2017-10-17, 09:58
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är väl klart att de analyseras varför de blir som det blir, men uppenbarligen är det svårt att komma till bukt med problemet.

Jag tror väl dock att om man kommer tvåa, trea flera år i rad hamnar man etta till slut. Alternativet vore ju annars att förlora matcher med flit men det är nog ingen väg till framgång direkt. Ett stort problem är ju att vi spelar vår-höst, det gör att sommarfönstret avgör väldigt mycket, de som är duktiga försvinner och det kan även vara så att vi tappar spelare som gör bra på hösten.

Inför i år tappar vi: Ofori, Obasi, Isak och Carlgren. Fyra spelare från startelvan och vi ersätter med Olsson, Linner, Krpic och Goitom, får börja om och försöka sätta laget så gott det går. Först den senaste två månaderna har vi haft ett riktigt bra lag, men då är det för sent. Hoppas bara vi får behålla så många som möjligt till nästa säsong.

Hoppas vi får behålla Olsson. Restrerande tror jag inte att det finns överdrivet intresse för. Obasi är bra, men tvivlar på att han vill spela andrafiol efter Stefanelli och Goitom.
Citera
2017-10-17, 11:18
Medlem
simonvps avatar
I ärlighetens namn: exakt VAD är det JM utvecklat som Nanne inte klarade av? Ge unga spelare chansen är det enda jag kommer på.

Annars är det exakt samma oroväckande tendenser nu som under ”framtidens fotboll”. Ett spelsystem som spelarna inte klarar av och som man är uppenbart obekväma med.

Så jävla typiskt oss bajare att sätta JM på en piedestal efter att han uträttat en första halva som får anses godkänd, med en väldigt simpel och försiktig taktik. Med den nya offensivare balanserade truppen har han knappt uträttat ett jota. Han har blivit taktiskt manglad mot aik, Peking, MFF och nu KFF.

Det finns inte en jävla chans i helvetet att detta lag ska vara redo att utmana om topplatser redan nästa år. Inga tendenser whatsoever. Ekorrehjulet ”sovande jätten Bajen” fortsätter rulla vidare.
Citera
2017-10-17, 11:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Rakip är den som malmö bör fokusera på att få förlängt med, ung och nästan landslagsklass på han redan. Han har absolut störst värde. Att låta han gå gratis just då han fick sitt genombrott måste svida om det sker.

Tycker han är en rätt begränsad spelare, men har ett par bra egenskaper. För att bli landslagsklass måste han förbättra flera saker.
Citera
2017-10-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Blir intressant att se om MP får förlängt av Malmö. DA sa på intervjun att man vill ha kvar honom, men frågan är om den innersta kretsen i Malmö är lika övertygade. Jag tycker att man stundtals har sett bra ut, men spelmässigt ska man kunna begära mer med tanke på spelarmaterialet.

Får väl hoppas att de åtminstone tar sig till Europa, var pinsamt att skåda deras kval detta år.
Vilken krets tillhör DA om inte den innersta?
Citera
2017-10-17, 13:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker han är en rätt begränsad spelare, men har ett par bra egenskaper. För att bli landslagsklass måste han förbättra flera saker.

För åtta omgångar sedan hade jag skrivit under på allt. Nu? Nja. Hoppas få se honom fortsätta utvecklas i Malmötröjan. Viktigast att förlänga med är annars Lewicki. För mig är han nästan årets Malmöspelare.
Citera
2017-10-17, 13:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
För åtta omgångar sedan hade jag skrivit under på allt. Nu? Nja. Hoppas få se honom fortsätta utvecklas i Malmötröjan. Viktigast att förlänga med är annars Lewicki. För mig är han nästan årets Malmöspelare.

Jag vill också ha kvar honom. Han har hittat en position och roll som passar egenskaperna. Jag vill inte se honom centralt igen utan där han spelar nu.
Citera
2017-10-17, 13:37
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
I ärlighetens namn: exakt VAD är det JM utvecklat som Nanne inte klarade av? Ge unga spelare chansen är det enda jag kommer på.

Annars är det exakt samma oroväckande tendenser nu som under ”framtidens fotboll”. Ett spelsystem som spelarna inte klarar av och som man är uppenbart obekväma med.

Så jävla typiskt oss bajare att sätta JM på en piedestal efter att han uträttat en första halva som får anses godkänd, med en väldigt simpel och försiktig taktik. Med den nya offensivare balanserade truppen har han knappt uträttat ett jota. Han har blivit taktiskt manglad mot aik, Peking, MFF och nu KFF.

