som jag inte skulle passera ensam mitt i natten.

Men åker man bil eller Uber har man inget att oroa sig över.
Citera
2017-01-31, 16:30
  #10
Medlem
Hur är thousand oaks?
Citera
2017-01-31, 18:36
  #11
Avstängd
guasons avatar
Dom är många Echo Park, Downtown, Venice Beach på kvällar med många fler. Även Santa Monica är ej säkert, vimlar av droger. Hollywood
Citera
2017-01-31, 18:37
  #12
Avstängd
guasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Hur är thousand oaks?
Ok del av "the valley". Händer grejer där också. Men du behöver ej vara rädd.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2791873

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback