2017-05-03, 09:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker ändå att det finns en del läsvärt, frågan är väl hur länge dom kan skita i att använda betalväggar, utav de stora morgontidningarna är det bara GP kvar mig veterligen(kanske även DN?), vi får dock fortfarande fysiska tidningar distribuerade till kontoret, även DI och SvD. Det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig.

Ja, socialliberalismen på ledarsidan har ju övergetts, det är mer högervridet nu, vilket dock som sagt verkar funka om man kollar statistiken, dom har fått ett ganska stort genomslag på sociala medier.

Jag kommer ihåg Härd, tror jag, skrev inte han väldigt ofta om sitt barnbarn? haha

Jan Hansson måste varit innan min tid....

För övrigt jävligt fint väder idag, igen, hoppas det håller i sig även när det blir avspark på dödens ö.

Genomslag på sociala medier är ju inte nödvändigtvis positivt...

Nåväl, GP blir bara sämre och sämre.

Det var Stendum som skrev om sitt barnbarn vareviga vecka. Stackars barn att ha den morfarn/farfarn. Härd var bara allmänt vidrigt.
Janne Hansson är väl/var på Borås Tidning. Han må ha varit en irriterande jävel men han hade ju iaf en poäng samt faktiskt ibland bra analyser i sina krönikor ibland vilket inte kan sägas om varken Härd, Stendum eller Balkander.

Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Fast några chanser, det har ju alla lag i alla matcher. Förutom ribbskottet och hysens chipp var det ju faktiskt aldrig farligt på riktigt, det var bara massa nästan-chanser. Att försvaret är såpass uselt gör ju de i allra högsta grad förtjänar att släppa in 4 bollar

Precis, han tjötar om att vi skapar chanser under matcherna men vafan skapar chanser gjorde ju även Åsebro och Hudik när vi mötte dom i cupen, matcher vi vann med 11-1 och 10-0 i dom största segrar jag sett. Chanser är inte något man kan vila mot så länge dom inte sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De behöver en kock också. Undrar om han kan koka makaroner?

Vi har en kock från Rasta nu som en del av samarbetet med dom. Helt otroligt.

I övrigt stod det alltså folk och väntade vid spelarbussen igår, vinner vi inte mot Ulla Elm FK på söndag lär det inte bli lugnare.

AVGÅ LENNARTSSON!!!
Citera
2017-05-03, 10:50
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Genomslag på sociala medier är ju inte nödvändigtvis positivt...

Nåväl, GP blir bara sämre och sämre.

Det var Stendum som skrev om sitt barnbarn vareviga vecka. Stackars barn att ha den morfarn/farfarn. Härd var bara allmänt vidrigt.
Janne Hansson är väl/var på Borås Tidning. Han må ha varit en irriterande jävel men han hade ju iaf en poäng samt faktiskt ibland bra analyser i sina krönikor ibland vilket inte kan sägas om varken Härd, Stendum eller Balkander.

Precis, han tjötar om att vi skapar chanser under matcherna men vafan skapar chanser gjorde ju även Åsebro och Hudik när vi mötte dom i cupen, matcher vi vann med 11-1 och 10-0 i dom största segrar jag sett. Chanser är inte något man kan vila mot så länge dom inte sitter.

Vi har en kock från Rasta nu som en del av samarbetet med dom. Helt otroligt.

I övrigt stod det alltså folk och väntade vid spelarbussen igår, vinner vi inte mot Ulla Elm FK på söndag lär det inte bli lugnare.

AVGÅ LENNARTSSON!!!

1996 en dag i augusti.
Aik - blåvitt 6-0
Trots detta vann blåvitt serien.

Ska Lennartsson gå så bör han ta Gren med sej eftersom han bär ansvaret för Lennartssons anställning och truppen. Och då bör styrelsen gå som godkänt det hela.

Lika bra att alla stannar och städar upp det dom ställt till med. Spelarna får helt enkelt skärpa till sej.
Citera
2017-05-03, 10:54
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ska Lennartsson gå så bör han ta Gren med sej eftersom han bär ansvaret för Lennartssons anställning och truppen. Och då bör styrelsen gå som godkänt det hela.

Lika bra att alla stannar och städar upp det dom ställt till med. Spelarna får helt enkelt skärpa till sej.

Vad är alternativet till Lennartsson? Finns det någon inom organisationen eller ska man ragga sponsorpengar för att lägga på tränare?
Citera
2017-05-03, 11:41
Medlem
a.e.gs avatar
Lennartsson bör få fullt förtroende att reda upp situationen i blåvitt anser jag, det är så man visar ansvar och kontroll över situationen.

