2017-08-21, 15:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Du tycker att han hanterar situationen bra men lutar åt att det ska vara straff och rött för Dahlberg? Fair enough.

Jag säger inte att det ska vara rött. En känsligare domare kunde visa ut honom.
Att döma straff för Häcken hade inte helt fel. Domaren har inga möjligheter att se repriser så från hans synvinkel ser det väl ut som om DBW ramlar över MR13. På reprisen ser det ut som om DBW lägger sig över honom.

Ja, Al-Hakim skötte detta bra.
Citera
2017-08-21, 16:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
VD Simon Åström säger nu att Axéns ersättare är klar men att det kommer dröja ytterligare innan det kan offentliggörs. Med den beskrivningen låter det ju inte som att det rör sig om en kontraktslös tränare. Vågar man hoppas på att det är Jimmy Thelin som plockas från J-Södra?

Eller så slutar det med Peter Swärdh...

Rikard Norling? Verkar ju inte som om de är 100% nöjda med resultaten. Hade det varit något som julklapp?
Citera
2017-08-21, 16:31
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Självklart, men frisparken är ju allt annat än feldömd. Anders Andersson (ungefär lika neutral som jag, fast åt andra hållet ) säger att det är 50/50 vilket möjligtvis skulle kunna stämma om man bara ser på vem som är först till bollen. Skillnaden är ju att Dahlberg plockar upp bollen med händerna medans Ranégie satsar med hyfsat utsträckt ben plus resten av kroppen. Han borde ju dessutom insett att det inte fanns en rimlig chans att han skulle kunnat peta bollen förbi Dahlberg på ett schysst sätt, då hade han fått vara där mycket tidigare. Verkligen inget tveksamt domslut.

Hur kan det vara en 50/50 om Dahlberg plockade upp bollen? Och nej, Dahlberg plockade inte upp bollen, man får vara rejält vindögd/pantad för att påstå det.
Citera
2017-08-21, 16:40
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rikard Norling? Verkar ju inte som om de är 100% nöjda med resultaten. Hade det varit något som julklapp?

Det kommer inte hända.

Efter att precis ha hört vår VD prata i radio om vår nye tränare är jag på sättet han uttrycker sig på iaf ganska övertygad om att det rör sig om ett yngre och modernt namn. Kom igen nu för fan Thelin!
Citera
2017-08-21, 16:48
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Jag säger inte att det ska vara rött. En känsligare domare kunde visa ut honom.
Att döma straff för Häcken hade inte helt fel. Domaren har inga möjligheter att se repriser så från hans synvinkel ser det väl ut som om DBW ramlar över MR13. På reprisen ser det ut som om DBW lägger sig över honom.

Ja, Al-Hakim skötte detta bra.

Visst, men upprepar: en (helt korrekt) frispark åt andra hållet hade redan blivit utdömd när Wiklander lägger sig över Ranégie.

Även om Ranégie lyckas peta bollen förbi Dahlberg så fullföljer han satsningen på ett regelvidrigt sätt.
Citera
2017-08-21, 16:50
Medlem
kostymnisses avatar
Häckens uppträdande gör som en annan redan skrivit att man kan förstå frustrationen i bajen-lägret.

Visst att vi inte alltid spelar vackrast men fyfan för alla fula smällar,filmningar och den där j-a Ranegies mangling av Dahlberg. Det lär inte vara andra än blåvitta som minns men det var ju nära på "Bertilsson mot Järelöv"-klass på den Ranegie där... Fyfan.

Häcken verkar med sitt beteende iaf försöka se till att bli avskydda av oss för att kunna hetsa upp folk inför "derbyn".

Det positiva var ju att PaKa var tillbaka.
Citera
2017-08-21, 17:02
Medlem
nomadics avatar
Onyanserat tjat om att Ranegies satsning skulle vara så ful måste jag som neutral säga...

Är det någon som på allvar tycker att den här:

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/atwf2i9yba4eh

är fulare än den här:

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/avtwqduxeb686
Citera
2017-08-21, 17:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Onyanserat tjat om att Ranegies satsning skulle vara så ful måste jag som neutral säga...

är fulare än den här:

Ranegie är ju varken etta eller tvåa på bollen utan trea och går ändå in så vilket i sig är fult.

Den andra situationen är duell och att det blir en döende svanen där beror ju på att det alltid ser ut så från spelaren ifråga.
Det är enorm skillnad på situationerna.
Citera
2017-08-21, 17:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Gjorde inte Dahlberg en liknande grej mot Elfsborg?
Jag var inne på att jag hade sett Dahlberg göra det nyligen, man kan ju tycka att han borde ha lärt sig från den gången.

Citat:
Har sett reprisen flera gånger. Ranégie satsar för bryskt och otajmat, inget tvivel om det i mina ögon.

Dessutom är en slow-motion repris inte alltid ett solklart facit, då man exempelvis kan missa hur våldsam en satsning är när man inte uppfattar hastigheten o.s.v.
Du menar att han kom i en våldsam satsning i full fart efter att ha glidit förbi DBW som höll emot allt han kunde?

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst att vi inte alltid spelar vackrast men fyfan för alla fula smällar,filmningar och den där j-a Ranegies mangling av Dahlberg. Det lär inte vara andra än blåvitta som minns men det var ju nära på "Bertilsson mot Järelöv"-klass på den Ranegie där... Fyfan.
Jag hoppas att ni har noterat att alla icke-blåvita hittills som har uttalat sig om detta håller med om att Ranegie agerade rätt?
Citera
2017-08-21, 17:22
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Häckens uppträdande gör som en annan redan skrivit att man kan förstå frustrationen i bajen-lägret.

Häcken verkar med sitt beteende iaf försöka se till att bli avskydda av oss för att kunna hetsa upp folk inför "derbyn".

Det positiva var ju att PaKa var tillbaka.
En annan kommer ihåg när Carlgren "fick skylla sig själv" då han var utanför sin fredade zon förra året mot blåvitt.
Citera
2017-08-21, 17:23
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ranegie är ju varken etta eller tvåa på bollen utan trea och går ändå in så vilket i sig är fult.

Skitsnack. Dahlberg är inte i närheten av att ha kontroll på bollen.
Citera
2017-08-21, 17:35
Medlem
Citat:

är fulare än den här:

Dahlberg har händerna på bollen. Den andra tacklingen kommer jag knappt ihåg, dock så satte Hysén in en jävligt fin axel mot axel på grinollen Paulinho, billig frispark till Häcken, ett Häcken som är ett myglande sopgäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in