Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Jag förstår om man tänkte så för 3-4 år sedan, men nu har ju säsongerna sett identiska ut.
Vi kommer inte komma 1a om vi ständigt har usla vårsäsonger.
Man kan säga att vi hade vunnit om inte Malmö hade varit så överlägsna, men AIK Fotboll ska kunna vinna på eget bevåg.
Ja, Björn Wesström måste bort, men han lär väl sitta kvar.
En förklaring till sämre vårsäsonger är att vi ofta varit (ekonomiskt) tvungna att sälja bort mer än halva laget. Det var ju ganska tydligt vad Alm tyckte om det. "Sålt för 240 Mkr och köpt gör 40 Mkr, under min tid som tränare".
I år har vi bland annat tagit in Lindqvist, Olsson, Nyholm, Obasi, Stefanelli, Goitom, Thern, Linnér. Att vi ändå hugger på en europaplats får väl ses bra prestation.
Sedan finns det väl npgra till i Taylor, Gomez, Mushito, Stipe, Krpic som inte fått så mkt speltid - men de har inte heller kostat så mkt. Om jag förstått det rätt så är Stefanelli som det använts Isakpengar till, och hans 8 mål och 3 assist på 13 framträdanden får väl vara mer än godkänt. Han har dessutom ett EU-pass (italien) som kanske kan förenkla en försäljning, jmf exempelvis Sarfo.
Förhoppningsvis kan vi behålla mer sv truppen till 2018 än vi gjort de senaste åren. Högst tveksamt om det räcker för att utmana Malmö.