Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 20:27
  #37
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men precis så är det.

Min är nått år nyare och den sålde jag aldrig Bara borrad en gång och står nu arkiverad i ett torr svalt utrymme.
Har ju kvar min gamla... Men vem vet kanske man köper en till vad tiden lider.
Jag har en 73:a bakdel kvar hemma och ett phirana brytarlöst tändsystem
Citera
2017-03-23, 01:00
  #38
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag har en 73:a bakdel kvar hemma och ett phirana brytarlöst tändsystem
Vem vet, kanske man skulle behöva ett sånt tändsystem i framtiden... Själv har man trike bakskärmar och lite annat liggande, funderar på en röjning i garaget till hösten om man bara får lite tid över.
Citera
2017-03-23, 11:40
  #39
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vem vet, kanske man skulle behöva ett sånt tändsystem i framtiden... Själv har man trike bakskärmar och lite annat liggande, funderar på en röjning i garaget till hösten om man bara får lite tid över.
Tändsystemet finns att få tag i överallt i stort sett....."ankstjärten" däremot....den hittar man inte många av längre
Citera
2017-03-24, 16:28
  #40
Medlem
beaver_ses avatar
Min ankstjärten är kvar, annars minns jag att många tog av den och kapa av bakskärmen en del.
Tycker det är rätt snyggt med stjärten och den ovala lampan.
Hoppas man får tid över och kan ta ut den de kommande åren, idag var det ju kanon mc väder.
Citera
2017-03-24, 19:39
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drevokocour
Gamla klassikerna i all ära, men är det ingen mer som ser fram emot och är nyfiken på den nya z900?

Nej. Noll habegär.

Originalet däremot...
Citera
2017-03-24, 23:32
  #42
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nej. Noll habegär.

Originalet däremot...

Japp, den "riktiga" Z1 från 70-talet är en av de vackraste motorcyklarna som gjorts. Gillar inte att Kawasaki återanvänder gamla klassiska modellbeteckningar (H2 också).
__________________
Senast redigerad av Pecka- 2017-03-24 kl. 23:34.
Citera
2017-03-25, 18:22
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drevokocour
Så är det några fbare som köpt z900 än? Vore isf kul att höra hur ni upplever hojen

Jag har köpt en med performance kittet samt racing grenrör, men har inte fått den än men lär återkomma efter provtur. Har dock pratat med flera som varit och testat den på olika kawa events för återförsäljare och de säger att den ska vara helt fantastisk. Både lättare och lägre än Z800 och grym motor.
Citera
2017-03-26, 17:18
  #44
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollish
Jag har köpt en med performance kittet samt racing grenrör, men har inte fått den än men lär återkomma efter provtur. Har dock pratat med flera som varit och testat den på olika kawa events för återförsäljare och de säger att den ska vara helt fantastisk. Både lättare och lägre än Z800 och grym motor.
Klart du har på dig en actionkamera som du sen kan delge oss lite kul mc-videos under året...
Citera
2017-04-01, 10:44
  #45
Medlem
Drevokocours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollish
Jag har köpt en med performance kittet samt racing grenrör, men har inte fått den än men lär återkomma efter provtur. Har dock pratat med flera som varit och testat den på olika kawa events för återförsäljare och de säger att den ska vara helt fantastisk. Både lättare och lägre än Z800 och grym motor.

Låter spännande, jag ska provköra den också nu när vädret börjar bli varmare och gruset sopas bort. Har du beställt till andra tillbehör som kraschpuckar och rensad bakdel/blinkers mm?
Citera
2017-04-06, 16:45
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drevokocour
Låter spännande, jag ska provköra den också nu när vädret börjar bli varmare och gruset sopas bort. Har du beställt till andra tillbehör som kraschpuckar och rensad bakdel/blinkers mm?

Monterar tail Tidy själv sedan racing headers från akrapovic. Puckar känns onödigt de är dyrare än självrisken.
Citera
2017-04-06, 20:15
  #47
Medlem
Jag har köpt en z900 och byt lite delar som speglar blinkers rensad bakdel osv den blev awsome
skulle köpa akrapovic ljudämpare men när jag hörde den så tveka jag direkt lät i princip mindre än orginalet med db killer och ja tappa lusten att ha akrapovic så jag beställde en SC S1 ljudämpare som jag får antagligen inom 3 veckor bestälde från tilverkarens hemsida från italien så leveransen e lite dryg får köra runt lite med orginalet sålänge om ni ger tips hur man sätter upp bilder så kan jag visa min z900 är rätt så ny på flashback.

=)
Citera
2017-04-06, 21:11
  #48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur skiljer sig dom olika avgassystemen?

Citat:
Ursprungligen postat av Enisbusken
om ni ger tips hur man sätter upp bilder så kan jag visa min z900 är rätt så ny på flashback.
Kan ladda upp bilder på www.tinypic.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback