2017-07-30, 19:59
Medlem
mishimas avatar
Den där bakom kulisserna-filmen AIK tog fram från när de var i Argentina och värvade Stefanelli riskerar att på sikt bli en komisk kalkon.

Man visade upp hur proffsig och noggrann scoutingen var när man hittade den här spelaren. Det var så superperfekt. Så värvade man en dyr flopp.

Vi får se.
Citera
2017-07-30, 20:12
Medlem
snurresnigels avatar
Där tappade aik garanterat guldchansen som fanns.
Citera
2017-07-30, 20:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Tja..om man ens kan säga att den fanns innan heller för något annat lag än MFF. Det har rätt tidigt varit klart att MFF tar det här. Knappast att dom tappar så mycket.
Citera
2017-07-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Blir man taktiskt utmanövrerad av Nanne Bergstrand(!) är det högt tid att avgå. Faktiskt. Sa det när Alm sparkades ut, säger det igen: Different name, same shit. Bye bye Norling!

Han kan ta en del spelar med sig. Bl a Linnér och Thern. Vet att Linnér är ung men han håller inte måttet i Allsvenskan ännu. Vi har släppt in få mål men det är tack vare en grymt försvar. Skulle nog påstå att Linnér kan ifrågasättas vid minst hälften av de bollar vi ändå har släppt in. Inklusive den idag.

Thern är totalt ineffektiv, dessutom framstår han som så satans bonnig i alla intervjuer man ser med honom. Tror även att han verkar ha lite för höga tankar om sin egen förträfflighet. Han kanske trivs i AIK men jag tror inte AIK trivs med honom. Skicka honom vidare till nästa klubb omgående.

Det finns fler att såga men just nu är jag bara så jävla förbannad att jag måste gå och slå sönder något först...

Linnér kanske tabbat sig, men han har ändå förhållandevis hög räddningsprocent, nu har jag iofs inte gått igenom hans räddningar så det kanske har varit rätt så tacksamma avslut som han fått hantera... 4a i målvaktsligan i vilket fall som helst, 3a om man bara kollar på 1a målvakter.

Skönt med 3 poäng idag, rättvist. Får hoppas att vi även kan vinna över Kalmar.
Citera
2017-07-30, 20:27
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den där bakom kulisserna-filmen AIK tog fram från när de var i Argentina och värvade Stefanelli riskerar att på sikt bli en komisk kalkon.

Man visade upp hur proffsig och noggrann scoutingen var när man hittade den här spelaren. Det var så superperfekt. Så värvade man en dyr flopp.

Vi får se.
Det lilla man har sett av honom måste man ändå säga att han ser intressant ut. Men "14-miljoners mannen" Quirino såg också intressant ut, det vet vi hur det slutade.
Citera
2017-07-30, 20:38
Medlem
6 mål på 9 hemmamatcher. Sparka Norling åt helvete innan det är helt tomt på läktarna. Fyfan vilken jävla dödgrävarfotboll.
Citera
2017-07-30, 20:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det lilla man har sett av honom måste man ändå säga att han ser intressant ut. Men "14-miljoners mannen" Quirino såg också intressant ut, det vet vi hur det slutade.

Nä, jag ska inte döma ut honom efter ett par matcher, men jag hade inte känt mig trygg om varit AIK:are.
Citera
2017-07-30, 20:39
Medlem
jaochss avatar
Att vila många startspelare i samma match måste vara det mest överskattade som finns inom fotbollen. Åtminstone om det gäller för att vila spelare pga trötthet. Om det är för att undvika skador inför en CL final är det acceptabelt.
Citera
2017-07-30, 20:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Allt å alla kan dra åt helvete. Punkt slut.
Citera
2017-07-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel

Lite synd, hade hoppats på att vi skulle få chansen att pissa på deras parad faktiskt.

Men men, matchen kan fortfarande vara viktig, årets säsong måste vara bland de jämnaste på ganska lång tid, vi har en pissig krisartad skitsäsong och har trots det bara 6 poäng upp till 3e platsen, 8(+ en hängmatch) om ni vinner imorgon, vilket ni borde göra, men som sagt man vet aldrig.

Våra inlånade spelare såg rätt intressanta ut, vi har iaf en "billig" köpoption och även en färdig överenskommelse med en av dom om det skulle visa sig att han är bra, vet ej hur det ligger till med #2.
Citera
2017-07-30, 21:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nä, jag ska inte döma ut honom efter ett par matcher, men jag hade inte känt mig trygg om varit AIK:are.

Menar du Stefanelli? Vad är det man inte ska känna sig trygg över?

Är inte aikare och undrar uppriktigt, inte spydigt menat. Såg chanserna han brände mot Peking samt lite av EL-kvalet och då tyckte jag han såg farlig ut
Citera
2017-07-30, 21:24
Moderator
vfs avatar
Dagens debut: Sakor, Sakor, Sakor. Dagens blåvitt in i själen: Erlingmark, Erlingmark, Erlingmark.
Sjukt viktig seger, starkt att vända på det med det (förmodade) dåliga självförtroendet.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Allt å alla kan dra åt helvete. Punkt slut.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in