2017-10-15, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Soppa var ordet

En sak jag inte fattar. Om Sirius nu säger att köpet inte var giltigt, hur har de då fått Sarfo? De har ju inte köpt honom från någon annan (Rosengård)?! Eller menar de att han var osignad?

Låter verkligen som att Sirius gör bort sig Big TIme här.

Köpet i sig kan ju vara giltigt, utan den ogiltiga avtalsbestämmelsen.
Citera
2017-10-15, 11:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Köpet i sig kan ju vara giltigt, utan den ogiltiga avtalsbestämmelsen.
Sirius argument är (såvitt jag har läst) att Sarfo inte stod under kontrakt av soccer soldier. Hur kan de då ha köpt honom? Av vem? Rosengård antar jag men de har väl inget kontrakt med dem?

Citat:
En av anledningarna är att Sirius menar att Kingsley Sarfo inte tillhörde Soccer Soldier när kontraktet skrevs. Rättigheterna hade, enligt Sirius, i stället gått över till FC Rosengård där Kingsley spelade tidigare.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/braket-om-sarfo-pengarna-fortsatter-hade-velat-argumentera-i-ratten-i-stallet-/
Citera
2017-10-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vilken jävla soppa egentligen: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/braket-om-sarfo-pengarna-fortsatter-hade-velat-argumentera-i-ratten-i-stallet-/

Kan vi inte bara makulera övergången och få våra pengar tillbaka...

Sirius borde helt klart terrorstämplas om uppgifterna stämmer.
Citera
2017-10-16, 18:15
Avslutad
Budimir Janosevic till AIK? Någon som har koll på han? Spelar för BP men knäskadad
Citera
2017-10-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sirius argument är (såvitt jag har läst) att Sarfo inte stod under kontrakt av soccer soldier. Hur kan de då ha köpt honom? Av vem? Rosengård antar jag men de har väl inget kontrakt med dem?

Sarfos senaste klubb var BW90 som lånade honom från SS av allt att döma. BW90 eller Rosengård var aldrig en del i övergången. Sirius menar däremot i efterhand att det egentligen är Rosengård, och så småningom BW90 som borde haft spelarrättigheterna, eftersom man inte kan låna amatörspelare från Ghana. Enligt FIFA:s register lär han också varit registrerad som permanent övergång i både Rosengård och BW90, men det är SS som hela tiden har medlat för hans räkning. Idrottare från icke-EU länder har rätt till en minimilön på ca 14000/mån, en lön som SS isf måste ha betalat själva för att vara på det torra.

Sirius själva hävdar att man skrev kontrakt med Sarfo i god tro, vad anteri17 anspelar är att Sirius spelarkontrakt med Sarfo är giltigt, men inte klausulerna i avtalet med SS. Sirius skulle då ha gjort övergången med BW90, eller värvat honom som bosman. Sina egna åtaganden mot spelaren har man däremot skött.

Men, det är som sagt en soppa och lite ord mot ord innan bevis läggs på bordet. Visar SS upp kontraktet med Sarfo är det över, något som man ännu inte gjort.
Citera
2017-10-17, 10:10
Medlem
bagarn29s avatar
Enligt en f.d. arbetskollega i Stockholm så kan Käck lämna DIF när kontraktet går ut efter säsongen. Någon DIF:are som vet mer om detta.

Skulle inte han var en bra vb i MFF alt. wb? Safari håller ju knappt en hel match.
Citera
2017-10-17, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt en f.d. arbetskollega i Stockholm så kan Käck lämna DIF när kontraktet går ut efter säsongen. Någon DIF:are som vet mer om detta.

Skulle inte han var en bra vb i MFF alt. wb? Safari håller ju knappt en hel match.

Nej, nej, snälla nej.

Tror inte att jag är ute och cyklar om jag påstår att han är anledningen till att Djurgården tappat flera poäng.
Citera
2017-10-17, 10:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej, nej, snälla nej.

Tror inte att jag är ute och cyklar om jag påstår att han är anledningen till att Djurgården tappat flera poäng.

Skulle passa som winger i ett 3-5-2 bättre än som vänsterback. Han och Safari skulle kunna komplettera varandra beroende på motstånd och taktik.
Citera
2017-10-17, 10:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej, nej, snälla nej.

Okej. Jag har bara sett DIF i matcherna mot MFF. Då får de ta hem Kralj från Gefle, det är väl redan tänkt så.
Citera
2017-10-17, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle passa som winger i ett 3-5-2 bättre än som vänsterback. Han och Safari skulle kunna komplettera varandra beroende på motstånd och taktik.

Citat:
Okej. Jag har bara sett DIF i matcherna mot MFF. Då får de ta hem Kralj från Gefle, det är väl redan tänkt så.

Jag håller med i det som bagarn skriver, hellre att vi testar Kralj under våren i så fall då han gjort det bra i Gefle så som jag uppfattat det.

Jag har sett några fler DIF matcher (inte så värst många fler än dig bagarn) men i alla dessa matcher har jag alltid funderat över att man kan enklast straffa DIF genom vänsterkanten. Han ställde väl till det i Sirius matchen nu senast också.
Citera
2017-10-17, 12:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Håller Safari för mer än 2-3 matcher i taget? Det var väl vaden som spökade igår, än en gång. Han har ju trots all haft en lång och krävande karriär.
Citera
2017-10-18, 15:03
Medlem
Citat:

Käck är DIFs startelvas absolut svagaste kort. Hygglig offensivt, men en riktig säkerhetsrisk bakåt. För klen och för långsam i snabba förflyttningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in