Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-29, 01:39
  #1
Medlem
Ja behöver man träna ryggen för att kunna träna andra viktiga muskler längre fram? Vill bli stor och stark men vet inte vad man har ryggmuskler för?
Citera
2016-11-29, 01:48
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Ponera att du bara gymmar bröst, men inte rygg. Då kommer du dels börja få krum rygg, vilket beror på att bröstmusklerna drar axlarna framåt och därmed hållningen, dels kommer du få väldigt ont. Tjejerna kommer inte ragga på dig.
Citera
2016-11-29, 01:51
  #3
Medlem
För att stärka upp den, förebygga skador och ryggont.

Hade du tänkt träna 2 muskelgrupper så ber jag dig tänka om, du kan få problem i framtiden.
Citera
2016-11-29, 02:12
  #4
Medlem
iVanillaGorillas avatar
som jag förstått vill du bli stor och stark men vill inte träna ryggen? låt mig gissa.. du tränar inte ben heller?

skämt åsido så är det extremt viktigt att träna ryggen om du tränar framsidan av kroppen. skiter du i ryggen helt så är det garanterat att du kommer skada dig i framtiden. det är inte så att det finns en risk att du kommer skada dig utan det är garanterat.

om du väljer att inte träna rygg, gör dig själv en tjänst istället. träna inte överhuvudtaget. din kropp kommer tacka dig.
Citera
2016-11-29, 09:05
  #5
Medlem
shitmagnets avatar
Haha, bra argument i tråden för att träna rygg till en oerfaren nybörjare; "på något mystiskt sätt så kommer du att skada dig annars"

Såhär är det: Ryggen är överkroppens stabilisator (eller ´ryggraden´ i stabilisatorn, no pun intended ). Har du ingen stark rygg så blir det inga tunga övningar ståendes öht såsom bicepscurl, axelpressar och definitivt inga tunga knäböj och därmed blir det heller inga starka funktionsdugliga ben.
En stark rygg behövs också för att kunna köra tunga bänkpressar då den fungerar antagonistiskt i den anspänning som behövs i det läget... Likaså vid armhävningar.

(Sen så minskar du risken för skador och oattraktiv hållning)
Citera
2016-11-29, 10:04
  #6
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Det mesta är redan skrivet men vidare så skulle jag säga att en vältränad rygg är riktigt snyggt och attraktivt.

Så varför välja att inte träna ryggen är min fråga?
Citera
2016-11-29, 14:19
  #7
Avstängd
Slackoffs avatar
Hur fan ska du bli biff kriminell utan lats hade du tänkt?
Non imaginary lats syndrome är A och Ö när det gäller att bli biff liksom.
Citera
2016-11-29, 16:01
  #8
Medlem
Gazzaps avatar
Varför har vi två ben? Lång historia kort, träna rygg och bröst för optimal balans.
Citera
2016-11-29, 16:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Ponera att du bara gymmar bröst, men inte rygg. Då kommer du dels börja få krum rygg, vilket beror på att bröstmusklerna drar axlarna framåt och därmed hållningen, dels kommer du få väldigt ont. Tjejerna kommer inte ragga på dig.
Vad händer om man bara tränar rygg?
Citera
2016-11-30, 08:57
  #10
Medlem
Är du dum i huvudet? Vadå "varför tränar man rygg"? Varför tränar man bröst? Varför tränar man öht?

Vill man bli "stork och stark" kan man ju inte bara strunta att träna vissa delar av kroppen. Du fattar väl själv att det skulle se helt sjukt ut. Bild googla "don't skip leg day" och tänk dig samma sak fast där ryggen är helt otränad istället.
Citera
2016-11-30, 10:44
  #11
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad händer om man bara tränar rygg?
Inget särskilt skulle jag tro.
Citera
2016-11-30, 15:03
  #12
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad händer om man bara tränar rygg?

Man kommer ständigt att se ut som att man försöker gå krabbgång?!
Bakåtskjutna värkande axlar samt ont i mage och bröst ist för rygg?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback