Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-03, 00:02
  #1
Medlem
Cannabisministerns avatar
Ett försök till en lite mer seriös och personlig tråd än vad jag normalt brukar posta.

Jag har sedan så länge jag kan minnas haft trattbröst. Det innebär att min bröstkorg är insjunken och bildar en urgröpning i mitten av bröstet. Detta i kombination med att jag tidigare har varit väldigt smal har haft viss inverkan på min självbild. Jag har också ganska dålig hållning vilket inte förbättrar saken.

Jag flyttade en del när jag var yngre och bytte bostadsort och skola ett antal gånger och det kändes alltid lite besvärligt att byta om på gympan i nya skolor, särskilt när man blev äldre. Jag har inte fått höra några elaka kommentarer om min överkropp eller varit retad på grund av detta, men jag har inte varit särskilt angelägen med att visa upp den.

Jag har försökt träna för att minska synligheten av min åkomma, och även om jag har svårt att bygga muskler och gå upp i vikt har det haft en liten positiv inverkan.

Bilder på trattbröst:
http://pectusexcavatumfix.com/wp-con...xercises-1.jpg
http://www.plasticsurgerysmg.com/med...6478c6371c.jpg

Min bröstkorg ser ungefär ut som den till vänster på bilden, även om jag har tränat lite mer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trattbr%C3%B6st

Jag har insett att jag numera aldrig besöker badstränder, badhus eller andra platser där man går omkring med bar överkropp. Jag är inte så förtjust i sol och bad ändå, men jag har mer eller mindre omedvetet sökt mig bort från det inser jag nu på lite äldre dagar. Jag har inga problem att klä av mig i sängkammaren tillsammans med tjejer men jag håller gärna lampan släckt.

Även om jag i min vardag inte går runt och lider psykiskt över min kroppsliga defekt är den ändå till viss del begränsande i någon mening. Jag har inga fysiska komplikationer till följd av mitt trattbröst men det ser inte särskilt vackert ut, om jag ska uttrycka mig milt.

Vad anser ni tjejer om denna fysiska åkomma? Är det väldigt fult med killar som har trattbröst? Skulle ni välja bort en kille om ni upptäckte att han hade det? Är det väldigt avtändande med killar som har trattbröst?

Tacksam för ärliga svar, gärna från damerna i denna forumdel.
__________________
Senast redigerad av Cannabisministern 2016-12-03 kl. 00:11.
Citera
2016-12-03, 01:26
  #2
Medlem
nu är jag kille, men

varför gå ruint med komplex över sin kropp,
kvinnor tänder på självkänsla och självsäkerhet, ok trattbröst har flera kompisar som har det visste inte att det fanns ett namn för det, men varför bry sig,

hadde själv komplex för skitsaker i 13-18 års åldern men efter värnplikten så slutade jag bry mig,

99.9 % av alla kvinnor du möter har själva nått jävla löjligt komplex över något som ingen annan än dom själva tänker på, så dom tänker bara på hur dom själva ser ut och reflekterar inte över ditt trattbröst
Citera
2016-12-03, 01:52
  #3
Medlem
f30malmos avatar
Hade inte tänkt på det mest troligt.
Citera
2016-12-03, 04:55
  #4
Medlem
Var jävligt glad att du inte har gynekomasti istället.
Citera
2016-12-03, 05:09
  #5
Medlem
Jag träffade en kille för länge sedan som hade "trattbröst", absolut ingenting jag över huvud taget ens tänkte på eller brydde mig om.
Jag minns honom (mest) för hans kyssar och inte bröstkorgen.
Citera
2016-12-03, 06:21
  #6
Medlem
Inget jag skulle bry mig om troligtvis.
Citera
2016-12-03, 08:40
  #7
Medlem
Katzyns avatar
Tycker det är rätt gulligt :-) Absolut inte avtändande!
Citera
2016-12-03, 10:46
  #8
Medlem
vitapumpss avatar
Tycker inte alls att det är avtändande.
Citera
2016-12-03, 13:04
  #9
Medlem
HighwayDelights avatar
Min sambo har "inåtbröst", och det har aldrig stört mig, tvärt om, i "gropen" är det skönt att vila huvudet! Och s.k "trattbröst" (vilket han inte har), stör mig inte alls, kunde inte bry mig mer faktiskt
Man ser väl ut som man ser ut helt enkelt?
Citera
2016-12-03, 13:15
  #10
Medlem
Jag tror att jag har "trattbröst" också men det är inget jag varken tänker på eller visste att det fanns namn för, jag har aldrig fått en enda kommentar om det heller.
Citera
2016-12-03, 13:32
  #11
Medlem
Det mesta som är avvikande är tyvärr avtändande.
Citera
2016-12-03, 14:53
  #12
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det mesta som är avvikande är tyvärr avtändande.
Det behöver det inte alls vara. För dig kanske men inte för andra. Och om du läser kommentarerna ovan säger också alla att trattbröst inte är avtändande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback