2020-04-06, 00:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag fattar inte. Spelet är ju klart. Det är bara att släppa det på streaming och strunta i fysiska upplagor. Alla har ju bredband numera.
Vi vet ju inte hur de ligger till, men ja gissar att man hade planerat någon större release grej dagen då de skulle släppas vilket man nu inte kan genomföra. Det blir sämre publicitet vilket också kommer att sälja sämre. Man säljer ju flest antal spel direkt när de släpps så dom vill nog vänta för att kunna slå på den stora trumman när de väl är dags. De är ju inte vilket spelsläpp som helst.
Släpps nog till jul istället skulle ja tro.
Men visst är de tråkigt.
Citera
2020-04-07, 13:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Hur mycket feministpropaganda var det i första spelet? Den del när Ellie får jaga medan Joel är skadad? Menar du DLC är HBTQ? Jag tänker där mer att Ellie är en yngre tonåring som har en bra kompis. Tjejer pussas och har sig utan att de är lesbiska.

Och om det nu visar sig att Ellie är lesbisk, vad spelar det för roll? Vi lär ju knappast se någon sexscen

Om jag inte minns fel så är det bekräftat att Ellie är lesbisk. Och precis, vad spelar det för roll? I just TLOU så är det inte opassande, det trycks inte upp och tvingas i ansiktet på en non stop så det stör inte alls.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vi vet ju inte hur de ligger till, men ja gissar att man hade planerat någon större release grej dagen då de skulle släppas vilket man nu inte kan genomföra. Det blir sämre publicitet vilket också kommer att sälja sämre. Man säljer ju flest antal spel direkt när de släpps så dom vill nog vänta för att kunna slå på den stora trumman när de väl är dags. De är ju inte vilket spelsläpp som helst.
Släpps nog till jul istället skulle ja tro.
Men visst är de tråkigt.

Nja, TLOU har lite av GTA-status att det inte krävs nån reklam och bra publicitet, spelet kommer sälja bra hursom.

Sen så är det som så att folk är inomhus och spelar mer än nånsin just nu under corona-tiden. Kolla bara på steam som har slagit sitt rekord på högst antal aktiva spelare samtidigt, 2 gånger tom tror jag att det hände. Släpper de spelet så hjälper de folk och samhället genom att ge oss ny underhållning så vi är mer benägna att stanna hemma. Sen tror jag också att de ville göra nåt speciellt event vid spelsläppet, som tyvärr inte är möjligt nu.

Får väl se när det släpps, jag tror mer på augusti eller september. Jul är aaaaalldeles för långt bort, inte ok speciellt när spelet är i stort sett klart. Dessutom så är det nånstans där PS5 ska släppas, då kommer de tappa mycket pengar på att många skippar PS4-versionen och kör på en kryddad ps5-version. Släpper de spelet i höst så kommer många köpa båda versionerna, precis som det hände med TLOU till ps3 och sen remastered till 4.
Citera
2020-04-11, 09:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Njaaa upplever inte alls att det skulle vara nån hbtq och feminist propaganda. Ja Ellie är lebb, men so what? Det är inget som trycktes upp i ansiktet på en, åtminstone inte i TLOU1.

Annat är det i tex BF1 där all politik, inkludering och annat skit lyser igenom hela spelet. Där stör jag mig som fan när det är så opassande och påtvingat.

Synd att spelet sköts upp ännu en gång, såg så mycket fram emot att få spela...
Då har du missat vad Neil Druckmann och andra på Naughty dog har sagt och skrivit. De vill ha mer woke-skit. Druckmann är super-PK och en SJW. Han har bland mycket annat sagt att "diversity" är en av de viktigaste sakerna i spelet, han är en supporter av Anita Sarkeesian med mer med mera. Var väl nån kvinna på Naughty dog som drog en klassisk "hata vita män" också. Var absolut ingen slump att ena trailern direkt började med att Ellie hånglar med en kvinna från Mellanöstern. Så räkna med mycket som trycks upp i ditt ansikte och är påtvingat.

Man borde inte gjort en uppföljare. Slutet på första var PERFEKT. Köper nog inte The woke of us.

Att spelet inte släpps enbart digitalt är inte konstigt alls för övrigt. Finns många som bara köper fysiskt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-11 kl. 10:13.
Citera
2020-04-11, 09:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Hur mycket feministpropaganda var det i första spelet? Den del när Ellie får jaga medan Joel är skadad? Menar du DLC är HBTQ? Jag tänker där mer att Ellie är en yngre tonåring som har en bra kompis. Tjejer pussas och har sig utan att de är lesbiska.

Och om det nu visar sig att Ellie är lesbisk, vad spelar det för roll? Vi lär ju knappast se någon sexscen
Läs ovan. Plus att det här handlar inte om första spelet. Där var det lite bögporr (Joels kompis hade det och hintades vara gay) och DLC var lite woke men det passade in där. Jag skiter i att Ellie är lebb , vilket hon är, det här redan visat sig. Det handlar om större saker än så. Jag bryr mig mer om VARFÖR de aktivt valt att slänga in sånt. Det störde mig inte i första öht.

