Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-12, 15:57
  #1
Medlem
Någon som har erfarenhet av detta bolag? Är det trovärdigt?
Citera
2016-12-12, 16:11
  #2
Medlem
Jag bokade precis en resa med detta denna resebyrå och en så länge har det bara varit problem. Allt gick bra fram till jag skulle betala. Det fanns tre sätt att betala på det var Paypal, bankkort (Visa/Mastercard) eller "Paysera" som enligt min uppfattning verkar vara östeuropas outvecklade version av Paypal. Skulle man betala med de två första alternativen (Paypal/bankkort) skulle det tillkomma en avgift på drygt 50% av totalbeloppet (!!!). Vilket gjorde att jag valde att ta risken med att använda Paysera och gjorde därför en överföring.

Nu påstår 2fly att pengarna inte kommit fram och sa att jag skulle höra av mig till banken. Min bank (nordea) säger att pengarna gått till något "EVP International UAB". När jag nu försöker gång på ringa 2fly vägrar de att svara...

Enligt banken får man dessutom inte ta ut så höga kortavgifter som 2fly.se gör.

Med andra ord, jag verkar ha blivit blåst av ett skojbolag...
Citera
2016-12-12, 16:39
  #3
Medlem
Till råga på vad jag precis skrev; om priset för flygresan dessutom höjs under tiden jag inväntar att pengarna kommer fram kommer jag dessutom få punga ut mer pengar. Alltså är det hela bara relaterat med en stor risk.
Citera
2016-12-13, 16:49
  #4
Medlem
Nu har de svarat att pengarna är inne och mina biljetter är bokade, håller tummarna på att det är ett seriöst bolag trotts allt :-)
Citera
2017-01-30, 19:28
  #5
Medlem
Asseins avatar
undvik.. katastrof kundservice som är svåra att få tag på och hutlösa avgifter för att betala med kort.. Jag skulle verkligen undvika de
Citera
2017-04-12, 10:15
  #6
Medlem
Tja!

Resan är nu genomförd och allt gick som det skulle från 2Fly:s sida. Inga problem mer än det som tidigare nämnts
Citera
2017-04-12, 11:15
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Panduro98
Tja!

Resan är nu genomförd och allt gick som det skulle från 2Fly:s sida. Inga problem mer än det som tidigare nämnts
Varför bokar du via agent (non-IATA) när du kan boka direkt på flygbolagets egen hemsida. Finns ingen anledning. I synnerhet idag då flygbolagen har prisklasser som enkom går att nå via den egna seiten. Vad man kan använda stora bolags seiter till är: kolla pris på ett specifikt datum emellan två orter. När man finner det förmånligaste priset, så går man till det flygbolagets egen bokningsseit som har det priset och bokar där. Slipper eländet med allt bullshittande från reseseiter/byråer vars personal har låg kunskap i biljettregler.
Citera
2017-04-24, 08:37
  #8
Medlem
skywalkercats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panduro98
Tja!

Resan är nu genomförd och allt gick som det skulle från 2Fly:s sida. Inga problem mer än det som tidigare nämnts

Hej!
Jag bokade och betalade en resa via 2fly i januari och har fått bekräftelse på betalningen, men ännu inga biljetter skickade på mail... Vet att boarding pass skickas fem dagar innan avgång - men hur fungerade det för dig med själva biljetten? När kom den?

Tack på förhand
Citera
2017-04-24, 08:40
  #9
Medlem
arazals avatar
Bokade Malta i början på april och det var inga problem

betalningen gick smidigt till, boardingkorten kom med mail/sms ett par dagar innan avresa
Citera
2017-04-24, 08:48
  #10
Medlem
skywalkercats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Bokade Malta i början på april och det var inga problem

betalningen gick smidigt till, boardingkorten kom med mail/sms ett par dagar innan avresa

Skönt att höra! Men help a dumb one out... Behöver man bara boardingkortet? Ingen annan biljett?
Citera
2017-04-24, 08:51
  #11
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skywalkercat
Skönt att höra! Men help a dumb one out... Behöver man bara boardingkortet? Ingen annan biljett?

När du får länk via mail eller sms får du skriva ut biljetten/boardingkorten eller bara ladda hem dom till din mobil så scannas dom på flygplatsen
Citera
2017-04-24, 08:56
  #12
Medlem
skywalkercats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
När du får länk via mail eller sms får du skriva ut biljetten/boardingkorten eller bara ladda hem dom till din mobil så scannas dom på flygplatsen

Tack
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback