2017-03-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Finns det något försök till att räkna ut vad en värvad profil i allsvenskan gör i publiksnitt?
Kommer de fler till Norrköpings match mot DIF för att typ Jonas Olsson spelar i bortalaget?

Aldrig förstått vad de skulle ge hela allsvenskan att ett lag värvar en profil. Att de ger laget som värvat spelaren mer och fler intäkter förstår jag.

Jag tror otroligt få vill gå och se Jonas Olsson spela fotboll för djurgården förutom djurgårdare, men jag tro verkligen att Kim och Jonas Olsson gör att det kommer SNACKAS om allsvenskan, på arbetsplatser och släktträffar... Och därför går folk på fotboll. Där är vikten av dessa värvningar. Men effekten blir nog extrem liten tills profilen är stor som Kim. T
Citera
2017-03-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nu är det tydligen helt klart att det blir Discovery som äger rättigheterna att sända allsvenskan från 2020. Har de tillräckligt med kanaler för att sända matcherna?

Det där lät mossigt, att starta en massa PPV-kanaler 2020. Jag tror snarare att man kommer satsa på en väl uppbyggd app med bred täckning av plattformar. Just nu finns bara Eurosport-appen på mobila enheter. Alla Superettan-matcher går väl inte på TV-kanaler hos Cmore, heller?

Ett smakprov lär komma till nästa års OS, då ska man implementera sin nya plattform(som enligt bladet-intervju är från samma företag som levererar till MLB och NHL).
Citera
2017-03-24, 20:14
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Jag tror otroligt få vill gå och se Jonas Olsson spela fotboll för djurgården förutom djurgårdare, men jag tro verkligen att Kim och Jonas Olsson gör att det kommer SNACKAS om allsvenskan, på arbetsplatser och släktträffar... Och därför går folk på fotboll. Där är vikten av dessa värvningar. Men effekten blir nog extrem liten tills profilen är stor som Kim. T

Tror Källström + Isaksson ger mer än Källström + Olsson

Tycker Djurgården börjar få ett riktigt intressant lag. Man får 19x pengarna på Djurgården vinna ligan, det är alldelles för högt, sedna är bara frågan hur många tusenlappar man ska lägga på det.
Citera
2017-03-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ett smakprov lär komma till nästa års OS, då ska man implementera sin nya plattform(som enligt bladet-intervju är från samma företag som levererar till MLB och NHL).

Ja det får man hoppas, dplay är inget att hänga i granen
Citera
2017-03-24, 20:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vem jag verkligen vill se och kräver att få se men som jag inte tror vi får se då JL är en komplett galning är DBW i mittförsvaret. Han har varit vår klart bäste back under försäsongen.

Får DBW starta i premiären skänker jag min havsöring jag tar på samma dag till en tiggare.
Kommer aldrig att hända mao.

Citat:
Otroligt jobbigt om det innebär starttider som inte är värdiga oss fans. Cmore har under cupen nu visat att man flyttar matcher till rent idiotiska starttider och det finns givetvis en risk i att Discovery gör detsamma vid brist på kanaler.
Förhoppningsvis innebär avtalet dock enbart mer pengar in och inte att det blir matcher en tisdag 20:45.

Discovery kommer nog att kika på cmore och starta upp rena livekanaler som kan ses med ett "säsongskort"
Citera
2017-03-24, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Finns det något försök till att räkna ut vad en värvad profil i allsvenskan gör i publiksnitt?
Kommer de fler till Norrköpings match mot DIF för att typ Jonas Olsson spelar i bortalaget?

Aldrig förstått vad de skulle ge hela allsvenskan att ett lag värvar en profil. Att de ger laget som värvat spelaren mer och fler intäkter förstår jag.
Beror på om Jonas Olssons släkt å vänner är i närheten, annars nej.

-

En vecka kvar. Fy så taggad man är!
Citera
2017-03-24, 21:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Extremt märkligt om man går på sitt lags matcher för att spana in en spelare i motståndarlaget. Enda undantaget skulle eventuellt kunna vara om Zlatan kom tillbaka till Allsvenskan, men det lär ju såklart aldrig hända (eller hur mycket stålar har Fylle-Bosse att spendera egentligen? )
Citera
2017-03-25, 01:31
Medlem
anteri17s avatar
Det är ju uppenbart att konkurrens och bra spelare medför en vassare AS över tid. Klubbar behöver satsa för att ens stå kvar på samma plats i näringskedjan. Vissa lag satsar på etablerade namn, andra hittar spelmodeller som är utslagsgivande. De lag som visserligen inte nedgraderar, men som iaf inte förstärkt, blir kraftigt omsprungna. Ett lag som IFK Gbg är egentligen rent truppmässigt inte sämre än förra året. Men i min prediction är man en handfull placeringar lägre än inför liknande prediction inför förra säsongen.

ÖFK har gått framåt.
Djurgården kommer gå framåt.
Kalmar FF har gått framåt.
BK Häcken har gått framåt.
Troligtvis har även Peking blivit bättre.

AS är bättre än på länge, och det medför att alla lag måste hitta vägar att bli bättre. En spelare som Jonas Olsson bidrar inte enkom till nämnda tes, men tillsammans medför varje överkvalificerad spelare att nivån höjs och konkurrens stiger.
Citera
2017-03-25, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vad fan har Cmore kvar nu? Jobbigt for dom ifall dom inte far PL tillbaka. Annars sa tror jag Allsvenskan hos Discovery kommer bli urkass, sakert billigare men tror det kommer vara en javla massa reklam vilket kommer drabba halvtidssnack och forsnack.

Cmore har väl egentligen all övrig svensk idrott, handboll, hockey, speedway. Dom satsade på¨att vara kanalen för alla som samtidigt som dom ser på idrott live även vill se andra lag. (Undantaget då speedwayen där alla matcher går samtidigt samma dag vilket omöjliggör att se sitt lag och samtidigt en annan match i samma omgång).
Det kostar alltså 99/månad för Discoverys paket nu läste jag, säg att dom dubblar det så är det fortfarande halva priset mot Cmore idag. Sedan gillar jag även tanken på att låta en match/helg gå i femman. Låt det bli ett sorts tipsextra. Reklamen kommer störa som f-n men det var ju faktiskt reklam även i cmore de senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron

En värvning som Kim ger givetvis snack, en Jonas Olsson ger inte så mycket. Sedan tror jag att Olsson kan visa sig vara en sportsligt sett lika viktig värvning som Kim för DIF men en Jonas Olsson är ingen som får grannen som följer allsvenskan först i ett läge där det är guldstrid för sitt eget lag att gå i omgång 3 eller börja snacka boll. Kim hade den effekten och här i stan hade Tobbes återkomst sådan effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Får DBW starta i premiären skänker jag min havsöring jag tar på samma dag till en tiggare.
Kommer aldrig att hända mao.

Discovery kommer nog att kika på cmore och starta upp rena livekanaler som kan ses med ett "säsongskort"

Nä, det är som sagt osannolikt att JL tar sitt förnuft till fånga. Jag hoppas innerligt att vi inte förlänger med JL så länge det inte sker...
Citera
2017-03-25, 09:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Nä, det är som sagt osannolikt att JL tar sitt förnuft till fånga. Jag hoppas innerligt att vi inte förlänger med JL så länge det inte sker...

Snacket om att vi ska förlänga 1 år med JL nu är ju helt sjukt.

Nästa år är ju året vi ska bygga om vårt lag typ totalt. Varför fan ska vi isådanafall låta han vara kvar och bygga laget för att sedan dra?

Låter helt sinnessjukt. Men jag utgår i all min bitterhet ifrån att JL kommer bli kvar i Blåvitt för alltid nu typ. Nu har styrelsen hittat vad de anser är typ Sveriges och världens bästa tränare.
Citera
2017-03-25, 12:45
Medlem
Citat:

Låt oss säga att man tittar på Blåvitt som marginalåskådare så är matcher som MFF AIK tex givna medan mittenlag som Djurgården lockar mer om det är bra väder, intressanta spelare i motståndarlaget. Jag ser det mesta men vill jag ha med kompisar som kanske bara går någon gång så kan en profilvärvning eller även som Isak i AIK ifjol alltså lovande spelare vara en faktor som ökar chansen. Källström i Djurgården lockar ju Jonas Olsson inte. När Henke kom tillbaka till HIF för några år sedan tyckte man ju det ökade intresset föra att titta på HIF när de kom på besök.

Liksom att se Anders Svensson i Elfsborg även om man hatar bortalaget så ger det ju matchen en högre kvalité när man får se riktiga klasspelare i motståndarlaget, så pass intresserad är man ju av fotboll i gemen. Det finns ju inte så många i AS.
Citera
2017-03-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Snacket om att vi ska förlänga 1 år med JL nu är ju helt sjukt.

Nästa år är ju året vi ska bygga om vårt lag typ totalt. Varför fan ska vi isådanafall låta han vara kvar och bygga laget för att sedan dra?

Låter helt sinnessjukt. Men jag utgår i all min bitterhet ifrån att JL kommer bli kvar i Blåvitt för alltid nu typ. Nu har styrelsen hittat vad de anser är typ Sveriges och världens bästa tränare.

Värsta är ju att Elfsborg sparkade honom pga dåligt ledarskap bl.a. undrar var de sade för referenser och vad de tänkte. Toppen bara att lura på Blåvitt JL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in