2017-08-21, 00:30
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Så,
Yasin stod alltså och skrek och gestikulerade aggressivt mot en 12årig flicka som var en av kvällens bollkallar.

Trevlig snubbe.
AIK stilen!
Citera
2017-08-21, 00:43
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Han har å andra sidan bara spelat två matcher mot AIK sedan dess.
Sant. Dock var det rätt pinsamt i fjol när hela Djurgården med Magnus Eriksson i täten snackade om att ta ner AIK och Alexander Isak på jorden och vinna över det där derbyspöket en gång för alla. AIK vann med 3-0 på bortaplan, Isak gjorde två av målen. Lägg därtill Erikssons bakgrund hos oss. Jag tror inte att han kommer att göra mål i derbyt. Engvall däremot har ju erfarenhet av att sänka oss i betydelsefulla matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Djurgården spelar onsdag, och känner man Özcan ordentligt så kommer de flesta startspelarna spela cupmatchen. Jag som Djurgårdare känner mig rätt positiv inför derbyt, men man känner såklart till derbyhistoriken och att AIK är vassa på att försvara ledningar. Djurgården är bättre nu än vad man varit på åtminstone 10 år, AIK har inte sitt bästa år men hotet från Goitom/Obasi finns där alltid ändå.

Spännande det där sista du skrev förresten då det i DIF-podden snackades det om att Djurgården i detta derby spelar med en annan press än tidigare derbyn då vi nu kan gå för Europaplats och inte "enbart" för en derbyvinst...
Tycker inte att vi är så vassa på att försvara ledningar som många andra lags supportrar vill få det till. Visst, det var vårt signum under våren men glöm inte att vi stundtals spelade 5311/361 tack vare våra, då, värdelösa anfallare. Inte supersvårt att försvara en ledning med den formationen. Nu har vi fått in anfallare och en offensiv vänstervinge så då har vi lättat på de defensiva tyglarna en aning. Det ser man ju i antal gjorda och insläppta mål. Vi både gör fler och släpper in fler, även om det fortfarande är få. Braga borta, Östersund och Göteborg är matcher där vi tappat en 1-0-ledning till 1-2.

Varför kommer Özkan att spela startspelare från start i cupen och inte rotera? Hur ser det ut med skadorna - kommer Beijmo, Olsson och Isaksson lira? Avstängningar?

Ja, klart ni har press på er när det gäller Europaplats. Dock är det inget som kommer påverka oss skulle jag tro, vi har ju ändå legat i toppen i sex raka säsonger nu. Dessutom har jag väldigt svårt att se något annat lag än Malmö, AIK och Djurgården komma topp 3 i år oavsett hur jämn tabellen är. Viktigaste faktorn i detta derbyt tror jag är att den som vinner kan stoltsera med att vara bäst i stan 2017.

Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
AIK stilen!
Yasin har spelat 18 matcher sammanlagt för oss och en handfull träningar...
Senast redigerad av Eldarn. 2017-08-21 kl. 00:46.
Citera
2017-08-21, 06:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vilket smutsigt jävla lag Häcken är alltså. Hela jävla frontfyran/femman är ett riktigt jävla gäng vidriga spelare.

Spelar enormt jävla fult med efterslängar, tvåfotssatsningar och filmar. Paulinho, Yassin, Abubakari och Nasiru Mohammed. Vilken jävla kvartett.

Mohammed och Yassin slår båda DBW i ansiktet. Ranegie dundrar in sjukt sent i Dahlberg och Nasiru Mohammed eller om det var Abubakari tvåfotssatsar mot DBW trots att han är långt före in i duellen om bollen varpå han blir arg och förnedrad av att DBW säger till honom.

Förstår Hammarby helt och hållet som inte gav dessa djur bollen tillbaka.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-08-21 kl. 06:22.
Citera
2017-08-21, 06:16
Medlem
hade man inte kollat någon annan match med östersund sen de gick upp så hade det varit svårt för en AIKare att första hypen. ligger väl på typ 3-1-0 med 10-2 i målskillnad mot dessa barcaspelare nu
Citera
2017-08-21, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vilket smutsigt jävla lag Häcken är alltså. Hela jävla frontfyran/femman är ett riktigt jävla gäng vidriga spelare.

Spelar enormt jävla fult med efterslängar, tvåfotssatsningar och filmar. Paulinho, Yassin, Abubakari och Nasiru Mohammed. Vilken jävla kvartett.
Har ni också insett det nu?
Citera
2017-08-21, 06:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Har ni också insett det nu?

Har inte tänkt så mycket på Häckens lag/spel förutom det faktum att de spelar så himla likt Barcelona att man ibland tror man slagit på fel tv-kanal. Men då jag aldrig någonsin tittar på deras matcher förutom mot oss samt att de ju byter typ halva startelvan av legoknektar från Afrika inför varje säsong har jag dålig koll.

Men igår insåg jag det ja.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-08-21 kl. 06:27.
Citera
2017-08-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ska bli intressant med ett derby där båda lagen fått vila lika länge. Dif kommer att mönstra en full och hel elva för första gången på år och dar. Isaksson är tillbaka. Jonas Olsson är för en gångs skull inte skadad, Engvall har fått näta, vänsterkanten är livsfarlig och Eriksson har totalt frikort på främre mitten. Högerkanten är väl risken.
Derbyångesten har redan slagit till. Utöver att ni ligger före i tabellen (tillfälligt) så känns det som om ni har lite medgångsmomentum.

Kongo, Isaksson, Engvall, Olsson och Eriksson är väl dessutom sådana som trivs på riktigt gräs?

Hoppas på spöket och en hård grinig match utan alltför stora domarmisstag.

Jag hoppas på att vi får ihop en startelva. Vi har lite småskador/sjukdom i truppen och åtminstone Affane är väl avstängd (maskning vid en frispark när vi leder med 0-3 och 10 minuter kvar).

Angående Affanes varning så har vi fått ngr sådana varningar i år. Unge Linner blev ju också avstängd efter tre gula. Jag är färgad, men maskar AIK så mkt. Jag tycker flera andra (AFC, Häcken, Kalmar,...) gör det mkt mer och systematiskt utan bestraffning.
Inte så att vi alltid springer och eldar på tempot - men jag ser sällan maskningsvarningar i andra matcher?

Apropå unge Linnér (ytterligare en hållen nolla) så satt hans lillebror på bänken.
Citera
2017-08-21, 10:07
Medlem
Jag hade hoppas på att de onda skulle ha fyra vinster till säker mark ovanför strecket, men nu är avståndet bara två vinster och jag börjar bli orolig att de kan hänga kvar.
Citera
2017-08-21, 11:54
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jag har helt lagt över favorittipset på Djurgården. Dock ska det spelas Svenska Cupen i veckan, AIK spelar på torsdag. Vet inte när Djurgården spelar.
...

AIK spelar på onsdag de med, KFF är det enda allsvenska laget som spelar cupmatch på torsdag.
Citera
2017-08-21, 12:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Mohammed och Yassin slår båda DBW i ansiktet. Ranegie dundrar in sjukt sent i Dahlberg och Nasiru Mohammed eller om det var Abubakari tvåfotssatsar mot DBW trots att han är långt före in i duellen om bollen varpå han blir arg och förnedrad av att DBW säger till honom.

Förstår Hammarby helt och hållet som inte gav dessa djur bollen tillbaka.
Jag antar att du var på plats och kollade. Klacken till och med? Det är ju tämligen välkänt att dom som står där brukar ha väldigt dålig koll på vad som hände i matchen.

Tvåfotssatsningarna vann ni, båda era nya afrikaner hade var sin där bara ett gult kort delades ut, det kan ni tacka Al Hakim för.
Det var Abubakari som tryckte upp handflatan i DBW:s ansikte, det var inget slag. Rött kort hade dock inte varit fel. Någon fler liknande grej fångade inte kameran så en eventuell händelse 2 såg jag inte.
Ranegie skulle nog haft straff när DBW medvetet la sig ovanpå honom i straffområdet efter att Dahlberg varit för nonchalant och inte plockade upp bollen i tid.

Sen för att påpeka min opartiskhet så kan jag säga att även ni kanske skulle haft en straff när Boman är på väg igenom och en Häcken-back gör en misstänkt rörelse med armen i närheten av bollen och läget försvinner. Har dock inte sett repris på det läget så jag är inte säker.

EDIT: Det var väl inte så länge sen som Dahlberg fixade ett mål för motståndarna på ungefär samma sätt? Eller klarade han sig undan med blotta förskräckelsen då med?
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2017-08-21 kl. 12:03.
Citera
2017-08-21, 12:03
Medlem
Förstår att gnagarna vill lägga över favoritskapet men ska man vara ärlig mot sig själv finns det inte en chans att dif vinner ett derby.

Tror på 2-0 gnaget och avgångsropen mot Özcan haglar trots difs bästa säsong på många år.
Citera
2017-08-21, 12:05
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Konstigt att De Graca inte gick till en bättre klubb, visserligen "hem" men han borde ju kunnat gå in i ett annat engelskt lags akademi, eller bli truppspelare hos ett Championship-lag och kanske spela upp sig och bevisa för Steve Gatting & Kwame Ampadu att dom gjorde fel, men den loser-mentaliteten från Norra London som tar över folk som A.L.I.E. kanske lämpar sig för IFK GBG.

Antagligen för att ingen annan klubb ville ha honom. Han gjorde sina första A-lagsminuter och sin första A-lagsmatch denna månaden.

Dessa akademispelare från England är inte alltid så jävla bra, minns Erik Lund. Fy fan vad dålig han var.

Glad över det nyförvärvet. Tycker han gav ett stabilt intryck igår. Ser ut som Mats Gren har gjort ännu ett bra nyförvärv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in