Men som sagt handlar det om uttalanden inför andra. Druckmann har ju i stort sett ångrat att det inte var mer PK i hans spel och ångrat att det varit vita män, därför de gjorde Lost legacy med en svart och en arabisk kvinna. Latinos verkar helt borta trots att det utspelas i USA. Varför? Jo för att lägga in latinos är inte woke. I Uncharted 1-3 skojade de med Drake och man kunde spela som "Doughnot Drake"=en tjock Drake. Inför Uncharted 4 kände han att det var obekvämt. Så vad som hänt i tidigare spel, det spelar ingen roll för nu diskuterar vi TLOU2.

Därav rädslan. Att Ellie är lebb spelar ingen roll, men att de trycker upp woke i ansiktet på en är något helt annat och det har de i stort sett sagt att de kommer göra.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-11 kl. 10:15.
Citera
2020-04-27, 14:57
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Då har du missat vad Neil Druckmann och andra på Naughty dog har sagt och skrivit. De vill ha mer woke-skit. Druckmann är super-PK och en SJW. Han har bland mycket annat sagt att "diversity" är en av de viktigaste sakerna i spelet, han är en supporter av Anita Sarkeesian med mer med mera. Var väl nån kvinna på Naughty dog som drog en klassisk "hata vita män" också. Var absolut ingen slump att ena trailern direkt började med att Ellie hånglar med en kvinna från Mellanöstern. Så räkna med mycket som trycks upp i ditt ansikte och är påtvingat.

Man borde inte gjort en uppföljare. Slutet på första var PERFEKT. Köper nog inte The woke of us.

Att spelet inte släpps enbart digitalt är inte konstigt alls för övrigt. Finns många som bara köper fysiskt.

Mitt uttalande är baserat på hur TLOU 1 var utformat. Alltså inget PK och SJW-aktigt upptryckt i ansiktet på en. Men med det sagt, så vet jag att Druckman är PK och SJW. Läste häromdan några rykten om att storyn ska ha mycket med hbtq att göra. Något i stil med att (lägger i spoiler då många är fett bajsnödiga när det kommer till sånt här)

Sanningshalten är naturligtvis svår att bedöma, men stämmer det så kommer spelet säkerligen trycka upp en massa politik och sånt skit i facet på en till skillnad från i 1an då det inte var något mer än att Ellie är lebb. Och blir spelet politiskt, så kommer det säkert inte bli lika bra alls som 1an. Vore väldigt synd men aja, återstår att se.

En annan varningssignal är HBOs TLOU serie, som också ryktas bli mycket SJW-aktig där (vita)män ska kollektivt ses som the bad guys både under apokalypsen, och innan då det är deras fel att det blev som det blev. Kvinnorna ska tyo hålla sig till varandra för extra säkerhet bla bla. Återstår att se även där, men fy fan vad synd det vore om även serien ska fyllas med en massa politik istället för att de bara ska koncentrera sig på att göra en så bra serie som möjligt.
Citera
2020-04-27, 14:59
Medlem
fearreapers avatar
https://amp.reddit.com/r/GamingLeaks...leak_spoilers/

Bättre mr fancypants ?

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Heh, ingen risk att jag känner mig lockad att läsa på den där länken i alla fall. Finns det något vidrigare forum än Resetera?
Citera
2020-04-27, 15:01
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://amp.reddit.com/r/GamingLeaks...leak_spoilers/

Bättre mr fancypants ?

Nej, betydligt sämre. Nu finns ju risken att man känner sig lockad.
Citera
2020-04-27, 15:05
Medlem
fearreapers avatar
Duger det inte så dra. Kanske intresserar andra än dig din lilla inkompetenta rövhatt deluxé.
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nej, betydligt sämre. Nu finns ju risken att man känner sig lockad.
Citera
2020-04-27, 17:26
Medlem
Tvivlar kraftigt på att det inte skulle säljas rejält om de endast släppte det digitalt, så här är Naughty Dog rätt korkade att inte bara släppa spelet när det i princip är färdigt. Dessa spoilers gör ju inte direkt situationen bättre heller.
Citera
2020-04-27, 17:31
Medlem
Freeze89s avatar
Bara att dem giriga judarna släpper det tidigare nu. Finns ju fan inte en chans att man kommer att klara sig undan spoilers om man inte bokstavligen gräver ned sig.

Kom igen nu Druckmann, ditt hjon.
Citera
2020-04-27, 19:11
Medlem
swebarbs avatar
https://www.fz.se/nyhet/283001-nya-r...st-of-tsushima

hallelujah,, inte långt bort nu
Citera
2020-04-27, 22:04
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Duger det inte så dra. Kanske intresserar andra än dig din lilla inkompetenta rövhatt deluxé.

Oj, lingonvecka? Får se till att lägga in en smiley nästa gång så att även folk med så pass grov autism som du fattar när man inte är gravallvarlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Tvivlar kraftigt på att det inte skulle säljas rejält om de endast släppte det digitalt, så här är Naughty Dog rätt korkade att inte bara släppa spelet när det i princip är färdigt. Dessa spoilers gör ju inte direkt situationen bättre heller.

Det är ju knappast Naughty Dog som fattat det beslutet utan utgivaren, Sony (som dessutom äger Naughty Dog). Håller med om att förseningen är rätt bäng dock med tanke på att utvecklarna säger att spelet är klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in