Det finns inte en jävla chans i helvetet att detta lag ska vara redo att utmana om topplatser redan nästa år. Inga tendenser whatsoever. Ekorrehjulet ”sovande jätten Bajen” fortsätter rulla vidare.

Fast det är alldeles för tidigt att kritisera JM. Först efter 11-12 fönster kan vi säga något.
Citera
2017-10-17, 14:38
Medlem
Gallachers avatar
Vardar-matchen gör fortfarande ont i mig. Säsongen får trots allt klassas som medioker även om vi vann guld. Kommer inte bli besviken eller arg om Magnus får gå.

Men ja, tack för i år deltagare.
Citera
2017-10-17, 14:49
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är väl klart att de analyseras varför de blir som det blir, men uppenbarligen är det svårt att komma till bukt med problemet.

Jag tror väl dock att om man kommer tvåa, trea flera år i rad hamnar man etta till slut. Alternativet vore ju annars att förlora matcher med flit men det är nog ingen väg till framgång direkt. Ett stort problem är ju att vi spelar vår-höst, det gör att sommarfönstret avgör väldigt mycket, de som är duktiga försvinner och det kan även vara så att vi tappar spelare som gör bra på hösten.

Inför i år tappar vi: Ofori, Obasi, Isak och Carlgren. Fyra spelare från startelvan och vi ersätter med Olsson, Linner, Krpic och Goitom, får börja om och försöka sätta laget så gott det går. Först den senaste två månaderna har vi haft ett riktigt bra lag, men då är det för sent. Hoppas bara vi får behålla så många som möjligt till nästa säsong.

Jag förstår om man tänkte så för 3-4 år sedan, men nu har ju säsongerna sett identiska ut.
Vi kommer inte komma 1a om vi ständigt har usla vårsäsonger.
Man kan säga att vi hade vunnit om inte Malmö hade varit så överlägsna, men AIK Fotboll ska kunna vinna på eget bevåg.

Ja, Björn Wesström måste bort, men han lär väl sitta kvar.
Citera
2017-10-17, 15:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Fast det är alldeles för tidigt att kritisera JM. Först efter 11-12 fönster kan vi säga något.

Hahaha touché

JM använder sig av samma retorik som Nanne och försöker köpa sig tid. 2018 SKA vi vara ett topplag, finns inga ursäkter eller undanflykter för detta.

Han har satt sig i en sits där utrymmet för felmarginaler är icke-existerande. Pressen kommer vara ännu hårdare på spelare som hittills inte har steppat upp.

Dessutom kommer det ställas krav på att unga spelare som Bengtsson och Degerlund SKA vara färdiga för toppstrid nästa år, och det ser jag inte att de kommer vara.
Citera
2017-10-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man får gratulera MFF först och främst.

Sedan är säsongen som sådan mestadels rörig och tråkig. Nu är säsongen slut, vilka som åker ur är klart och kampen mellan J.Södra och GIF Sundsvall om kvalplatsen är inget att hetsa upp sig för som utomstående även om jag givetvis hoppas att J.Södra hellre hänger kvar som har riktig fotbollsplan och är en bekväm resa.
Striden om den sista EL-platsen känns inte direkt upphetsande och även om vissa försöker få igång nån sorts hets om att bli topp-åtta för två hemmamatcher i cupen kan vi lika gärna spela junisarna i sista tre matcherna.

AFC kan fortfarande hänga kvar även om jag inte tror att det kommer ske, nästa år är det 4 lag från 08-land i AS, dessutom ett gäng från typ samma breddgrader, Dalarna, börjar bli väl norr-tungt. Får hoppas att J Södra blir kvar, sedan spelar det mindre roll om det är Trelleborg eller Öster som tvålar dit Sundsvall.

För Blåvitts del hoppas jag vi fortsätter spela in våra yngre och inte går på semester än. Skall bli intressant att se vart GAIS haveri slutar, sedan blir det fokus på Spurs.

Edit: Just det, grattis Malmö.
Citera
2017-10-17, 20:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
AFC kan fortfarande hänga kvar även om jag inte tror att det kommer ske, nästa år är det 4 lag från 08-land i AS, dessutom ett gäng från typ samma breddgrader, Dalarna, börjar bli väl norr-tungt. Får hoppas att J Södra blir kvar, sedan spelar det mindre roll om det är Trelleborg eller Öster som tvålar dit Sundsvall.

För Blåvitts del hoppas jag vi fortsätter spela in våra yngre och inte går på semester än. Skall bli intressant att se vart GAIS haveri slutar, sedan blir det fokus på Spurs.

Edit: Just det, grattis Malmö.

Ett tjugofaldigt tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in