2017-10-17, 00:08
Medlem
snillet_1s avatar
Ointressantaste säsongen på länge. Man väntade bara på att Malmö skulle säkra guldet, övriga lag tog för lång tid på sig, balanserade fel eller sålde bort sig från titelstriden.

Får se hur Malmö ser ut i mars, de har en del kontrakt och annat som spökar nu.
Citera
2017-10-17, 00:29
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ointressantaste säsongen på länge. Man väntade bara på att Malmö skulle säkra guldet, övriga lag tog för lång tid på sig, balanserade fel eller sålde bort sig från titelstriden.

Får se hur Malmö ser ut i mars, de har en del kontrakt och annat som spökar nu.
Helt ärligt är kontraktsituationen inte ett speciellt stort problem:

Tinnerholm: Visst, det svider, men ersättaren Eric Larsson kommer förmodligen fylla de skorna bra.
Rakip: Ska bli skönt att bli av med. Åtta mål i alla ära, men han är en äcklig lirare.
Levicki: Inte klart att han sticker än men det vore tråkigt om han gjorde det. Han är bra, briljant ibland, men Innocent kommer gå in där istället och göra det bättre.
Berget: Kämpar på bra men blandar och ger. Får vi en stark ytter så kommer det bli bättre än med JI.
Citera
2017-10-17, 00:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Märkligt hur Norrköping stod med mössan i hand hela andra halvlek, men utfallet med guld till Skåne var ju oundvikligt såhär långt in på säsongen med den poängsumman relativt konkurrenterna.

Så länge AIK gör svaga vårsäsonger så kommer nog inget lag kunna konkurrera mot Malmö är min gissning.

Hur kan AIK inte se över sina försäsonger när man ständigt gör så usla vårar?
Att ingen analyserat försäsongsträningen är ju bisarrt.

Som AIKare är jag innerligt trött på dessa ständiga 2a och 3eplatser.
Hade hellre tagit några skitår och slutat 5a och det innebar att man fick ett guld eller två ibland.

Rutinen "dålig vår, bra sommar och höst, kvala till Europa League, åka ut när man börjar få hopp" börjar bli väldigt förutsägbar och tråkig.
Citera
2017-10-17, 01:43
Medlem
Cents4s avatar
Blir intressant att se om MP får förlängt av Malmö. DA sa på intervjun att man vill ha kvar honom, men frågan är om den innersta kretsen i Malmö är lika övertygade. Jag tycker att man stundtals har sett bra ut, men spelmässigt ska man kunna begära mer med tanke på spelarmaterialet.

Får väl hoppas att de åtminstone tar sig till Europa, var pinsamt att skåda deras kval detta år.
Citera
2017-10-17, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Blir intressant att se om MP får förlängt av Malmö. DA sa på intervjun att man vill ha kvar honom, men frågan är om den innersta kretsen i Malmö är lika övertygade. Jag tycker att man stundtals har sett bra ut, men spelmässigt ska man kunna begära mer med tanke på spelarmaterialet.

Får väl hoppas att de åtminstone tar sig till Europa, var pinsamt att skåda deras kval detta år.

Man får en annan känsla när det kommer till tränarfrågan än man hade förra säsongen så Pehrsson lär nog vara kvar även nästa säsong.

Jag kan tycka mig se en röd tråd i spelet men det har inte fallit ut helt än så förhoppningsvis ser vi en förbättring till nästa säsong.
Citera
2017-10-17, 07:06
Medlem
varför har tex ajk en stjärna på bröstet? har inte rakip fler sm guld än vad dom har
Citera
2017-10-17, 07:24
Medlem
kostymnisses avatar
Man får gratulera MFF först och främst.

Sedan är säsongen som sådan mestadels rörig och tråkig. Nu är säsongen slut, vilka som åker ur är klart och kampen mellan J.Södra och GIF Sundsvall om kvalplatsen är inget att hetsa upp sig för som utomstående även om jag givetvis hoppas att J.Södra hellre hänger kvar som har riktig fotbollsplan och är en bekväm resa.
Striden om den sista EL-platsen känns inte direkt upphetsande och även om vissa försöker få igång nån sorts hets om att bli topp-åtta för två hemmamatcher i cupen kan vi lika gärna spela junisarna i sista tre matcherna.
Citera
2017-10-17, 07:50
Medlem
Grattis MFF, nu har ni skaffat er den andra stjärnan på ett ärligt sätt.

Nu när guldstriden slutgiltigt är stängd, kan vi stänga bottenstriden nästa omgång? Tittar på er Örebro och Elfsborg.
Citera
2017-10-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man får gratulera MFF först och främst.

Sedan är säsongen som sådan mestadels rörig och tråkig. Nu är säsongen slut, vilka som åker ur är klart och kampen mellan J.Södra och GIF Sundsvall om kvalplatsen är inget att hetsa upp sig för som utomstående även om jag givetvis hoppas att J.Södra hellre hänger kvar som har riktig fotbollsplan och är en bekväm resa.
Striden om den sista EL-platsen känns inte direkt upphetsande och även om vissa försöker få igång nån sorts hets om att bli topp-åtta för två hemmamatcher i cupen kan vi lika gärna spela junisarna i sista tre matcherna.

Inte alls klart vilka som åker ur, AFC kan fortfarande gå om Södra.
Citera
2017-10-17, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Grattis Malmö, finns inte så mycket mer att säga tyvärr. Hoppas dock att ni kör skiten ur sorkarna, men det är nog att hoppas för mycket.
Hade vi fått igång allting lite tidigare, kanske vunnit ETT ENDA JÄVLA HORDERBY, och fått behålla en hel Mrbati så tror jag vi hade slagits med er ända i ni kaklet, även om ni hade vunnit även då.

Visst får väl MP ändå sparken va? Ska vi sätta en peng på att han vart hotad isåfall?

If "ifs" and "buts" were candy and nuts, we'd all have a merry Christmas.

MP kommer få stanna, finns inga tecken på något annat. Kuhn fanns det ändå ett snack om innan säsongen var slut osv.
Citera
2017-10-17, 09:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Hur kan AIK inte se över sina försäsonger när man ständigt gör så usla vårar?
Att ingen analyserat försäsongsträningen är ju bisarrt.

Som AIKare är jag innerligt trött på dessa ständiga 2a och 3eplatser.
Hade hellre tagit några skitår och slutat 5a och det innebar att man fick ett guld eller två ibland.

Rutinen "dålig vår, bra sommar och höst, kvala till Europa League, åka ut när man börjar få hopp" börjar bli väldigt förutsägbar och tråkig.

Det är väl klart att de analyseras varför de blir som det blir, men uppenbarligen är det svårt att komma till bukt med problemet.

Jag tror väl dock att om man kommer tvåa, trea flera år i rad hamnar man etta till slut. Alternativet vore ju annars att förlora matcher med flit men det är nog ingen väg till framgång direkt. Ett stort problem är ju att vi spelar vår-höst, det gör att sommarfönstret avgör väldigt mycket, de som är duktiga försvinner och det kan även vara så att vi tappar spelare som gör bra på hösten.

Inför i år tappar vi: Ofori, Obasi, Isak och Carlgren. Fyra spelare från startelvan och vi ersätter med Olsson, Linner, Krpic och Goitom, får börja om och försöka sätta laget så gott det går. Först den senaste två månaderna har vi haft ett riktigt bra lag, men då är det för sent. Hoppas bara vi får behålla så många som möjligt till nästa säsong.
Citera
2017-10-17, 09:54
Medlem
ulvvfs avatar
Rakip är den som malmö bör fokusera på att få förlängt med, ung och nästan landslagsklass på han redan. Han har absolut störst värde. Att låta han gå gratis just då han fick sitt genombrott måste svida om det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in