Han är trots allt en mycket skicklig tränare med fina meriter.

Kanske behöver blåvitt en eller ett par säsonger i superettan med Lennartsson för att komma tillbaka starkare?

Belive in Jörgen!!!

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-03, 12:11
Medlem
eternussermos avatar
AEG tar över driften av Friends, hur påverkar det solnalaget?

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/aeg-tar-over-driften-pa-friends-arena/
Citera
2017-05-03, 12:22
Medlem
321js avatar
Blåvitt supportrarna kan vara lugna. Ni fixar säkert kontraktet på det långsamma gräset på hemmaplan.

Ni har en "naturgrästrupp".

http://fogis.se/arkiv/startsida/2012/09/annorlunda-spel-pa-konstgras/
Senast redigerad av 321j 2017-05-03 kl. 12:33.
Citera
2017-05-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Den där låten var sjukt svängig ju, den har totalt fastnat i mitt huvud nu

Balkan-sväng. Det kan väl iofs vara soft. Dom ställde upp i Melodifestivalen med låten.... Kebabpizza Slivovitza...

Edit: 1) nej, jag kollar inte på melodifestivalen, 2) Slivovitza är rätt gott(om man är packad).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-03 kl. 12:38.
Citera
2017-05-03, 13:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vi får se hur Malmö klarar av lite tuffare fighter, innan folk börjar dela ut SM-guld. Ellos, ÖFK, AIK och Peking ska möta Malmö den här månaden. Malmö lär säkerligen tappa en hel del poäng i maj.
Sett till hur det har sett ut de senaste åren så tror jag det kommer gå bra. Malmö har, om jag inte minns fel, haft lättast mot lagen på den övre halvan. Det är mot bottenlagen som poängtappen har kommit, plus traditionstappen mot häcken och djurgården då.

Men vi får väl se, det är hur som helst dags att rycka upp spelet en del efter Kalmar och Örebro, det har sett alldeles för stillastående ut.
Citera
2017-05-03, 13:23
Medlem
fjiskens avatar
Undrar hur länge Norling får hålla på med sin ineffektiva gå-fotboll?
Citera
2017-05-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
1996 en dag i augusti.
Aik - blåvitt 6-0
Trots detta vann blåvitt serien.

Du kan väl inte påstå att Gren gjort ett dåligt jobb när det kommer till att forma truppen utifrån våra förutsättningar? Att Lennartsson inte presterar är visserligen Grens ansvar men att anställa en tränare av Lennartssons kaliber och meriter i första läget är helt klart förståeligt.

Minns inte att någon gnällde när vi signa lennart iaf.

Hur som helst hoppas jag på en floppsäsong så vi kan få bort gnällrövarna från läktarna som bidrar med absolut noll förutom att bua när vi förlorar och stå tysta i klacken. Hög tid att rensa i leden annars kommer vi hamna i samma spiral som stockholmslagen.
Senast redigerad av smk11 2017-05-03 kl. 13:28.
Citera
2017-05-03, 13:30
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Lennartsson bör få fullt förtroende att reda upp situationen i blåvitt anser jag, det är så man visar ansvar och kontroll över situationen.

Han är trots allt en mycket skicklig tränare med fina meriter.

Kanske behöver blåvitt en eller ett par säsonger i superettan med Lennartsson för att komma tillbaka starkare?

Belive in Jörgen!!!

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Kanske skulle ett byte rakt av med huvudtränaren i AIK funka? Det ser ju ut att behövas lite nya idéer även i Solna
Citera
2017-05-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vad är alternativet till Lennartsson? Finns det någon inom organisationen eller ska man ragga sponsorpengar för att lägga på tränare?

Vi bör börja leta efter en ersättare nu, men låta Jörgen sitta kvar kontraktet ut, säsongen kommer bli likt 2012, dvs skit, dags att börja tänka på 2018, och det första steget är att hitta en vettig ersättare till Jörgen, brakar det ännu mer åt skogen kan vi t ex ta in Thomas Olsson från akademin medans Jörgen får göra annat under resterande kontraktstid.

En förlängning med Jörgen skulle vara minst lika skruvad som när DIF förlängde med Pelle Olsson.

Edit: Med ovanstående menar jag med andra ord att det inte får bli några jävla Stockholmsfasoner, med allmänt kaos, sitt ner i båten och ta det lugnt, börja jobba på att hitta en ersättare som kan ta över när hans kontrakt är över.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-03 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in