Citat:
Ursprungligen postat av
Ruttet-apple
Nog är väl den nuvarande regeringen hyffsat pragmatisk? Bortsett från MP-aktivister på utbildningsdepartementet och miljödepartementet alltså. Enligt mig borde ju Lövén som gammal metallarbetare vara den perfekta mannen att samarbeta med SD. Tror inte han ger så mycket för identitetspolitik om jag ska vara ärlig. Hade aldrig gått med Mona Sahlin t.ex. som är hatad av SD:are. Men till alla som lägger skulden för invandringspolitiken på S kan ni förklara varför?
Låt oss rangordna partierna efter de som vill ha mest/minst invandring. Skulle bli typ såhär enligt mig:
V (notera att V väl som enda parti tillsammans med SD står utanför migrationsuppgörelsen?)
MP
C
L
KD
M/S
SD
Att du vågar dig på att rangordna V, Mp, C. Annie Lööf har talat om 30 miljoner, bara de kan försörja sig själva får de uppenbarligen välla in. Det är bra för Sverige!
V och Mp är humanisttokar. De har ingen aning, alternativ är total likgiltiga för vad som händer med Sverige om 2015 års invasion skulle upprepas vart enda år i all evighet.
Glöm heller inte heller Fredrik Reinfeldt som såg stora öde skogar när han flög över Sverige. Vet inte om han sa 30 miljoner eller bara tänkte det. Väljarna röstade på moderaterna 2014 när han fortfarande var partiledare, trots hans öppna hjärtan politik.
Inom socialdemokratin finns en stor strakt invandringsvänlig feminist falang som har större makt än LO.
Liberalerna har Birgitta Ohlsson och Cecilia Malmström och Wickström. Att Jan Björklund leder partiet beror bara på att de lätt skulle falla under spärren om de mer öppet för en invandringsvänlig politik.
Sverigedemokraterna borde sitta still i båten fiska efter andra partiers invandringskritiska väljare och vänta på att det parlamentariska läget blir sådan att andra parter kommer och tigger om deras stöd.