Citat:
Jag menar, det är inte det mest avancerade, men som sagt tycker jag inte att det är sämre i Uncharted än exempelvis Gears of War. Den enda tredjepersonsskjutaren jag riktigt riktigt tyckt haft fantastiskt gameplay är Vanquish, och det tror jag inte att jag behöver förklara varför
Tycker Uncharteds spel får för mycket skit när det gäller gameplayet. Det är inte fantastiskt, eller ens grymt, men absolut "bra". Särskilt i 4chan som verkligen öppnade upp arenorna man slogs i. Det stället i Skottland där man hoppar runt bland ruinerna och det i Afrika där man klättrar upp i tornet och hoppar runt med repet är nog Uncharteds topp i gameplay skulle jag säga.
Ang. BotW så absolut, det finns brister som att det inte finns klassiska tempel (något jag hoppas de fixar till 2an), men bara fysikmotorn anser jag är revolutionerande på samma sätt som Half-Life 2 var på sin tid. Sättet den öppnar upp möjligheter att ta sig an pussel och ger dig möjligheter att komma på egna finurliga lösningar är guld värt, och jag hoppas att fler utvecklare tar till sig av det.
Utöver det så älskar jag hur mycket frihet det gav en i forma v val av vapen, rustning osv och att man inte var fast med samma gamla svärd och rustning igenom hela spelet. Jag gillade faktiskt att vapnen inte höll så länge, då jag anser att det faktiskt gav rätt mycket taktik bakom. "Är det värt att ta sig an den gruppen av moblins för att komma åt den kistan? Jag har bara 2 vapen kvar varav jag behöver mitt specialvapen med el för svårare sektioner".
Tycker Uncharteds spel får för mycket skit när det gäller gameplayet. Det är inte fantastiskt, eller ens grymt, men absolut "bra". Särskilt i 4chan som verkligen öppnade upp arenorna man slogs i. Det stället i Skottland där man hoppar runt bland ruinerna och det i Afrika där man klättrar upp i tornet och hoppar runt med repet är nog Uncharteds topp i gameplay skulle jag säga.
Ang. BotW så absolut, det finns brister som att det inte finns klassiska tempel (något jag hoppas de fixar till 2an), men bara fysikmotorn anser jag är revolutionerande på samma sätt som Half-Life 2 var på sin tid. Sättet den öppnar upp möjligheter att ta sig an pussel och ger dig möjligheter att komma på egna finurliga lösningar är guld värt, och jag hoppas att fler utvecklare tar till sig av det.
Utöver det så älskar jag hur mycket frihet det gav en i forma v val av vapen, rustning osv och att man inte var fast med samma gamla svärd och rustning igenom hela spelet. Jag gillade faktiskt att vapnen inte höll så länge, då jag anser att det faktiskt gav rätt mycket taktik bakom. "Är det värt att ta sig an den gruppen av moblins för att komma åt den kistan? Jag har bara 2 vapen kvar varav jag behöver mitt specialvapen med el för svårare sektioner".
Det var länge sedan Gears of War var spel som intresserade mig, men jag vill minnas att det var roligare action än i Uncharted. Men jag har inte spelat Xbox sedan 2008 eller så, så kan inte svära på att det inte är minnet spelar ett spratt där. Jag tycker att skjutdelarna i Uncharted är mediokert och problemet är ju att det är mer skjutande än utforskande i spelen. Hade varit mycket bättre enligt mitt tycke om de lagt krutet på pussel istället, men de bitarna är ju tyvärr inte heller särskilt bra.
Jag hade personligen inget emot att de skippade templen i Botw, saknade ärligt talat inte den biten och tycker shrines fyllde funktionen ganska bra, var för upptagen med att njuta av den vackra underbara spelvärlden timme ut och timme in. Förstår att tempel var viktiga tidigare i Zelda-serien, men det berodde väl på att spelvärlden i övrigt bara var en transportsträcka förr i spel som Twilight Princess. Där bestod ju spelvärlden utöver templen i princip av slutna rum där det i princip inte fanns något att göra eller upptäcka.