2016-12-14, 01:07
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Intressant svar. Det ligger säkert något i det. Men ingen som börjat med porr de senaste 5-10 åren har ju några minnen av att leva under kommunism. Och det finns gott om länder som är starkt religiösa och relativt fattiga men ändå inte producerar några porrstjärnor. Knappt några porrstjärnor från Grekland t.ex. Och Polen är mer religiöst och värdekonservativt än Tjeckien tror jag, och de har betydligt fler invånare men få porrstjärnor. Vi saknar fortfarande några pusselbitar i detta mysteriet!

Ja du har rätt om Polen, det fattas många pusselbitar. Hävdar dock att postkommunismens dimma ligger tätt över öststaterna, där en del måste försörja sig på porr för att ha en värdig vardag (utanför porren såklart hehe)
Citera
2016-12-14, 01:08
Medlem
kato85s avatar
Det skulle kunna ha att göra med lokala förmågor med; om det finns en förmögen tjeck som väljer att investera i porrbranschen så har han nog inga problem att rekrytera folk till det.

Om så är fallet så finns det en förklaring till att det hela ser ut som ett pussel.
Citera
2016-12-14, 11:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Private hade förut på 90-talet många öststats tjejer från olika länder sjukt vackra kvinnor
Citera
2016-12-14, 11:57
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Private hade förut på 90-talet många öststats tjejer från olika länder sjukt vackra kvinnor

Och de var nästan alla från Ungern och Tjeckien.
Citera
2016-12-14, 12:10
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Och de var nästan alla från Ungern och Tjeckien.

Många från Ryssland också
Citera
2016-12-14, 12:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Många från Ryssland också

Nej inte många från Ryssland på den tiden. Det fans några och det fanns några från baltländerna. Det finns många från Ryssland nu när de producerar sin egen porr men det var inte så många därifrån tidigare.
Citera
2016-12-14, 12:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Nej inte många från Ryssland på den tiden. Det fans några och det fanns några från baltländerna. Det finns många från Ryssland nu när de producerar sin egen porr men det var inte så många därifrån tidigare.

Ska kolla i mina tidningar och lämna rapport senare
Citera
2016-12-14, 13:18
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ska kolla i mina tidningar och lämna rapport senare

Japp du kommer märka att Ungern och Tjeckien dominerar. Tror faktiskt att Ungern hade fler än Tjeckien tidigare.
Citera
2016-12-14, 16:25
Medlem
Definitivt kulturellt. Hörde en gång en tjeck säga att tidigare var synen på sex så liberal så det var vanligt att man erbjöd ens kompis att knulla ens syster bara för att visa att man var polare. Han menade att attityden hade ändrat något i en striktare riktning, men tydligen inte hur mycket som helst.
Citera
2016-12-14, 17:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Definitivt kulturellt. Hörde en gång en tjeck säga att tidigare var synen på sex så liberal så det var vanligt att man erbjöd ens kompis att knulla ens syster bara för att visa att man var polare. Han menade att attityden hade ändrat något i en striktare riktning, men tydligen inte hur mycket som helst.

Inte så konstigt då att det finns så mycket sexklubbar och swingerklubbar i Tjeckien.

En anekdot: Fick av en slump reda på att min morbror och hans fru är swingers, detta var för flera år sedan. Bara jag vet om det, inte någon annan i min familj iaf.

Förra året så var de på besök hemma hos päronen, och jag var på besök där med av en tillfällighet.
Satt och fikade vid bordet och mina föräldrar och morbror med fru disskuterar resmål och Prag kom upp då morbrorn skulle dit om någon månad.
Päronen (som gillar kultur) babblade på om att gå på museum, klassiska konserter och se bron, men min morbror svarade då "hörs bra ut, fast vi åker dit för andra orsaker"
Ser min morbror snegla på frun och hon nickar, och jag sätter nästan kaffet i halsen
Citera
2016-12-15, 20:45
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Japp du kommer märka att Ungern och Tjeckien dominerar. Tror faktiskt att Ungern hade fler än Tjeckien tidigare.

Tania Russof och Silvia Saint är 2 stjärnskott från Ryssland i alla fall
Citera
2016-12-15, 20:53
Medlem
Intressant tråd. Skulle gärna vilja ha en bra analys här. Kanske har med pengar att göra? Svarta pengar, pengar från kriminell verksamhet osv. osv. undre världen mm. som får härja fritt. I kombination med liberal sexsyn, fattigt förhållande, med chans att bättra på kassan och dra in lite vettiga cash, frigörelse från gamla sovjet osv. Och sen lägga till att man inte blir stigmatiserad av vänner och familj utan kan göra porr i 2-3 år, sen skaffa vanligt jobb, på café, restaurang, butik whatever. Sen skaffa vanlig kille och familj som inte dömmer även om de vet om det förflutna. Många pusselbitar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in