Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Man får gratulera MFF först och främst.
Sedan är säsongen som sådan mestadels rörig och tråkig. Nu är säsongen slut, vilka som åker ur är klart och kampen mellan J.Södra och GIF Sundsvall om kvalplatsen är inget att hetsa upp sig för som utomstående även om jag givetvis hoppas att J.Södra hellre hänger kvar som har riktig fotbollsplan och är en bekväm resa.
Striden om den sista EL-platsen känns inte direkt upphetsande och även om vissa försöker få igång nån sorts hets om att bli topp-åtta för två hemmamatcher i cupen kan vi lika gärna spela junisarna i sista tre matcherna.
AFC kan fortfarande hänga kvar även om jag inte tror att det kommer ske, nästa år är det 4 lag från 08-land i AS, dessutom ett gäng från typ samma breddgrader, Dalarna, börjar bli väl norr-tungt. Får hoppas att J Södra blir kvar, sedan spelar det mindre roll om det är Trelleborg eller Öster som tvålar dit Sundsvall.
För Blåvitts del hoppas jag vi fortsätter spela in våra yngre och inte går på semester än. Skall bli intressant att se vart GAIS haveri slutar, sedan blir det fokus på Spurs.
Edit: Just det, grattis Malmö.