2017-08-05, 02:17
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nu skrivs det alltså att Eliasson är i princip klar för Bristol City (enbart läkarundersökning kvar). Övergångssumma på ca 20 miljoner. Kan tycka att en försäljning bör vara värd mer, men det är av akademiskt intresse. Det stora problemet är att Pekings ledning väljer att sälja nyckelspelare när laget befinner sig i den djupaste formsvackan på åratal. Det finns väl ingen som på allvar tror att Jakobsen kan gå in och ersätta Eliasson rakt av under resten av säsongen, utan det är en klar försvagning av laget. Än en gång.

Håll dina hästar. Klart 20 miljoner för en spelare som för ett år sedan kostade 1 miljon-ish efter att ha varit bänkad i en klubb är bra.
Måste finnas en del frågetecken för herrns psyke och möjlighet att fungera under press, varpå summan som diskuteras får anses vara god.
Pekings säsong får väl ses som lite körd (inget guld eller vidare i europa, man har råd att ta ett mellanår för att säkra ekonomi) varpå det känns rimligt att casha in.
Citera
2017-08-05, 09:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ryktas om Dyrestam till Kalmar. Kan det ens vara möjligt?

Han kommer bli spelklar idag, starta mot oss imorgon och avgöra på en hörnnick i 93e framför oss. Fira målet och sedan raseras våra säsong.

Mer seriöst så var det synd att det blev som det blev hos oss och det finns alltid två sidor, men varken han eller hans brorsa har ju gjort sig kända för att vara helt hundra proffsiga i allt under tiden hos oss iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Lawson blir utlånad till Varberg resten av säsongen.

Då får han speltid och kan förhoppningsvis växa mer av det, Prosper Kasim får ju speltid hos Norrby och verkar växa av det och då är ändå Kasim i ett sämre lag och var inte lika långt fram när utlåningen skedde som Lawson är.
Bra att vi börjar få ett "farmarlag" i Varberg med, win-win.
Citera
2017-08-05, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hade Eliasson kvar på kontraktet när han gick - fanns det ens ett förhandlingsläge där?!
http://mobil.folkbladet.se/sport/uppgift-stjarnan-sald-i-rekordaffar-om4762308.aspx
Bristol ska, enligt Sportbladet, vara villiga att betala 20 miljoner kronor (AIK ska ha en del av kakan) för Eliasson som leder den allsvenska poängligan och spelade för Sverige i sommarens U21-EM.
Citera
2017-08-05, 10:05
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Japp. Visst är det fantastiskt? "Vi behöver inga förstärkningar" var vad ledningen sa under uppehållet.
Ja, det uttalandet såg jag. Fullständigt bisarrt om man fortfarande tycker så efter alla försäljningar.
Citat:
Ledningen tycks med en dåres envishet hålla fast vid att vi inte behöver några förstärkningar. I verkligheten behöver vi en (snabb) mittback, en ytterback och tydligen en ny ytter samt en ny anfallare eftersom Tkalcic och Skrabb har spitroastat Jens fruga. Något i den stilen måste de ha gjort för att fastna på bänken i alla fall.
Vad är målsättningen? Är ledningen nöjd med att ni är ett mittenlag? De senaste åren var bara lite av en (positiv) avvikelse?
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Pekings säsong får väl ses som lite körd (inget guld eller vidare i europa, man har råd att ta ett mellanår för att säkra ekonomi) varpå det känns rimligt att casha in.
Man har fortfarande Allsvenskan - målet måste väl ändå vara att nå topp 3 för spel i Europa nästa år?

---
Yotún går till MLS. Mycket bättre än Turkiet. Synd att han inte stannar men jag hoppas USA blir bra för honom.

Ny vänsterback på ingång eller ska Vindheim/Tinnerholm hjälpa till där resten av säsongen? Jag räknar inte med att Safari kommer kunna spela alla matcher.
Citera
2017-08-05, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, det uttalandet såg jag. Fullständigt bisarrt om man fortfarande tycker så efter alla försäljningar.

Vad är målsättningen? Är ledningen nöjd med att ni är ett mittenlag? De senaste åren var bara lite av en (positiv) avvikelse?

Man har fortfarande Allsvenskan - målet måste väl ändå vara att nå topp 3 för spel i Europa nästa år?

---
Yotún går till MLS. Mycket bättre än Turkiet. Synd att han inte stannar men jag hoppas USA blir bra för honom.

Ny vänsterback på ingång eller ska Vindheim/Tinnerholm hjälpa till där resten av säsongen? Jag räknar inte med att Safari kommer kunna spela alla matcher.

Om Eric Larsson kommer, kan han lira västerback?
Jag har en känsla av att Tinnerholm lämnar under detta fönster. Jag undrar om Safaris vader mår så bra av spel på plastskiten.
Något nytt om Strandberg eller någon annan anfallare?
Citera
2017-08-05, 10:30
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om Eric Larsson kommer, kan han lira västerback?
Jag har en känsla av att Tinnerholm lämnar under detta fönster. Jag undrar om Safaris vader mår så bra av spel på plastskiten.
Något nytt om Strandberg eller någon annan anfallare?
Har spelat det en del tidigare i Gif då han konkurrerade med Robban Lundström på högerkanten och sopan Dennis Olsson om vänstern.
Citera
2017-08-05, 10:40
Medlem
Citat:
Det var väl rätt vinklat ändå? Denna säsong är trots allt mer relevant än fjolårets, och i år har han inte gjort flest mål i ett lag som snittar färre än ett mål per match, och ni har precis värvat två nya anfallare som förväntas speltid. Klart att någon behöver lämna. Goitom är förstås betydligt bättre än Markkanen, och Avdic mer mångsidig.
Jag kanske kollade fel, hur är det i vår bedrövliga interna skytteliga om man kikar på tävlingsmatcher (sv cupen, allsvenskan och EL-kval).

Visst har vi värvat anfallre. Vi har Obasi (i Kina-form) sista 13 omgångarna. Korte-Stefanelli (i Argentina-form) och en skadedrabbad-Goitom. Avdic är mångsidigare och har vikarierat som mittback.

Ja, det är logiskt att Eero går till Tyskland. Jag tycker bara att jubelkören är entonig.
Citera
2017-08-05, 11:53
Medlem
Enligt trovärdig användare på GF ska Eikrem vara detaljer från att vara klar för AIK.

Eikrem ej närvarande på dagens träning tydligen. Slump?
Citera
2017-08-05, 11:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Enligt trovärdig användare på GF ska Eikrem vara detaljer från att vara klar för AIK.

Jag hoppas nästan det. Han kommer att vara dyr och han passar inte Norlings taktik.
Citera
2017-08-05, 12:03
Medlem
Thern lär ju försvinna efter att låneperioden går ut. Och Ishizaki drar väl till Borås.

Eikrems högerfot skulle nog kunna hitta Stefanellis löpningar. Men lär inte vara en billig historia.

Kluven.
Citera
2017-08-05, 12:26
Medlem
Marskens avatar
Citat:

Eikrem är på väg till FC Köpenhamn.
Citera
2017-08-05, 15:26
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Kan ju inte sälja till AIK.
Säljer ju i stort sett aldrig mellan de klubbarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in