Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 19:25
  #1
Medlem
Hej!

Förra veckan försvann tyvärr all min data från min telefon då jag glömt knapplåset (skärmlåset) och snabbt förklarat så klickade jag upp mina försök. Så återställdes telefonen till fabriksinställningarna.

Finns det någon möjlighet att få tillbaka bilderna med något program eller känner någon till ett företag man kan lämna in telefonen till som kan återskapa bilderna? Det är bilder sedan två år tillbaka så villig att betala en liten peng iaf

Tacksam för svar!
Citera
2016-12-06, 19:40
  #2
Medlem
swebarbs avatar
Testa ladda ner samsung data recovery, osäker om det kostar pengar dock att använda. Annars hade du inte fotona på minneskortet eller var det interminnet ?
Citera
2016-12-06, 22:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Testa ladda ner samsung data recovery, osäker om det kostar pengar dock att använda. Annars hade du inte fotona på minneskortet eller var det interminnet ?

Tack för tipset. Tyvärr har inte Samsung S6 något minneskort

Någon med fler tips?
Citera
2016-12-06, 22:57
  #4
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalstocken
Tack för tipset. Tyvärr har inte Samsung S6 något minneskort

Någon med fler tips?

Minneskortets avsaknad var väl en av dom två saker som vart mest kritiserat på S6 just.

Till saken:

OM inte telefonen är skriven till mer än nödvändigt som troligen hade varit med en telefon med minneskort så hade kunnat gå, sen gissar jag att din telefon även var krypterad? vilket ytterligare ändrar det hela till mycket svårare då din recovery är gjord på samma "enhet" / partition som det interna minnet är.

Bästa är nog att sjunka till botten och inse att det är förlorat och skaffa Dropbox eller dylikt för att förhindra liknande situation - har gjort det själv "the hard way" :/

mvh

Ps, det finns en stor fördel med minneskortet, precis just detta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback