Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-07-03, 21:35
  #49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag är inne på säsong 1 avsnitt 3. Kan någon svara på den är frågan så att jag slipper kolla på hela serien:


Citera
2019-07-03, 22:17
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Citera
2019-07-04, 16:04
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kanske visar sig att jag har helt fel, men spontant känns ju en andra säsong på denna serie som mjölkning och inget annat. Storyn var ju packad och klar efter första säsongen.

Tycker också att andra säsongen saknar en riktig story. just nu är det mest som ett utdraget avslutande avsnitt av första säsongen, fast i en helt egen säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Herregud vad Nicole Kidman ser plastikopererad ut, helt död i ansiktet. Jag som alltid tyckt hon varit så vacker.

Håller verkligen med. Hon ser ju ut att vara typ 26 år i hyn i ansiktet. Tycker i och för sig inte att det ser så konstigt ut, om det inte bara var det att man vet att hon är över femtio.

Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Alltså jag måste bara säga det, men fan vad Reese Witherspoon är en bra skådis! Hon har som alltid glidit lite under min radar när jag tänker mig bra skådisar, men aldrig igen! Och jo jag har givetvis sett henne i mycket annat genom åren, men grejen är den att jag förknippar henne stenhårt med komedier, och det är den enda genre som jag i princip aldrig ser. Måste bättra mig på den fronten.

Jag är också imponerad av henne. Tycker hon dominerar varenda scen hon är med i. I och för sig är alla kvinnor i de bärande rollerna bra. Laura Dern är också skitbra i sin nästan komedikaraktär. Även männen i birollerna är bra. Det är väl egentligen att serien är så välspelad som gör att jag orkar titta på den andra säsongen. För själva handlingen är rätt seg.
Citera
2019-07-10, 03:34
  #52
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Slänger på S02-E05 nu, avsnittet heter 'kill me'.
Citera
2019-07-10, 05:53
  #53
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Det är fan inga fel på den här serien inte!

Och sen, Svärmorsan..
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2019-07-10 kl. 05:58.
Citera
2019-07-31, 03:56
  #54
Medlem
Har precis sett klart andra säsongen. Bra serie med bra skådespelare som kan leverera.
Citera
2019-10-02, 18:48
  #55
Medlem
chessjamts avatar
Sett klart andra säsongen nu. Tyckte inte att den avslutade lika starkt som den första. Hade förväntat mig någonting mer dramatiskt om jag ska vara ärlig.


Allt som allt en helt okej säsong. Fantastiska skådespelare som får arbeta med välskrivet manus. Kanske att man var mer van vid den här världen/miljön från första säsongen samt att det då också fanns ett olöst mord som gäckade en hela säsongen ut gjorde att den framstod som mer fängslande än den här andra säsongen för min del. Det är i alla fall mina reflektioner om jag ska jämföra varför jag gillade den första säsongen mer än den andra.

Kommentarer överflödig vad gäller Meryl Streep men ja, fantastiskt bra skådespelarprestation hon bjuder på här.


Dog diskussionen här i tråden över sommaren?
Citera
2024-01-09, 07:29
  #56
Medlem
diseuses avatar
Det kanske blir en tredje säsong.

The Hollywood Reporter (‘Big Little Lies’ Season 3 Is Inching Closer to Reality):
Citat:
Big Little Lies may indeed get a third season at HBO.

Sources tell The Hollywood Reporter that stars and exec producers Reese Witherspoon and Nicole Kidman are in the nascent stages of developing an idea for a potential third season of their Emmy-winning anthology-turned-ongoing drama series.

Sources familiar with the series say Witherspoon and Kidman have an idea to center the season on that they both are excited about and are working in their capacity as producers to put together a formal pitch before taking it to HBO. Those same sources say HBO has yet to formally hear the plans but have been briefed on the larger concept. No deals are in place and a pitch has yet to happen though all parties are excited given the franchise’s penchant for awards.
Citera
2024-01-09, 19:40
  #57
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det kanske blir en tredje säsong.

The Hollywood Reporter (‘Big Little Lies’ Season 3 Is Inching Closer to Reality):
Det vore ju kul om det skulle hända, men det skulle ju ta sin lilla tid.
Som bäst kanske sent 2025.
Citera
2024-01-09, 20:11
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det vore ju kul om det skulle hända, men det skulle ju ta sin lilla tid.
Som bäst kanske sent 2025.

Var kan man se säsong 2?
Citera
2024-01-09, 21:08
  #59
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajsanB
Var kan man se säsong 2?
Säsong ett och två finns båda på HBO Max.
Citera
2024-01-10, 19:29
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Säsong ett och två finns båda på HBO Max.

👍🏻
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback