Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-09, 19:53
  #1
Medlem
Gubbelisas avatar
Om det finns nåt medium här, så skulle jag vilja veta om nån som är död har beskrivit hur det känns när man lämnar kroppen?

Skulle va intressant
Citera
2016-12-09, 20:04
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Är inget medium själv. Men det beskrivs ju ofta som en mörk tunnel med ljus i slutet? Kanske är en rejäl klyscha dock.

Har själv haft en stark utomkroppslig upplevelse när jag hade en sömnparalys eller nåt. Var en väldigt stark upplevelse. Då lämnade jag min kropp i sängen och gick rakt igenom sovrumsdörren in i köket. Vaknade med ett ryck för det var så starkt. Jag var väldigt rädd och vågade inte vända mig om och se på min kropp som låg kvar i sängen.

Men det är kanske inte samma sak?
Citera
2016-12-09, 20:14
  #3
Medlem
salxars avatar
Jag har lämnat min kropp under användande av LSD, och jag tyckte mest att det kändes som att det "ploppade" till och sen var jag utanför kroppen.
Citera
2016-12-10, 07:00
  #4
Medlem
zammas avatar
Jag blev strypt en gång. Såg vitt ljus med nån strand som kom i mitten. Massa palmer och sånt. Fin bild. Absolut bullshit men det var fint. Vaknade skrattandes av ren glädje att vakna igen. Så det kanske händer. Jag vet inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback