2017-07-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Trist som fan för Ante. Och skador fortsätter att skörda offer för Allsvenskans tredjeplacerade lag.

Vi behöver ha in en forward. Och gärna en offensiv mittfältare. Den offensiva mittfältaren kan dock bli Ante Eriksson; dvs en spelare tillbaka från massiva skadeproblem. Angående anfallaren var jag inne på Maholli tidigare, men med Kamara skadad kommer det inte gå. Det skulle inte förvåna mig om man jobbar budgetlösning med någon av DIF:s tre afrikaner (inkl Jawo).

Vad tror du om Andersson då, är han inte redo nog för att starta matcher när han ansluter? Jag ser Ante E som en bonusspelare, dvs. håller hans kropp ihop mer än en kvart denna gång så kanske man kan skruva upp förhoppningarna lite. Då kan han tillföra väldigt mycket. Tycker dock att man ska värva oavsett hur hans status ser ut.

Kanterna är inga problem, och mittlåset kan vara ordinarie igen från och med nästa match. Så det är offensivt och centralt som gäller, två stycken helst(varav minst en renodlad anfallare som är bra i djupled).
Citera
2017-07-03, 14:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad tror du om Andersson då, är han inte redo nog för att starta matcher när han ansluter? Jag ser Ante E som en bonusspelare, dvs. håller hans kropp ihop mer än en kvart denna gång så kanske man kan skruva upp förhoppningarna lite. Då kan han tillföra väldigt mycket. Tycker dock att man ska värva oavsett hur hans status ser ut.

Kanterna är inga problem, och mittlåset kan vara ordinarie igen från och med nästa match. Så det är offensivt och centralt som gäller, två stycken helst(varav minst en renodlad anfallare som är bra i djupled).

Andersson bör främst vara backup till CG och Thor; jag ser honom inte som en offensiv mittfältare. Möjligen kan man vrida på mittfältet och lira Thor som ensam sittande. Annars är ju Kim Skoglund kompetent som offensiv mittfältare. Diego Montiel är ännu för svag.

Jag tycker faktiskt inte kanterna duger. Andra lag har kanter som fungerar oavsett om det centrala spelet är bra eller inte. Nilsson, Sirelius och Andersson är beroende av bra uppsättningar. Dessutom är alla yttrar för lika. Jag hade gärna sett en Sarfo-typ på kanten, dvs en som vill ha boll på fötter och har mer hjärna än våra övriga yttrar.

Sirius kommer dock inte kunna plocka in 3 nya spelare, varför offensiv mittfältare och forward blir viktigast.
Citera
2017-07-03, 19:57
Medlem
Gustavoss avatar
Som ÖSKare var jag nästan förvirrad efter gårdagens match. Jag vet att laget inte har presterat 100 % av sin potential... men att det skulle komma en sån här match nu kändes väldigt oväntat. Helt underbart.

Angående Häcken-Hammarby... Vad fan gör Ögmundur där ute? Farnerud hade ju för fan en back nära sig och hade inte haft goda chanser att få till ett kanonbra avslut om han hade stått kvar. Såhär efter första anblick så ser jag det som en rejäl tavla, han gör ju fan en tavla varje match känns det som. Nu är det fan dags att bänka honom på allvar, vem den där Markström än är så förtjänar han fan en chans nu!
Citera
2017-07-03, 21:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Besvikelsen efter 2-2 mot hemma Östersund där dom ärligt talat var det bättre laget var/är enorm (även om det dämpats en aning) och vi kan tacka Nyholm för att det inte blev en smärtsam förlust. Känns som att det helt enkelt inte funkar, när vi försöker spela lite mer offensivt straffas det direkt och balansen mellan försvar och anfall klickar inte.

Henok är den som kan bjuda på lite kreativitet och djupledshot, i övrigt är det på tiden att Eero får nöta bänk och låta Avdic få chansen (åtminstone tills Stefanelli blir spelklar). Presterar man så lite som Eero har gjort måste det få konsekvenser.
Citera
2017-07-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Trist som fan för Ante. Och skador fortsätter att skörda offer för Allsvenskans tredjeplacerade lag.

Vi behöver ha in en forward. Och gärna en offensiv mittfältare. Den offensiva mittfältaren kan dock bli Ante Eriksson; dvs en spelare tillbaka från massiva skadeproblem. Angående anfallaren var jag inne på Maholli tidigare, men med Kamara skadad kommer det inte gå. Det skulle inte förvåna mig om man jobbar budgetlösning med någon av DIF:s tre afrikaner (inkl Jawo).
Bergstrand skulle kunna få Krpic att blomma.
Citera
2017-07-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bergstrand skulle kunna få Krpic att blomma.

hehe

Hur mycket kostade den gubben?
Vilka preparat var eran scout pangad på?
Har han fortsatt förtroende?

Just det, kul att Tobbe fortsätter göra mål, tror inte han vinner skytteligan, även om han är en real kandidat, men det blir ju garanterat över 10 mål i år, om han inte skadar sig.
Citera
2017-07-03, 23:04
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Besvikelsen efter 2-2 mot hemma Östersund där dom ärligt talat var det bättre laget var/är enorm (även om det dämpats en aning) och vi kan tacka Nyholm för att det inte blev en smärtsam förlust. Känns som att det helt enkelt inte funkar, när vi försöker spela lite mer offensivt straffas det direkt och balansen mellan försvar och anfall klickar inte.

Henok är den som kan bjuda på lite kreativitet och djupledshot, i övrigt är det på tiden att Eero får nöta bänk och låta Avdic få chansen (åtminstone tills Stefanelli blir spelklar). Presterar man så lite som Eero har gjort måste det få konsekvenser.

Starkt att erkänna eftersom jag vet att dina känslor för ÖFK som klubb är allt annat än varma. Jag tyckte det var even steven med ett litet plus för ÖFK. Surt för oss också även om vi börjar bli vana att tappa poäng i slutminuterna. Jag trodde att våra antingen för korta eller för långa passningar berodde på att vi inte var vana vid gräs men era spelare klagade också på gräset? Nu får ni in Stefanelli och en f d ÖFK-back... Kan bli en injektion.
Citera
2017-07-03, 23:08
Medlem
ToBeFranks avatar
Sirius gör so far en kanonsäsong i AS, klart bättre än ÖFK i fjol men får väldigt lite medial cred. How come?
Citera
2017-07-04, 00:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Sirius gör so far en kanonsäsong i AS, klart bättre än ÖFK i fjol men får väldigt lite medial cred. How come?

Jag tycker credden är tillräckligt stor, däremot får man generellt ganska liten uppmärksamhet. Det sistnämnda har ju dock fullt rimliga kapitalistiska förklaringar.
Citera
2017-07-04, 00:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Man anordnar för få dramaklasser för spelarna i Uppsala. Vet inte ens om man har någon tydlig policy vad gäller värdegrundsfrågor.

Om man ska vara lite konspiratorisk så kanske Stockholmsmedia inte uppskattar att Uppsala kommer å mopsar upp sig. Lättare att klappa ett litet Norrlandslag på huvudet.
Senast redigerad av gato12 2017-07-04 kl. 00:40.
Citera
2017-07-04, 01:15
Medlem
ToBeFranks avatar
anteri12: Med "medial cred" menade jag även uppmärksamhet. Jag håller ju lite på Sirius (efter ÖFK givetvis) eftersom vi var i den positionen förra året. Än så länge ett topplag i det tysta. Får väl se hur det går efter Sarfos flytt. Jag tror att man kommer att fixa även andra halvan rätt bra. Stabilt lag.

gato12: Du är nog spot on. Notera att det inte varit några balett- eller knypplingsuppvisningar denna säsong. Kindberg kanske tycker att han har sålt in konceptet tillräckligt? Hoppas.
Citera
2017-07-04, 09:39
Medlem
stayluckys avatar
Nånting måste hände med gnaget snart. En oförtjänt hög placering i tabellen fortfarande, men det kan inte hålla hur länge som helst om inte spelet lossnar.

Engvall + Mange i Djurgården har gjort 15 mål tillsammans. AIK som lag har gjort 13.
Avdic i delad topp i den interna skytteligan på 2 mål, säger ju en del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in